Frobe Skrevet 8. januar 2019 Skrevet 8. januar 2019 (endret) "Nå er 99 prosent av taxiene i den kinesiske storbyen elektriske" høres ut som en bedre overskrift for kommentartråden enn bare "ntb". Endret 8. januar 2019 av Frobe
theck1 Skrevet 9. januar 2019 Skrevet 9. januar 2019 Og hvor mye kull må til for å lade denne herligheten?
JUL Skrevet 9. januar 2019 Skrevet 9. januar 2019 (endret) Mindre utslipp enn tilsvarende Diesel/bensin, men kraftmiksen i Kina har vel et høyere innslag av kull enn Europa. En stor fordel er at disse kullkraftverkene kan være plassert borte fra bykjernen slik at utslippene ikke forurenser i byen, der mennesker oppholder seg.Kullkraft blir vel også fortrengt av fornybar energi på vei inn i markedet. I tillegg vil det ikke være utslipp av nox og andre avgasser som man ville hatt av bensin/diesel biler. Et annet poeng er at de ikke lager eksosskyer ved holdeplasser. I Norge er det mellom 0900 og 1400 20-30 taxier på tomgang ved hver holdeplass som venter på kunder. Endret 9. januar 2019 av JUL 3
Dubious Skrevet 10. januar 2019 Skrevet 10. januar 2019 Helt uten støtte fra byen? Eller er det byen som eier bilene?
Nautica Skrevet 10. januar 2019 Skrevet 10. januar 2019 (endret) Helt uten støtte fra byen? Eller er det byen som eier bilene? Kina er kommunistisk så ikke godt og si hvem som eier hva, men tror at staten har overmyndigheten på offentlig transport. Endret 10. januar 2019 av Nautica
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå