Gå til innhold

Konkurrentene langer ut mot Telias nye abonnement


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

20kr mindre enn man får dobbelt så mye data for.. Det var dyrt

 

Du er jo kun ute etter å kverrulere du. Leste du i det hele tatt konseptet deres som kalles "Ikke betal for noe du ikke trenger"?

 

Det konseptet er en åpenbar fordel spør du meg. Og dette får du altså med på kjøpet når du velger kr 20 eller kr 50 grunnbetalingspakken. Så betaler man kun for den data man til en hver tid har brukt. Derfor har du den sleiden, slik at du kan lete etter det forbruket som passer deg, eller det forbruket du har forbrukt om du vil gå inn etterpå å sjekke hva du sånn ca. skylder. Gjentar for ordens skyld skjermdumpen, slik at du også ser teksten:

 

post-30484-0-28724100-1548720714.jpg

Endret av G
Lenke til kommentar

Du er jo kun ute etter å kverrulere du. Leste du i det hele tatt konseptet deres som kalles "Ikke betal for noe du ikke trenger"?

 

Det konseptet er en åpenbar fordel spør du meg. Og dette får du altså med på kjøpet når du velger kr 20 eller kr 50 grunnbetalingspakken. Så betaler man kun for den data man til en hver tid har brukt. Derfor har du den sleiden, slik at du kan lete etter det forbruket som passer deg, eller det forbruket du har forbrukt om du vil gå inn etterpå å sjekke hva du sånn ca. skylder. Gjentar for ordens skyld skjermdumpen, slik at du også ser teksten:

 

post-30484-0-28724100-1548720714.jpg

Kvervulering og fakta er ikke det samme. Du mener altså helt alvorlig det er bedre å betale 504kr for 30Gb istedenfor 524kr for 60Gb ds eller?!??

Det konseptet ditt der er dyrt og da også ett dårlig alternativ

Lenke til kommentar

Det var FØR 1 desember de begynte å kaste ut folk og det var masse artikler skrevet. Og de hadde enda dårligere betingelser da også siden de trodde de kunne nekte folk å dele data. Noe Nkom sa var ulovlig.. Fortsatt kaster de ut folk og derfor forbrukerombudet etterforsker Chili..

 

De kastet ut folk før 1 des, men da var grensen faktisk mye høyere før de iverksatte slike prosesser. Selv var jeg opp i over 400GB på en mnd uten en eneste melding eller telefon fra Chili, delte tilogmed rundhåndet med andre enheter i ferien (ikke lov ifølge Chili, men funka likevel). Derimot ble det et helt annet regime etter 1 des, da ble man kastet ut (satt over på et 25GB ab.) dersom man oversteg ca 200GB. Og så kom denne triste 5GB grensen før SMS og flymodus. Chili skal ha kred for å ha vært først ute med å presse grensene, og håper de fortsetter med det.

En helt normalt prisreduksjon alle kan ordne seg ved en ca 2min lang telefonsamtale..

Samtalen varer nok neppe mer enn 2 minutter, hvor lenge man må vente på samtalen er noe helt annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kastet ut folk før 1 des, men da var grensen faktisk mye høyere før de iverksatte slike prosesser. Selv var jeg opp i over 400GB på en mnd uten en eneste melding eller telefon fra Chili, delte tilogmed rundhåndet med andre enheter i ferien (ikke lov ifølge Chili, men funka likevel). Derimot ble det et helt annet regime etter 1 des, da ble man kastet ut (satt over på et 25GB ab.) dersom man oversteg ca 200GB. Og så kom denne triste 5GB grensen før SMS og flymodus. Chili skal ha kred for å ha vært først ute med å presse grensene, og håper de fortsetter med det.

Samtalen varer nok neppe mer enn 2 minutter, hvor lenge man må vente på samtalen er noe helt annet.

Nei.. Men det varierte når de kastet ut kundene. Samme er det nå. Men mange har både før og etter 1 desember opplevd å bli kastet ut etter 200Gb iløpet av 2-3uker. Med andre ord har Chili falsk markedsføring og driver ren løgn siden de tilbyr fri data (tidligere 1000Gb).

 

Samtalen fra man ringer til de svarer og man har lagt på er generelt 2-3min.. De svarer somregel ekstremt kjapt

Lenke til kommentar

Kvervulering og fakta er ikke det samme. Du mener altså helt alvorlig det er bedre å betale 504kr for 30Gb istedenfor 524kr for 60Gb ds eller?!?

Det konseptet ditt der er dyrt og da også ett dårlig alternativ

Du innrømmet jo at du måtte "skrike" for å få den prisen.

 

Men skulle det egentlig ha vært slik, at de som skriker høyest om uakseptable prisvilkår får de beste prisene, eller burde trofaste kunder ha vært mer satset på? Kanskje en mellomting.

 

Men hvorfor skal den som skriker høyest absolutt få det beste sluttilbudet, jo fordi det er så enkelt å skifte leverandør. Men det er jo bare et skarve mobilabonnement, ikke noe boliglån dette.

 

Har greid meg med 2 GB en stund nå, så for slike kunder så er Happybytes gjerne tingen. Greit å ta hensyn til ihvertfall, når dette er den eneste mobiltilbyderen jeg kjenner til i Norge som kjører et slikt variabelt forbrukskonsept.

Endret av G
Lenke til kommentar

Du innrømmet jo at du måtte "skrike" for å få den prisen.

 

Men skulle det egentlig ha vært slik, at de som skriker høyest om uakseptable prisvilkår får de beste prisene, eller burde trofaste kunder ha vært mer satset på? Kanskje en mellomting.

 

Men hvorfor skal den som skriker høyest absolutt få det beste sluttilbudet, jo fordi det er så enkelt å skifte leverandør. Men det er jo bare et skarve mobilabonnement, ikke noe boliglån dette.

 

Har greid meg med 2 GB en stund nå, så for slike kunder så er Happybytes gjerne tingen. Greit å ta hensyn til ihvertfall, når dette er den eneste mobiltilbyderen jeg kjenner til i Norge som kjører et slikt variabelt forbrukskonsept.

Måtte aldeles ikke skrike. Jeg spurte bare. Noe alle kan gjøre med alle operatører. Så helt automatisk fikk jeg 20Gb ekstra uten kostnad når de kom med X abonnementet sitt. Så de trofaste kundene blir satset på.

 

2Gb hos happybytes for 229kr mnd er da ikke noe billig.. Det får du fra 189kr hos andre..

3Gb får du fra 199kr mnd og 4Gb fra 249.. Så du ville da altså spart penger ved å velge noe annet. Ubrukt data blir overført til neste mnd hos de aller fleste så den forsvinner ikke akkurat.

Lenke til kommentar

Ok. Men det blir mer enn kr 229, for du må legge på dine valgfri kr 20 som gir begrenset sms, mms og tale. Eller legge på kr 50 som gir det samme som Telias 2 Gigabyte til kr 249, som Happybytes-kunde betaler du da samme som hos Telia med kr 20 i bunn får ikke ubegrenset da hos H., men du får mye billigere ring til utlandet priser hos H. Du må faktisk betale kr 30 mer dersom forbruket ditt er 2 Gig hos Happybytes og du ønsker fri sms, tale..

 

Men det er ikke i nedre prissjikt Happybytes har tenkt å gi deg noe gratis foruten den variabiliteten som jeg setter veldig stor pris på sånn sett kostnadsmessig. De er relativt konkurransedyktige vil jeg si på Gigabytene oppover, synes ikke du (uten spesialavtaler)?

 

Men jeg nytter ikke alltid de 2 Gigabytene en gang. Mange ganger så kan jeg klare meg med noen hundre megabyte, så for kunder som meg så kommer Happybytes desidert ut som en vinner. Er glad for tilbudet.

 

Telia er ikke annet enn hodepine. Måtte krangle en gang med dem, og da satte de seg virkelig på bakbeina over småting. Måtte mange eposter til før de lempet ihvertfall litt. Så det er ingen dans på roser selskap det der Telia.

 

Hvorfor skal jeg be pent om lavere pris? Det er nedverdigende jo, ihvertfall som en trofast kunde som jeg har vært til de fleste mobiltilbydere jeg har hatt. Har vekslet litt over tid, men en blir jo ofte sittende en lang periode, som jo er det disse selskapene skulle ha vært sjeleglade for (levebrødet deres).

 

Det er myntet i mot at folk som ikke gjør noe med det blir tapende part, altså de mest trofaste kundene er taperne rett og slett. Greier du ikke å se dette så vil jeg kalle deg "blind".

Endret av G
Lenke til kommentar

Ok. Men det blir mer enn kr 229, for du må legge på dine valgfri kr 20 som gir begrenset sms, mms og tale. Eller legge på kr 50 som gir det samme som Telias 2 Gigabyte til kr 249, som Happybytes-kunde betaler du da samme som hos Telia med kr 20 i bunn får ikke ubegrenset da hos H., men du får mye billigere ring til utlandet priser hos H. Du må faktisk betale kr 30 mer dersom forbruket ditt er 2 Gig hos Happybytes og du ønsker fri sms, tale..

 

Men det er ikke i nedre prissjikt Happybytes har tenkt å gi deg noe gratis foruten den variabiliteten som jeg setter veldig stor pris på sånn sett kostnadsmessig. De er relativt konkurransedyktige vil jeg si på Gigabytene oppover, synes ikke du (uten spesialavtaler)?

 

Men jeg nytter ikke alltid de 2 Gigabytene en gang. Mange ganger så kan jeg klare meg med noen hundre megabyte, så for kunder som meg så kommer Happybytes desidert ut som en vinner. Er glad for tilbudet.

 

Telia er ikke annet enn hodepine. Måtte krangle en gang med dem, og da satte de seg virkelig på bakbeina over småting. Måtte mange eposter til før de lempet ihvertfall litt. Så det er ingen dans på roser selskap det der Telia.

 

Hvorfor skal jeg be pent om lavere pris? Det er nedverdigende jo, ihvertfall som en trofast kunde som jeg har vært til de fleste mobiltilbydere jeg har hatt. Har vekslet litt over tid, men en blir jo ofte sittende en lang periode, som jo er det disse selskapene skulle ha vært sjeleglade for (levebrødet deres).

 

Det er myntet i mot at folk som ikke gjør noe med det blir tapende part, altså de mest trofaste kundene er taperne rett og slett. Greier du ikke å se dette så vil jeg kalle deg "blind".

Så det du egentlig sier er at der ee absolutt null fordeler med Happybytes altså. Som jeg trodde. Du betaler mer for noen valg som ikke har noe for seg.

Nei, de har ikke noe spesielt konkurransedyktige priser på Gb.

 

Telia er null stress med. Rekner med det var du som gjorde deg vrang siden du sier du måtte krangle med de. Jeg fikk 5Gb gratis data på gamle abonnementet fordi appen deres ikke viste riktig forbruk så jeg trodde jeg hadde mer data før jeg plutselig fikk sms. Fantastisk kundeservice og de ordner opp om det er noe feil (noe som igrunn aldri forekommer) og man får hjelp om deter behov.

Får også subsidiert mobil rentefritt hos Telia osv noe som Happybytes ikke tilbyr.

Og etter å sjekket litt så ser Happybytes ut som en dårligere deal på de fleste punkt.

 

Spør pent? Nedverdigende? Er du full? Man spør på en helt normal måte.

De mest trofaste kundene blir vinnerene mener du. Ser du ikke det er det du som er blind

Lenke til kommentar

Det var ikke et pristilbud, riktig det. Men penger allerede betalt for abonnement, og det var de svært kranglevorne på. De ga seg delvis, så jeg må ha hatt noe å fare med, eller de gadd ikke krangle videre. Det føltes som et slag under beltestedet det jeg opplevde, så derfor jeg valgte å krangle (var klar til å rapportere det videre til nemd jeg, eller hvor man nå enn henvender seg, muligens forbrukermyndighetene).

 

Mye pga. dårlig informasjonsflyt fra Telia sin side egentlig. Mer detaljer sier jeg ikke. Er kunde hos Telia fortsatt og hos Happybytes. Fordi jeg ønsker to telefonnr. Har altså ikke brutt broen, men hva har Telia som er så eksepsjonellt bra da, forklar meg det er du snill?

 

Jeg vurderer ærlig talt å bryte med Telia dersom de ikke skjerper seg på pris eller noe. X er ikke aktuellt å betale for synes jeg.

 

Jeg synes det er et hån å ta kr 3,99 eller kr 3,89 for å ringe fra Norge til Spania som en del andre har lagt seg på. Vi er da i år 2019 kommet. Kanskje ikke det viktigste i verden, men likevel viktig nok argument.

Endret av G
Lenke til kommentar

Det var ikke et pristilbud, riktig det. Men penger allerede betalt for abonnement, og det var de svært kranglevorne på. De ga seg delvis, så jeg må ha hatt noe å fare med, eller de gadd ikke krangle videre. Det føltes som et slag under beltestedet det jeg opplevde, så derfor jeg valgte å krangle (var klar til å rapportere det videre til nemd jeg, eller hvor man nå enn henvender seg, muligens forbrukermyndighetene).

 

Mye pga. dårlig informasjonsflyt fra Telia sin side egentlig. Mer detaljer sier jeg ikke. Er kunde hos Telia fortsatt og hos Happybytes. Fordi jeg ønsker to telefonnr. Har altså ikke brutt broen, men hva har Telia som er så eksepsjonellt bra da, forklar meg det er du snill?

 

Jeg vurderer ærlig talt å bryte med Telia dersom de ikke skjerper seg på pris eller noe. X er ikke aktuellt å betale for synes jeg.

 

Jeg synes det er et hån å ta kr 3,99 eller kr 3,89 for å ringe fra Norge til Spania som en del andre har lagt seg på. Vi er da i år 2019 kommet. Kanskje ikke det viktigste i verden, men likevel viktig nok argument.

Ofte er det vel bruker som ikke har lest skikkelig. Som med så mye annet folk klager på.

 

Har nevnt flere ting så. Spart noen tusen på å holde meg til Telia. Spesielt med tanke på mobilkjøp. Men det krever at man drar frem en kalkulator engang iblandt for å rekne ut totalen.

Lenke til kommentar

Fin mobil fikk jeg meg på Black Friday, så nå er det kun pris, pris, pris og evt. tjenester som egentlig betyr noe for mine valg da ;)

Og det kan være en luksusfelle å tenke seg at å binde seg over en mobil eller en utskiftningsordning er tingen.

Lenke til kommentar

Fin mobil fikk jeg meg på Black Friday, så nå er det kun pris, pris, pris og evt. tjenester som egentlig betyr noe for mine valg da ;)

Og det kan være en luksusfelle å tenke seg at å binde seg over en mobil eller en utskiftningsordning er tingen.

Nå kjøper jeg kun toppmodeller en stund etter release så sparer allerede mye der.

Pris og tjenester ja. Derfor jeg ikle velger dw billigeste operatørene for der er alltid noe minus.

Joda.. Men ikke tapt på det hittil? Krever litt research for å vite om det er lønnsomt.

Lenke til kommentar

jeg bruker et 4 mbps mobilt internett og har absolutt ingen problemer med hd video. Telia burde innføre 4 mbps fra første megabyte og burde også selge 2 og 1 mbps abonnement. Det er sånn vi har det hos alle operatører i thailand, også hos DTAC som er Telenor eid. Anders krokan sier at kundene ikke vil ha sånne abonnement. Har han noen gang spurt kundene sine om det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg bruker et 4 mbps mobilt internett og har absolutt ingen problemer med hd video. Telia burde innføre 4 mbps fra første megabyte og burde også selge 2 og 1 mbps abonnement. Det er sånn vi har det hos alle operatører i thailand, også hos DTAC som er Telenor eid. Anders krokan sier at kundene ikke vil ha sånne abonnement. Har han noen gang spurt kundene sine om det?

Rart du klarer deg med halvparten av hva som kreves for HD (720p) for å streame HD....?

Endret av iPhoneXs
Lenke til kommentar

3 mbps er faktisk 926.97 gigabyte på 30 dager. Dette helt uten nødvendigheten av å sende sms som chilli krever. Telia begrenser heller ikke deling med andre personer eller enheter. Så tilbudet burde kanskje like gjerne kalles 1 TB data per måned til 3 mbps hastighet

Chili begrenser ikke lengre deling med andre enheter. De fikk ikke lov pga det er ikke tillatt.. Men de kutter derimot alt etter 200Gb?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...