Gå til innhold

Nå ruller kineserne ut den «Tesla-inspirerte» elektriske SUV-en Xpeng G3


Anbefalte innlegg

Forøvrig er skrangling normalt i de fleste biler, men de merkes ikke alltid så lett pga de andre lydene i bilen(ref motor).

Moderne biler har ikke mye motorlyd. Jeg kjører en ladbar hybrid til daglig. Jeg må kikke ned på turtelleren for å finne ut om bensinmotoren har startet, den høres ikke over vanlig dekk og vindstøy om den ikke ruses.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og det er jo litt av poenget her, du forutser at løsningen byr på ulyder uten at det faktisk er ett problem pr i dag. 

 

Igjen forutser du at skjermene trenger verkstedsbesøk <12 måneder etter eie.

 

Det blir helt umulig å føre en slik diskusjon, og det ser du nok selv også. Vi får ta det opp igjen sommeren 2020 da er vell bilene blitt ett år gamle muligens.

Ulyder i biler som ellers er ekstremt stille, er jo et problem? Det er jo spesielt der det faktisk er et større problem enn vanlig. 

 

Jeg snakket om ulydene Tesla allerede har slitt med. Ikke skjermen. Løsningen på skjermen kan fungere, dog jeg er skeptisk. 

 

Man trenger ikke vente til 2020 for å se at Model 3 har ulyder. Det finnes nok av videoer på nett som viser dette. 

Lenke til kommentar

Ulyder i biler som ellers er ekstremt stille, er jo et problem? Det er jo spesielt der det faktisk er et større problem enn vanlig. 

 

Jeg snakket om ulydene Tesla allerede har slitt med. Ikke skjermen. Løsningen på skjermen kan fungere, dog jeg er skeptisk. 

 

Man trenger ikke vente til 2020 for å se at Model 3 har ulyder. Det finnes nok av videoer på nett som viser dette. 

 

Ja det har jeg ikke sagt noe i mot. Det blir såklart mer plagsomt. 

 

Nå skjønner jeg ikke, vi snakket om skjermen og du bekreftet dette også. Nå snakker du om andre ulyder. I så tilfelle finnes dette i noen teslaer ja, andre ikke. På samme måte som i andre biler. At det skjer oftere hos Tesla enn andre er nok sannsynlig. 

 

Ja, på samme måte som en finner dokumentasjon på alle andre biler på ulyder. Poenget jeg kom med omhandlet skjermen, som meg bekjent ikke har noen kjent feil med ulyder. Dog finnes det nok model 3 som har lyder fra skjermen. 

 

Jeg tror vi kan avslutte denne diskusjonen her jeg :) 

Lenke til kommentar

Nå er det jeg som er fasit på hva jeg hører og ikke hører.(Og min hørsel fungerer helt fint) Så slike bemerkninger kan du spare deg.

 

Altså, jeg er jo fasit for hva jeg hører. Og jeg er uenig ut i fra de bilene jeg har kjørt. Jeg snakket ikke om verken din bil eller hørsel. 

 

Måte på hvor hårsår en skal være... 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Altså, jeg er jo fasit for hva jeg hører.

Men det var ikke hva som ble diskutert i det du svarte på

 

Og jeg er uenig ut i fra de bilene jeg har kjørt.

Det er helt greit, men da bør du si det fremfor å bare si deg uenig hva jeg hører, som var det du gjorde.

 

Hvor mange biler som du har kjørt og som du har basert din erfaring fra veksler mellom å kjøre elektrisk og å kjøre med forbrenningsmotor? Det er tross alt kun i disse du kan sammenligne likt med likt.

 

Jeg snakket ikke om verken din bil eller hørsel. 

 

Måte på hvor hårsår en skal være...

Jeg tar meg overhode ikke nær av dette, men du får prøve å heve presisjonsnivået ditt noen hakk. En tre ords slengbemerkning er kanskje noe man skal vurdere å ikke skal klikke 'Post' på.

 

 

Edit: Beklaget til Rudde som først be feilaktig oppgitt som oprinnelse til sitatene ovenfor. Fikset nå.

Endret av sverreb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det var ikke hva som ble diskutert i det du svarte på

 

Det er helt greit, men da bør du si det fremfor å bare si deg uenig hva jeg hører, som var det du gjorde.

 

Hvor mange biler som du har kjørt og som du har basert din erfaring fra veksler mellom å kjøre elektrisk og å kjøre med forbrenningsmotor? Det er tross alt kun i disse du kan sammenligne likt med likt.

 

 

Jeg tar meg overhode ikke nær av dette, men du får prøve å heve presisjonsnivået ditt noen hakk. En tre ords slengbemerkning er kanskje noe man skal vurdere å ikke skal klikke 'Post' på.

Hva er det du liksom svarer til? Jeg har aldri skrevet noe her.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Men det var ikke hva som ble diskutert i det du svarte på

 

Ehm hva? Jeg snakket om at jeg mente motorer lager lyd, du sa deg uenig og jeg sa meg uenig.. Det var akkurat det jeg svarte på. 

 

 

 

Det er helt greit, men da bør du si det fremfor å bare si deg uenig hva jeg hører, som var det du gjorde.

 

Nei jeg sa absolutt ikke det, les igjen. 

 

 

 

Hvor mange biler som du har kjørt og som du har basert din erfaring fra veksler mellom å kjøre elektrisk og å kjøre med forbrenningsmotor? Det er tross alt kun i disse du kan sammenligne likt med likt.

 

Sammenligne likt med likt? Jeg sa at fossiler lager lyd, det står jeg enda for. Jeg er helt sikker på at du klarer å høre lyd fra fossildelen av din bil om du går inn for det, evt er det noe galt med den(går ikke..). 

 

 

 

Jeg tar meg overhode ikke nær av dette, men du får prøve å heve presisjonsnivået ditt noen hakk. En tre ords slengbemerkning er kanskje noe man skal vurdere å ikke skal klikke 'Post' på.

 

Jeg svarte på ett innlegg du hadde sitert meg på. Det er normalt. 

Lenke til kommentar

Sammenligne likt med likt? Jeg sa at fossiler lager lyd, det står jeg enda for. Jeg er helt sikker på at du klarer å høre lyd fra fossildelen av din bil om du går inn for det, evt er det noe galt med den(går ikke..).

Og jeg sa aldri at de ikke laget lyd, bare at de ikke lager mye lyd, og at andre støykilder dominerer over motorstøyen.

 

Om bilen står stille og jeg tvinger motoren på kan den høres så vidt (Føles mer enn den høres). Når jeg kjører kan den bare høres om den ruses. Dekkstøy overdøver den totalt. Inverterhviningen fra eldriften er faktisk mer fremtredende på min (Men kun i ca 50km/t). Det har sikker en sammenheng med at elmotoren ikke er like lydisolert som bensinmotoren.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Og jeg sa aldri at de ikke laget lyd, bare at de ikke lager mye lyd, og at andre støykilder dominerer over motorstøyen.

 

Om bilen står stille og jeg tvinger motoren på kan den høres så vidt (Føles mer enn den høres). Når jeg kjører kan den bare høres om den ruses. Dekkstøy overdøver den totalt. Inverterhviningen fra eldriften er faktisk mer fremtredende på min (Men kun i ca 50km/t). Det har sikker en sammenheng med at elmotoren ikke er like lydisolert som bensinmotoren.

 

Altså, jeg sier ikke at alle biler bråker fælt. Jeg sier bare min erfaring med biler med forbrenningsmotor. Også hybrid. Om du har en bil som lager lite lyd så er jo det kjempe bra(om det er ønsket), og jeg var ikke uenig i det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...