Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating i Trondheim vs Oslo som student?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en mastergrad på enten NTNU eller UiO etter tre år med bachelor på UiO, jeg vokste også opp i Oslo og er en gutt. NTNU har den mastergraden jeg per idag synes virker mest interessant, men er ikke helt sikker enda, men begge gir gode jobber. Har blitt bortskjemt med veldig skjeve kjønnsfordelinger på UiO hvor det i de fleste sosiale sammenhenger har vært et stort overskudd av jenter. Dermed har det også vært veldig enkelt å skaffe seg bra ONS/kjærester gjennom studiet og jeg har egentlig aldri vært singel her. De kommer som regel opp til meg, men jeg er også komfortabel med å gå opp til de som viser interesse fyi.

 

NTNU assosierer jeg med studier som har en overvekt av gutter, men så plutselig nå at det er flere jenter enn gutter på det NTNU, det virker som om det også er andre universiteter/høyskoler i området. Er kjønnsbalansen annerledes i Trondheim enn i Oslo for studenter?  

Er ikke bekymret for å skaffe jenter i Trondheim, og dette kommer heller ikke til å påvirke hvilke av universitetene jeg velger, men det er spennende å høre hvordan dating er i Trondheim i forhold til Oslo. Noen erfaringer? Noen tips?

 

Takk for svar på forhånd :)

Endret av stekstek96
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Øh, det er jenter og gutter i både Oslo og Trondheim. Det kommer vel mer an på hvem du møter, heller enn hvor du møter dem. En student er vel samme person i både Oslo og Trondheim.

 

Kanskje du var heldig med personene i Oslo, men har uflaks i Trondheim? Spørs på hvem du møter

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Karakterene kan uansett neppe bli særlig bra når damer tydeligvis opptar mesteparten av tankevirksomheten;

så siden studiene bare vil komme i veien for alle damene du har tenkt å nedlegge, er det nok best å kutte ut studier og konse 100% på puling!  :dribble:

Hva snakker du om, har B i snitt på et studie der karakterfordelingen er normalfordelt og sterke elever. Bare lurte på om det var noe forskjell mellom byene lol. Er for eksempel en stor jente-mangel i bygdene. Som jeg skrev kommer studiet alltid først.

Lenke til kommentar

Tror det er lettere å få seg noe i Oslo enn i Trondheim. Trønderjenter er nok ikke like løs sluppene som de i Oslo. Men hvis man vil ha lett tilgang til ONS så ville jeg personlig valgt UiS (Universitetet i Stavanger). Selv om jeg må si at jeg har hatt et ok datingliv i Trondheim, og er ikke veldig en ONS person, så det er mer egen preferanse enn det er Trondheims feil.

'

Som du sier så er studier viktigere enn sex, så som deg valgte jeg faglige muligheter over seksuelle.

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er neppe merkbar forskjell på Oslo-damer og de i Trondheim, og selv om det skulle være noen forskjell er damer så forskjellige at en enkeltperson ikke ville merket noen forskjell.

Handler ikke om damene egentlig sånn sett, men om den lokale kulturen, min erfaring er at ONS og dating varierer veldig fra sted til sted i landet. Men ja dette er bare mine erfaringer. Jeg mener selvfølgelig ikke at de på NTNU er mer "hellige" enn de på UiO og UiS, men at folk fra Oslo og Stavanger kulturelt sett er mer seksuelt frie enn i Trondheim.

 

Jeg bodde sammen med østlendinger i Trondheim som solet seg toppløse på verandaen (jenter), mens trøndejenter nærmest kvier seg for å ta av t-skjorten om sommeren.

 

Men ja dette er bare observasjoner fra min side (generelt altså ikke bare obervasjon av toppløse jenter ?)

 

Jeg kan også komme med datingtips i Trondheim ? Hvis du skal ha en koselig prat så er stedet Mormors hvor du vil gå :). Men hvis du skal ha litt action, så ville jeg gått for Trondheim Camping (Minigolfpub i Trondheim, er kjempegøy).

Ellers så har man ofte kjente artister fra nært og fjernt som kommer til Trondheim. Jeg vil da anbefale stand-up enten i Olavshallen eller på Frimurerelosjen.

 

Jeg elsker Trondheim som by, men som sagt så føler jeg jentene der er mindre løssluppene enn i overnevnte steder.

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Handler ikke om damene egentlig sånn sett, men om den lokale kulturen, min erfaring er at ONS og dating varierer veldig fra sted til sted i landet. Men ja dette er bare mine erfaringer. Jeg mener selvfølgelig ikke at de på NTNU er mer "hellige" enn de på UiO og UiS, men at folk fra Oslo og Stavanger kulturelt sett er mer seksuelt frie enn i Trondheim.

 

Jeg bodde sammen med østlendinger i Trondheim som solet seg toppløse på verandaen (jenter), mens trøndejenter nærmest kvier seg for å ta av t-skjorten om sommeren.

 

Men ja dette er bare observasjoner fra min side (generelt altså ikke bare obervasjon av toppløse jenter )

 

Jeg kan også komme med datingtips i Trondheim Hvis du skal ha en koselig prat så er stedet Mormors hvor du vil gå :). Men hvis du skal ha litt action, så ville jeg gått for Trondheim Camping (Minigolfpub i Trondheim, er kjempegøy).

Ellers så har man ofte kjente artister fra nært og fjernt som kommer til Trondheim. Jeg vil da anbefale stand-up enten i Olavshallen eller på Frimurerelosjen.

 

Jeg elsker Trondheim som by, men som sagt så føler jeg jentene der er mindre løssluppene enn i overnevnte steder.

Utrolig deilig med et ordentlig svar som ikke er PC eller redd for å være generaliserende! Skal notere det du skrev. Takker :)

Løse jenter er mer gøy, men kanskje bedre for meg med ordentlig jenter nå som jeg nærmer meg etableringsfasen haha. Er også det inntrykket jeg har fått av Trondheim, mer tradisjonelt, nesten på grensen til kjedelig, men studieretningen først så jeg velger å ignorerer det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...