Gå til innhold

Fortnite på disse delene?


Anbefalte innlegg

**OBS! I tittelen står det kun fortnite, mente flere spill!'')

 

 

Hei. Jeg har disse delene:

 

Prosessor: intel Celeron G1820

Ram: Corsair XMS 2000MHz 2x4GB + Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB (alt skal settes på 1600MHz) (Siden jeg fikk XMS ram'en av en kompis som har oppgradert, derfor har jeg ikke likt)

HDD: 500GB (Enten 250GB WD Blue + 250GB Seagate som er kjempe gamle eller 1 gammel 500GB Hitachi som også er kjempe gammel)

 

SSD: Kingston SSDNow V300 120GB

 

Skjermkort: MSI MSI GeForce GTX 1060 Dual Fans OC V1 HDMI DP 6GB (Så mye bedre skjermkort enn resten pga jeg fikk det til jul idag)

 

CPU Kjøler: Original Intel Cooler som fulgte med G1820 eller noe sånt

 

PC Vifter: Akasa AK-274 120mm LED x2

 

OS: Windows 10 Home tror jeg, ihvertfall windows 10

 

Kan jeg spille disse med disse delene? På hvilke settings isåfall? (jeg bruker 1600x1200 resolution på noen gamle tv skjermer)

CS:GO

Fortnite

Rocket League

Shell Shock

GTA 5

Endret av KPlanting
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå er vel kanskje dette ikke beste sammenligningen men må nok regne med pention\celeron vil bli hardt belastet i spill generielt, i3 er vel egentlig mistekravet.

 

 

Er vel vertfall riktig maskinvare men spillet blir vel kanskje ikke helt å sammenligne, men du ser fort cpu blir stor flaskehals her. sett opp msi afterburner with rivatuner statistics server også legg til cpu\gpu og ram bruk finner du fort ut cpuen er flaskehalsen.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

 

Nå er vel kanskje dette ikke beste sammenligningen men må nok regne med pention\celeron vil bli hardt belastet i spill generielt, i3 er vel egentlig mistekravet.

 

 

Er vel vertfall riktig maskinvare men spillet blir vel kanskje ikke helt å sammenligne, men du ser fort cpu blir stor flaskehals her. sett opp msi afterburner with rivatuner statistics server også legg til cpu\gpu og ram bruk finner du fort ut cpuen er flaskehalsen.

Vet det er bottleneck ja, men lurte fortsatt på om jeg kunne få til 50-60fps uten stuttering?

Lenke til kommentar

Et 1060 kort er mer enn godt nok til alle spillene du har listet opp. I noen av de (f.eks GTA 5) kan det hende at CPUen din blir en bootleneck hvis du guffer på for høye instillinger. 60 FPS får du uansett, men det kan hende du må se mot low-medium for å klare det med den prosessoren.

 

1150 sokkelen er utgått så det er vanskelig å få kjøpt ny prosessor, men hvis du fikk litt penger til jul, og følger med litt på finn.no eller ser på ebay er det mulig å kjøpe brukte prosessorer til en relativt billig penge.

 

Prosessorer å se etter er f.eks i3, i5 avhengig av hvor mye du kan bruke.

 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=61102376 (i3-4130. 250 kr)

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=136478432 (i5 4690K. 900 kr)

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=135360253 (i5 6600K. 1500 kr)

Lenke til kommentar

I noen av de (f.eks GTA 5) kan det hende at CPUen din blir en bootleneck hvis du guffer på for høye instillinger. 60 FPS får du uansett, men det kan hende du må se mot low-medium for å klare det med den prosessoren.

Tja vil si 2 kjerner og ingen hypertreading er ganske lite i windows 10 generielt før med core 2 duo måtte man klare seg med det, postive det har blitt bedre ytelse per kjerne siden core 2 duo.

Men alikevell tror jeg full HD eller 1600x1200 er flaks om du får 60 bilder i sekundet, man må jo la skjermkortet ta tyngste oppgaven, og cpuen det letteste, husk bare antivirus søk eller noe småtteri er nok å halvere ytelsen. Trådstartet burde oppgradere til en i5 cpu og overklokke noe. Ville også anbefalt å bytte ut kingston SSD disken med Samsung 860 EVO SSD 500GB.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Tja vil si 2 kjerner og ingen hypertreading er ganske lite i windows 10 generielt før med core 2 duo måtte man klare seg med det, postive det har blitt bedre ytelse per kjerne siden core 2 duo.

Men alikevell tror jeg full HD eller 1600x1200 er flaks om du får 60 bilder i sekundet, man må jo la skjermkortet ta tyngste oppgaven, og cpuen det letteste, husk bare antivirus søk eller noe småtteri er nok å halvere ytelsen. Trådstartet burde oppgradere til en i5 cpu og overklokke noe. Ville også anbefalt å bytte ut kingston SSD disken med Samsung 860 EVO SSD 500GB.

Skal oppgradere til I5 4460 eller 4670k eller 4690k, men har ikke penger akk nå og er Lanparty i januar.. Men det betyr at jeg kan spille 1600x1200 medium settings på stable 50+ fps uten stuttering? (ihvertfall alle andre spill enn gta)

Lenke til kommentar

Nei har kun å si på oppstarthastighet og slikt.

Du får prøve deg litt frem, men tror cpuen blir en stor flaskehals generielt:

http://oi67.tinypic.com/2126dt3.jpg

 

Prøvde selv med ryzen 7 1700 og første generasjon titan, så tviler på du klarer 60 fps med 2 kjerner.

Heller det halvparten mistenker jeg.Hvis ikke ryzen er dårlig optimalisert.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...