Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vask av sete


Lami

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en elbil med noen seter som har flekker. Det er stoffsete.

 

Har kjøpt autoglym interiørsjampo og gått over setene flere ganger. Fått vekk det meste. Men etter dette så er det slik hvis jeg for eksempel har vannflaske i sete og drypper litt fra den ned i setet så kommer det nye flekker. Sånn våt flekk bare at det ikke forsvinner. Så tenker kanskje det er pga sjampoen, for mye eller noe slik at sjampoen ikke er borte.

 

Men nå er det altså masse flekker som er kommet av vann.

Hva vil være best å gjøre her?

 

Ta å gå over hele sete med kun vann, eller bruke sjampoen igjen og impregnere sete?

 

Takk for svar :)

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sørg for at all shampo borte.

For impregnering av stoffseter kan du teste med ulike produkt, velg deg ett du får bra pris på av disse f.eks:

 

GTechniq Smart Fabric

Chemical Guys Fabric Guard

 

Til rens bruker jeg som regel Chemical Guys Green Clean. Evt har jeg en Simoniz spray for stoffrens om jeg har dårlig tid.

Lenke til kommentar

Bør bruke våtsuger for å få sugd ut all dritt og såpe.

Er sikkert noen i nærheten av deg som har tilgang til en, om å investere i en ikke er ønskelig.

Grovstøvsuger med våtsugerfunksjon er genialt til flere ting - et must om man driver med mye forskjellig praktisk imo

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Grovstøvsuger med våtsugerfunksjon er genialt til flere ting - et must om man driver med mye forskjellig praktisk imo

Absolutt.

Kjøp en billig støvsuger du kan bruke til div drittarbeid, eksempelvis https://www.biltema.no/hjem/rengjoring/stovsugere/vatstovsugere/vat--og-torrstovsuger-wd-120130-2000038222

Jeg har hatt denne i 5 år, og bruker den til vanlig støvsuging samt alt annet - veldig kjekt at den også enkelt kan switche til blåsing, kan f.eks blåse opp ballonger. Bare å ta ut posen og HEPA-filteret så kan du suge opp hva som helst av vått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...