Gå til innhold

Faktisk helt feil: Klimautslippene fra elbiler i Norge er ikke dobbelt så høye som fra «fossilbiler»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt debattert, jeg applauderer.

Men igenting av det du kommer med gir noen mening. Man må gjette på hva du mener og så vil du bare kverulere på at du mente noe helt annet.

 

 

Statoil oppgir 20% i snitt, evt 2kWh.

 

Hva betyr dette? 20% av hva? Ikke lett å vite hva du mener uten å oppgi kilde.

 

 

Poenget er det samme, energiforbruket går så og si i 0 med omvending fra fossilt til elektrisk drift.

 

Denne setningen gir ingen mening. Helt umulig å skjønne hva du mener.

 

 

Her i området går nesten alt på landstrøm, både raffinering og rigg/prosess.

Hvilket område? Går rigg på landstrøm, tenker du på oljerigg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva betyr dette? 20% av hva? Ikke lett å vite hva du mener uten å oppgi kilde.

 

20% svinn i produksjonen av drivstoff, i snitt. Jeg har gitt deg kilde tidligere når vi har diskutert dette. Helt meningsløst å drive å dra frem igjen. Evt kan du google, de fleste havner i det området når det blir forsket på. Ingen havner i 20Wh området. 

 

 

 

Poenget er det samme, energiforbruket går så og si i 0 med omvending fra fossilt til elektrisk drift.

 

For meg gir den full mening, 2kWh for å produsere drivstoff, <2kWh for å flytte elbil en mil. 

 

 

 

Hvilket område? Går rigg på landstrøm, tenker du på oljerigg?

 

 

Vestlandet, ja både raffeneri og platform går på landstrøm i området her. Ikke alle, men noen. 

Lenke til kommentar

Det skulle vært artig å se de tallene, de fleste andre mener jo at Norge taper flere hundre tusen i tapte avgifter for hver Tesla som selges?

Derimot sparer samfunnet enorme summer og lidelser ved at det blir mindre forurensning.

 

 

 

Men jeg vet at jeg setter fotavtrykk enten jeg bruker el eller bensin som drivstoff!

Fotavtrykket er mye, mye mindre med elbil.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §1. Innleggets Innhold, påpekes det at innlegget skal holdes i en høflig og saklig tone. Fokuser på sak, ikke person, og diskuter anstendig. Merk spesielt følgende;  flaming og andre former for personangrep og Trolling er forbudt.

 

I henhold til retningslinjene har innlegg blitt slettet fra tråden. Videre brudd på dette kan føre til reaksjoner i form av advarsler og/eller utestengelse fra forumet.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...