Gå til innhold

Konkurrentene langer ut mot Telias nye abonnement


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er en enorm del av det ja. Resten er mer som du nevner.. Eller jeg ville sagt diktatorer men uansett.. Avgifts norge er dyrt å bygge i generelt. Men fjellene gjør det uansett dyrere av logiske grunner

 

Og mye av fiberstamveiene ligger der jo allerede, så hvor mange år fram i tid tror du at argumentet ditt bærer gyldighet for de største tettstedene?

Lenke til kommentar

ice.net tilbyr ubegrenset data til 99/mnd

 

Har ICE, kommer ikke til å bli der lenge etter jeg var uten dekting i 14 dager. De har jo ikke dektning plasser hvor andre har. Jeg var i Karibien og jeg var den eneste med ICE og var uten telefon i 14 dager (immon 4 land). 7 Andre telefoner hadde ingen problem...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Telia "fri": 22GB til 579,-

Chilli "fri": 19 GB til 499,-

 

Uten å bløffe om at det er ubegrenset får man:

Komplett Maxflex+: 20GB til 449,-

ICE 30GB: 25GB til 499,-

Telipol Fri 30GB: 30GB til 499,-

 

Happybytes er ikke så langt unna da. Og dersom man behøver mindre en del måneder så sparer man mye mye penger hos de. Rett over kr 500 for 30 Gigabytes. Mer fleksibelt (= billigere ved mindre bruk) og prissammenliknbart skal man vel lete en stund etter?

 

Du kan selv besøke de og dra Gigabytes på sleiden til en annen mengde, enkelt og greit for å finne pris:

 

 

post-30484-0-28724100-1548720714_thumb.jpg

post-30484-0-28724100-1548720714.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Ehm... Så altså ingen som har bedre pris med andre ord.

 

 

Tror det er du som ikke fattet at strupingen hos Chili og Telia startet omtrent omkring der. Nå synes nok flere av oss som leser tråden at du gjør deg svært vrang. Skal du ha rett bare for å ha rett, eller går det an å bruke hodet litt?

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Telenor sier at kundene deres ikke er interesserte i slike abonnement:

 

Utrolig arrogant. Hvorfor spør de ikke noen av de som nå mister fasttelefon og kobberbasert bredbånd uten at de har noen andre alternativer. De bruksmengdene som er satt på mobildata gjør det jo umulig å bruke strømmetjenester. De tviholder på en melkeku, meg har de ihvertfall ikke spurt. Jeg vil ikke forholde meg til GB eller hastighetsbegrensinger. Jeg vil bruke det jeg vil når jeg vil hvor jeg vil. Så enkelt er det.

 

NRK super, litt youtube, HBO eller Netflix med TV2 sumo og kanskje litt Discovery-nettverk, og helt normal mediebruk er godt over 100GB i månden.

Lenke til kommentar

Telia hadde ikke kommet ut med denne "Fri bruk" hadde det ikke vært for chili mobil, så føler de fortjener litt skryt for å ha fått i gang skipet. Begge abonnementer har sine begrensninger, hvor chili har en plagsom sms man må sende og Telia en plagsomt fartnedgang. Men med mere konkurranse så kommer bedre tilbud etterhvert, bare på tide egentlig. Så vil heller takke chili for å få litt fortgang her istedenfor å syte så jævlig over alt nytt i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har chili og jeg bruker nettet hele tiden. Min gj. snittlige skjermtid ligger på ca. 6,5 timer hver dag. Deler nett. Ser youtube, netflix og mer. Jeg bruker omtrentlig aldri wifi når det er tilgjengelig. Fantastisk abonnement. It just works!

 

Har hittil brukt 40 Gb, og det fornyes om 3 dager. Jeg er glad for at dere som skambruker dette abonnementet blir kastet ut, slik at jeg har muligheten til å fortsatt ha det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har chili og jeg bruker nettet hele tiden. Min gj. snittlige skjermtid ligger på ca. 6,5 timer hver dag. Deler nett. Ser youtube, netflix og mer. Jeg bruker omtrentlig aldri wifi når det er tilgjengelig. Fantastisk abonnement. It just works!

 

Har hittil brukt 40 Gb, og det fornyes om 3 dager. Jeg er glad for at dere som skambruker dette abonnementet blir kastet ut, slik at jeg har muligheten til å fortsatt ha det.

40gb på 29 dager med 6,5 time youtube, netflix mm. hver dag har jeg lite tro på. Jeg har brukt 80gb hittil og har spinket og spart alt jeg kan for å ikke bli kastet ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og chili uttaler seg her?

Chili kaster ut folk etter 250gb brukte data. Uansett om de er brukt på 10 dager eller 29 dager.

Dette er faktum. Basta.

Chili øker stress punkten til kunden. Bruk mer enn 5 gb pr dag, og vi vil sende deg en sms, så du må svare på. SÅ DERETTER sender vi en sms du må svare på når bruker overstiger 3gb pr dag.

På en 4k film, vi du få pauser. På opplastning av UHD videoer til youtube for du pauser, i verste fall fails.

 

Vent nå litt.. hadde jeg rett i at telia kom med noe nytt? Ja

Hadde jeg rett at tek red har gratis chili abbo?

Tja.. ;)

 

Telia kom med noe godt, dette er ikke et 40gb abbo, men faktisk et strålende alternativ til xDSL, og de som sliter med BB tilkobling i griselendte strøk med elendige kobberlinjer, og elendige telenor/lokale dsl leverandører som overpriser stakkars kunder med linjer fra 0.5mb til 3.0mb i maks hastighet.

 

Chili kan endelig ta seg en bolle, og sitte der med svette hender og se telia ta de fleste kundene tilbake. En deilig følelse. Og dette er kun starten!

At Chili startet eventyret er det ingen tvil om, men de behandlet kunder så dårlig at vi skulle tro de tilhørte et lugubert selskap i østeuropa med FSB som vakter.

 

Husk nå at chili overvåker hver eneste brukte KB, og hva du deler til, mens telia skrev til sine kunder som spurte.. "fritt frem, del til venner og hele familien din"

 

Kudos til Telia, ris på lanken til chili som oppfører seg som "vladimir"

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Har chili og jeg bruker nettet hele tiden. Min gj. snittlige skjermtid ligger på ca. 6,5 timer hver dag. Deler nett. Ser youtube, netflix og mer. Jeg bruker omtrentlig aldri wifi når det er tilgjengelig. Fantastisk abonnement. It just works!

 

Har hittil brukt 40 Gb, og det fornyes om 3 dager. Jeg er glad for at dere som skambruker dette abonnementet blir kastet ut, slik at jeg har muligheten til å fortsatt ha det.

 

Fake news ;)

Lenke til kommentar

Chili var bra frem til 1 desember, før den tid hadde de nesten brukbare betingelser (kastet ikke ut folk før de gikk over 500GB). Så kom nkom med sin beskjed. Chili skrudde opp prisen og ned mengden (utkastelse skjer nå ved 200GB), PR i dag er Chili fortsatt veldig bra, men fri bruk har de ikke.

Telia sitt nye abonnement er et godt steg på veien mot hastighetsbegrensede mobilnett i stedet for mengdebegrensninger som i dag. 40GB og så ned til 3Mbit er litt for lavt til et hurra, 60 og 10Mbit ville gitt mer mening. Enn så lenge nyter jeg Uninett avtalen med 1TB uten begrensning til 319,- eks.mva, samt et mobilt bredbånd på samme 1TB til 399,- eks.mva.

Det var FØR 1 desember de begynte å kaste ut folk og det var masse artikler skrevet. Og de hadde enda dårligere betingelser da også siden de trodde de kunne nekte folk å dele data. Noe Nkom sa var ulovlig.. Fortsatt kaster de ut folk og derfor forbrukerombudet etterforsker Chili..

Lenke til kommentar

Har chili og jeg bruker nettet hele tiden. Min gj. snittlige skjermtid ligger på ca. 6,5 timer hver dag. Deler nett. Ser youtube, netflix og mer. Jeg bruker omtrentlig aldri wifi når det er tilgjengelig. Fantastisk abonnement. It just works!

 

Har hittil brukt 40 Gb, og det fornyes om 3 dager. Jeg er glad for at dere som skambruker dette abonnementet blir kastet ut, slik at jeg har muligheten til å fortsatt ha det.

Wow.. Hele 40Gb?? Ikke mye av tiden med screen-on time du har brukt på Youtube eller Netflix etc da nei.. Eller så ser du med ræv kvalitet. Skulle jeg sett så mye på video streaming ville jeg hatt ett forbruk på mange mange Gb mer..

Hvem er det som skambruker da liksom? Det er jo faktisk komplett UMULIG å skrambruke eller missbruke ett abonnement der de reklamerer med fri bruk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Happybytes er ikke så langt unna da. Og dersom man behøver mindre en del måneder så sparer man mye mye penger hos de. Rett over kr 500 for 30 Gigabytes. Mer fleksibelt (= billigere ved mindre bruk) og prissammenliknbart skal man vel lete en stund etter?

 

Du kan selv besøke de og dra Gigabytes på sleiden til en annen mengde, enkelt og greit for å finne pris:

 

 

post-30484-0-28724100-1548720714.jpg

20kr mindre enn man får dobbelt så mye data for.. Det var dyrt

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...