Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Mill Ovner med WIFI - fungerer de utenfor eget WIFI?


Anbefalte innlegg

Jeg har fiber på hytta, og lurer nå på om jeg skal kjøpe meg en Mill panelovn med innebygget WIFI for å kunne øke varmen via mobilen.

 

Har lest litt, og fått for meg at app'en bare virker når ovn/tlf er på samme WIFI som da ødelegger planen min.

 

Er det noen her som har Mill (eller andre ovner/apper) som kan bekrefte eller avkrefte at det er mulig å styre dem fra "den store verden" og ikke bare når en er på samme WIFI?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må være på samme nettverk i utgangspunktet. Ikke sikker på om du kan viderekoble Millheat til Philips Hue Bridge. Hvis den kan kobles på en zigbee med internettilgang burde det være mulig. Men har ikke hørt så mye positivt om Mill sin app, så tviler.

 

Alternativt kjøper du en billig panelovn UTEN wifi/app-støtte, og kobler den til en smart-kontakt som er godkjent for mer enn effekten på panelovnen og støtte for Philips Hue eller andre protokoller som har tilgang til internett

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Har en mediaPC på hytta så et alternativ 3 kan være VPN og så styre fra eget nett, men jeg ønsker primært å kunne gjøre det fra mobilen uten noe ekstra "mikk-makk".  

 

Det kan du fint gjøre via Home Assistant. Du trenger ikke bruke vpn, sett opp HA til å svare utenfra (med SSL). Så installerer du bare HA-appen på telefonen din og da får du alt i én app.

Lenke til kommentar

evt. kan du kjøpe adax sine ovner, norsk (Ikke minst) og der kan jeg styre ovnene fra mobilen uten å være på samme wifi

 

Mill er også norsk. 

 

Jeg har WiFi ovn fra Mill, og denne styrer jeg fra Tibber sin app, og da kan jeg styre den så lenge har har internett. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har lest litt, og fått for meg at app'en bare virker når ovn/tlf er på samme WIFI som da ødelegger planen min.

Bare nysgjerrig, hvor har du lest det?

Mill nettside: "The Millheat app gives you freedom to control your heaters from anywhere in the world".

Jeg antar at tlf ikke snakker direkte til ovn, begge snakker til en ekstern server. Men tlf må være på samme WiFi nett når ovnen skal kobles opp. 

Lenke til kommentar

Bare nysgjerrig, hvor har du lest det?

Mill nettside: "The Millheat app gives you freedom to control your heaters from anywhere in the world".

Jeg antar at tlf ikke snakker direkte til ovn, begge snakker til en ekstern server. Men tlf må være på samme WiFi nett når ovnen skal kobles opp. 

Leste det i kommentarfeltet på en nettbutikk - sikkert bare en som ikke helt har fått det til.

 

Nomore og Zash har bekreftet at det fungerer via nettet, så da fikk jeg svar på spørsmålet mitt - og jeg bestiller et par Mill ovner.

 

Takker alle som tok seg tid til å hjelpe/komme med innspill.

Lenke til kommentar

Har selv Glamox sine Wifi ovner som styres med Adax sin app. Fungerer fint å styre fra hele verden.

 

Enkel og stabil app også.

 

Edit: ser ut som at du fant ut ang. Mill

Ville vært merkelig om det ikke hadde virket for da hadde store deler av poenget vært borte.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Leste det i kommentarfeltet på en nettbutikk - sikkert bare en som ikke helt har fått det til.

Bedre å sjekke produsentens hjemmeside enn kommentarfelt fra dumme brukere... ;)

 

Alt står her: https://www.millheat.com/millwififeatures/

"styre forskjellige hus (hjemme, hytter etc)"

"Millheat appen gir deg frihet til å styre varmeovnene fra hvor som helst i verden, ved et par tastetrykk"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...