Gå til innhold

Ett år - R1 eller S1+S2 - Informatikkstudie


Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Har nå søkt meg inn på Programmering hos Høyskolen kristiania, og et av kravene er da matte R1 eller S1+S2 som må være fullført innen det første studie året. 

 

Diskutert med en kompis, som også skal studere dette, og han mente S1+S2 vil være enklere totaltsett. Men da er det jo mer matte, to eksamener osv. 

 

 

Noen som har erfaring med disse opp mot hverandre og kunne kommet med forslag om jeg burde stå for R1 eller S1+S2 det neste året? Matte har ikke vært det sterkeste faget mitt, og jeg gjør dette som privatist så må ta det i betrakningen. 

 

 

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har hatt 1T kan R1 være lurt da du enkelt og greit sparer en del tid. Samtidig så skal det sies at du får et halvt ekstrapoeng for begge S-fagene, noe som totalt blir 1 poeng, kontra kun et halvt for R1. Hvis du tar R1 vil jeg sterkt anbefale Campus Inkrement sine veldig gode undervisningsvideoer, men hvis matte ikke er din sterkeste side så kan det kanskje være lurest å ta S1 og S2.

 

Ser nå i ettertid at campus inkrement både har S1 og S2.

Endret av Pesta
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Har selv gått S1+S2 på VGS, samt tatt forkurs ingeniør (inneholder det meste av R1+R2 matte) og i tillegg tatt privatisteksamen i R2. Må si jeg egentlig er ganske usikker på hva jeg ville gjort i din situasjon. Har dog noen tanker som kanskje kan hjelpe deg.

 

Innholdet i S1+S2 og R1 er mye av det samme, men også noe ulikt i visse områder. Generelt sett så vil jeg si at der de to (tre?) er like, så vil R1 gå litt mer i dybden av fagområdet. Begge går innom bl.a derivasjon, algebra, funksjoner/likninger,og sannsynlighet. Den største forskjellen er kanskje at i R1 får du også vektorregning, noe som kan være utfordrende. Kort oppsummert så har S1+S2 lettere stoff, men som du sier vil du ha mer å gå gjennom. R1 er nok vanskeligere, men igjen, mindre stoff du må lære deg, og som nevnt over så er jeg enig i at R1 vil være mest relevant for deg.Personlig syntes jeg at S1+S2 var veldig overkommelig (til info gikk jeg T-matte første året, men fikk ikke noe superbra karakter). Det vanskeligste for meg var vel sannsynligheten, og jeg tror mange vil være enig i det. Resten er ganske greit.

 

Litt uoversiktlig og ukonsist svar, men kan kanskje hjelpe deg litt. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...