NTB - digi Skrevet 24. januar 2019 Skrevet 24. januar 2019 Lavere nivå av svevestøv i Oslo. Miljøfartsgrensen blir midlertidig avviklet
FrihetensRegn Skrevet 24. januar 2019 Skrevet 24. januar 2019 Norske fartsgrenser er jo miljøfarsgrenser hele tiden, alle tider av året. Mye av norsk motorvei kunne fint hatt 130 km/t som fartsgrense. 4
xyzæøå Skrevet 25. januar 2019 Skrevet 25. januar 2019 Er bøtesatsen den samme for miljøfartsgrensen som for andre fartsgrenser? Utgangspunktet for fartsgrensen har jo ikke noe med trafikksikkerhet å gjøre. Skulle likt å se det juridiske grunnlaget for å gi folk prikker på førerkortet for å bryte "miljøfartsgrensen". Hvis lovverket kan tolkes slik at det er anledning til å gi prikker for å bryte miljøfartsgrensen (pga. økt utslipp), må jo prikkstraffing også gjelde ved andre miljøforbrytelser, noe som blir helt feil.
Kajac Skrevet 25. januar 2019 Skrevet 25. januar 2019 Er det ikke bevist at jo fortere man kjører, jo lavere er utslippet pr. kilometer?
Tastaturskriver Skrevet 25. januar 2019 Skrevet 25. januar 2019 Er det ikke bevist at jo fortere man kjører, jo lavere er utslippet pr. kilometer? Nei 1
Kajac Skrevet 25. januar 2019 Skrevet 25. januar 2019 Nei https://www.aftenposten.no/osloby/i/J1xx6/Legger-bort-miljofartsgrenseskilt---na-skal-veiene-i-stedet-vaskes https://www.aftenposten.no/norge/i/m74qv/Masteroppgave-Miljofartsgrense-har-ingen-miljoeffekt https://www.side3.no/motor/vegvesenet-innrommer-at-ny-miljofartsgrense-er-ren-symbolpolitikk-4349689 Som du ser er det mange som mener at miljøfartsgrensen ikke har en effekt. Norge må være i verdensklassen når det kommer til symbolpolitikk. 4
Tastaturskriver Skrevet 25. januar 2019 Skrevet 25. januar 2019 https://www.aftenposten.no/osloby/i/J1xx6/Legger-bort-miljofartsgrenseskilt---na-skal-veiene-i-stedet-vaskes https://www.aftenposten.no/norge/i/m74qv/Masteroppgave-Miljofartsgrense-har-ingen-miljoeffekt https://www.side3.no/motor/vegvesenet-innrommer-at-ny-miljofartsgrense-er-ren-symbolpolitikk-4349689 Som du ser er det mange som mener at miljøfartsgrensen ikke har en effekt. Norge må være i verdensklassen når det kommer til symbolpolitikk. Ingen av de linkene dine svarer på påstanden din om at utslippene per kilometer blir lavere jo fortere man kjører. Ei heller svarer den på påstanden din om symbolpolitikk. 3
hekomo Skrevet 25. januar 2019 Skrevet 25. januar 2019 (endret) Norske fartsgrenser er jo miljøfarsgrenser hele tiden, alle tider av året. Feil. Er bøtesatsen den samme for miljøfartsgrensen som for andre fartsgrenser? Utgangspunktet for fartsgrensen har jo ikke noe med trafikksikkerhet å gjøre. Skulle likt å se det juridiske grunnlaget for å gi folk prikker på førerkortet for å bryte "miljøfartsgrensen". Hvis lovverket kan tolkes slik at det er anledning til å gi prikker for å bryte miljøfartsgrensen (pga. økt utslipp), må jo prikkstraffing også gjelde ved andre miljøforbrytelser, noe som blir helt feil. En fartsgrense er en fartsgrense. Får du prikker for brudd på "vanlige" fartsgrenser så får du det samme for miljøfartsgrenser. Jeg skjønner ikke hva du syter over. Endret 25. januar 2019 av hekomo 1
Kajac Skrevet 25. januar 2019 Skrevet 25. januar 2019 Ingen av de linkene dine svarer på påstanden din om at utslippene per kilometer blir lavere jo fortere man kjører. Ei heller svarer den på påstanden din om symbolpolitikk. Jeg mener alle indikerer at det er symbolpolitikk. 2
Tastaturskriver Skrevet 25. januar 2019 Skrevet 25. januar 2019 Jeg mener alle indikerer at det er symbolpolitikk. Du svarte fremdeles ikke på noen av påstandene dine 1
Kajac Skrevet 25. januar 2019 Skrevet 25. januar 2019 Du svarte fremdeles ikke på noen av påstandene dine Hvis du tenker på "Er det ikke bevist at jo fortere man kjører, jo lavere er utslippet pr. kilometer?" så er ikke det en påstand, men et spørsmål. 1
Tastaturskriver Skrevet 26. januar 2019 Skrevet 26. januar 2019 Hvis du tenker på "Er det ikke bevist at jo fortere man kjører, jo lavere er utslippet pr. kilometer?" så er ikke det en påstand, men et spørsmål. Okay. Nå som du har fått svar på den tullete påstanden din så lar jeg det her ligge. 1
Trestein Skrevet 27. januar 2019 Skrevet 27. januar 2019 Om alle biler kjører etter 3 sek regel og er ca 5 meter lange så øker kapasiteten på veien ved å redusere hastighet. Husker ikke lenger hvor optimum var men rundt 40 km PR time. Derfor kan man få flere biler fra a til b PR tidsenhet ved å redusere hastigheten. Kø fenomener er interresant. Ellers så tror jeg det er bevist at dekkslitasje øker med økende hastighet. Tror det er prøvd på div baner rundtomkring.
mepy Skrevet 27. januar 2019 Skrevet 27. januar 2019 Hva med veistøy, burde ikke det også være en faktor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå