royrogers Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 (endret) Jeg har en kompis som har fått et merkelig problem. All teksten på skjermen kommer opp ned. Han tror noen av ungene har endret på noen instillinger. Er det noen som kan fortelle meg hva som er galt, og hvordan en kan få snudd den til normal visning royrogers Endret 20. desember 2003 av royrogers
sveinsel Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 (endret) Hehe....så har dette også skjedd Hvorfor ikke snu skjermen og vente på ungene. Der er en funksjon under skjerminstillinger som tillater å snu skjermen 180 grader. det enklesre å finne den på er å høgteklikke Nvidiasymbolet (ATIsymb?) nede til høgre på skjemen (ved siden av klokken) og velge rotasjonsinstillinger. Ver nå snill med ungene så skal jeg kome med alternativ fremgangsmåte. Edit: Høgrelikk skrivebord velg Egenskaper=>Instillinger=>Avansert=>Geforse(ATI eller noe sånnt) =Finn noe som heter visningsrettning, rotasjon eller noe sånnt = 0 90 180 270 360 velg 0 Hehe... se hvor god du er å navigere invert nå Og takk ungene for at du lærte dette. Ehh.. få høre hvordan det går.. Der ville vært en fordel å vite skjermkort og skjerm hvis du ikke får det til. Endret 20. desember 2003 av sveinsel
royrogers Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Skrevet 20. desember 2003 Hehe....så har dette også skjedd Hvorfor ikke snu skjermen og vente på ungene.Der er en funksjon under skjerminstillinger som tillater å snu skjermen 180 grader. det enklesre å finne den på er å høgteklikke Nvidiasymbolet (ATIsymb?) nede til høgre på skjemen (ved siden av klokken) og velge rotasjonsinstillinger. Ver nå snill med ungene så skal jeg kome med alternativ fremgangsmåte. Edit: Høgrelikk skrivebord velg Egenskaper=>Instillinger=>Avansert=>Geforse(ATI eller noe sånnt) =Finn noe som heter visningsrettning, rotasjon eller noe sånnt = 0 90 180 270 360 velg 0 Hehe... se hvor god du er å navigere invert nå Og takk ungene for at du lærte dette. Ehh.. få høre hvordan det går.. Der ville vært en fordel å vite skjermkort og skjerm hvis du ikke får det til. Selvfølgelig er vi snille med ungene. Jeg fant verken Nvidiasymbolet (ATIsymb?) eller Egenskaper=>Instillinger=>Avansert=>Geforse(ATI eller noe sånnt) =Finn noe som heter visningsrettning, rotasjon eller noe sånnt = 0 90 180 270 360 velg 0 Han har skjermkort: Intel ®82845G/GL/GE/PE/GV Craphics Controllers Jeg har prøvt hardisken hans med min skjerm men det samme problemet. Og tror ikke at musen går feil veg og Håper du kan finne løsningen roda
capy Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 er det bare tekst som er opp ned eller er det hele skjermbildet? eller er det bare under avspilling av film?
ronndi Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 enten: løsne ledningen til skjermen og snu den! eller kanskje han har åpnet et morsom virus! har selv fått det
petterg Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 det er ikke en morsom liten instilling på selve skjermen da?
jorgis Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 Kan det være "Bad Day"? En sånn practical joke -greie, som snur alt opp ned. Prøv å trykke ctrl-alt-del, og terminer programmet som heter badday.exe elns.
MantaRay Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 snu skjermen opp ned Beste løsningen hittil
Åsmund Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 da er det jo ikke noe problem med vanlig lcd i bilen...bare snu bilde på hodet. om det er ønskelig,,,eller på siden eller...
dork Skrevet 21. desember 2003 Skrevet 21. desember 2003 (endret) Hm, jeg fikk lignende problem i Opera 6.x i våres. Da fikk alle overskrifter og innholdsknappelinker opp-ned skrift, tilogmed i reklamer. All vanlig skrift var derimot normal. Fant aldri ut hvorfor og i IE kunne jeg leke normalt. Det hjalp ikke engang at jeg avinstallerte Opera og installerte på nytt. Da nye Opera 7.0 ble installert kom alt riktig vei igjen. Snodig Edit: skriveleif Endret 21. desember 2003 av dork
sveinsel Skrevet 21. desember 2003 Skrevet 21. desember 2003 Her i orådet finner du hjelp. Denne plakaten (eller en lignende) var det jeg mente du skulle finne. Naviger deg frem til denne slik som beskrevet, og bak en av flippene her kan du finne hvordan du snur skjermen. Beklager at det tok tid, men det er jo julestrid..
Mr D Skrevet 21. desember 2003 Skrevet 21. desember 2003 Har vært borti samme før, men husker ikke om det var eksakt samme brikkesett. Der var det en hurtigtast: Ctrl + Alt + PIL OPP
royrogers Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Skrevet 21. desember 2003 Mens jeg låg på sofaen og såg skiskytting, kom jeg plutselig på at jeg kunn bruke systemgjennomretting Jeg stilte datamaskinen tilbake til 18 november og da var alt bra igjen. PUH...... det var bra Håper bare ikke han har mistet mye takker for tipsene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå