Gå til innhold

Lavere nivå av svevestøv i Oslo. Miljøfartsgrensen blir midlertidig avviklet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er bøtesatsen den samme for miljøfartsgrensen som for andre fartsgrenser? Utgangspunktet for fartsgrensen har jo ikke noe med trafikksikkerhet å gjøre. Skulle likt å se det juridiske grunnlaget for å gi folk prikker på førerkortet for å bryte "miljøfartsgrensen". Hvis lovverket kan tolkes slik at det er anledning til å gi prikker for å bryte miljøfartsgrensen (pga. økt utslipp), må jo prikkstraffing også gjelde ved andre miljøforbrytelser, noe som blir helt feil.

Skrevet

 

Ingen av de linkene dine svarer på påstanden din om at utslippene per kilometer blir lavere jo fortere man kjører. Ei heller svarer den på påstanden din om symbolpolitikk.

  • Liker 3
Skrevet (endret)

Norske fartsgrenser er jo miljøfarsgrenser hele tiden, alle tider av året.

Feil.

 

 

 

 

Er bøtesatsen den samme for miljøfartsgrensen som for andre fartsgrenser? Utgangspunktet for fartsgrensen har jo ikke noe med trafikksikkerhet å gjøre. Skulle likt å se det juridiske grunnlaget for å gi folk prikker på førerkortet for å bryte "miljøfartsgrensen". Hvis lovverket kan tolkes slik at det er anledning til å gi prikker for å bryte miljøfartsgrensen (pga. økt utslipp), må jo prikkstraffing også gjelde ved andre miljøforbrytelser, noe som blir helt feil.

En fartsgrense er en fartsgrense. Får du prikker for brudd på "vanlige" fartsgrenser så får du det samme for miljøfartsgrenser.

 

Jeg skjønner ikke hva du syter over.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Skrevet

Ingen av de linkene dine svarer på påstanden din om at utslippene per kilometer blir lavere jo fortere man kjører. Ei heller svarer den på påstanden din om symbolpolitikk.

 

Jeg mener alle indikerer at det er symbolpolitikk.

  • Liker 2
Skrevet

Du svarte fremdeles ikke på noen av påstandene dine

Hvis du tenker på "Er det ikke bevist at jo fortere man kjører, jo lavere er utslippet pr. kilometer?" så er ikke det en påstand, men et spørsmål.

  • Liker 1
Skrevet

Hvis du tenker på "Er det ikke bevist at jo fortere man kjører, jo lavere er utslippet pr. kilometer?" så er ikke det en påstand, men et spørsmål.

Okay. Nå som du har fått svar på den tullete påstanden din så lar jeg det her ligge.

  • Liker 1
Skrevet

Om alle biler kjører etter 3 sek regel og er ca 5 meter lange så øker kapasiteten på veien ved å redusere hastighet.

 

Husker ikke lenger hvor optimum var men rundt 40 km PR time. Derfor kan man få flere biler fra a til b PR tidsenhet ved å redusere hastigheten. Kø fenomener er interresant.

 

Ellers så tror jeg det er bevist at dekkslitasje øker med økende hastighet. Tror det er prøvd på div baner rundtomkring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...