Gå til innhold

Nå ruller kineserne ut den «Tesla-inspirerte» elektriske SUV-en Xpeng G3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som sagt, jeg får ikke "premium feel" av den løsningen. 

 

Særlig når man vet at bilene har hatt problemer med diverse uønskede lyder fra før av. 

 

Og da var vi tilbake til bias. Som sagt, folk er forskjellige. Jeg ser omvendt på det, ingen av oss er noen orakler og kan definere løsningen. Det er heldigvis ett lass av biler med andre løsninger til deg der ute, for min del går pengene til tesla. nok en gang. 

 

De aller fleste biler jeg har kjørt har uønskede lyder, alt fra fattig til premium. Kjører ca 10+ leiebiler i året. Det er ganske normalt for meg. 

Lenke til kommentar

Og da var vi tilbake til bias. Som sagt, folk er forskjellige. Jeg ser omvendt på det, ingen av oss er noen orakler og kan definere løsningen. Det er heldigvis ett lass av biler med andre løsninger til deg der ute, for min del går pengene til tesla. nok en gang. 

 

De aller fleste biler jeg har kjørt har uønskede lyder, alt fra fattig til premium. Kjører ca 10+ leiebiler i året. Det er ganske normalt for meg. 

Det er bra det. Er nok ingen som ønsker at Tesla skal gå konkurs. Vi trenger dem for å dytte utviklingen i de tingene de faktisk gjør på en god måte. 

Lenke til kommentar

Det er bra det. Er nok ingen som ønsker at Tesla skal gå konkurs. Vi trenger dem for å dytte utviklingen i de tingene de faktisk gjør på en god måte. 

 

Hehe skal ikke lese lenge her inne før en ser at det er en del som ønsker dette. Vet ikke helt hvorfor, men noen sliter virkelig med at Tesla får det til. Ellers er jeg helt enig, Tesla har gjort ekstremt mye bra for denne "bransjen", selv om ikke alt er like bra og en del er typisk amerikansk :p 

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at Tesla ikke får til noen ting riktig. Men ja, de har endel problemer med lyder som ikke burde være der. Når Model 3 nå også fortsetter i samme gata som før, så var det skuffende.

Du er altså skuffet på grunn av dine egne spekulasjoner om noe du mener ikke vil fungere bra... Ord blir fattige. Ikke bare klarer visst ikke Tesla noe som helst, men alle sorger må også tas på forskudd, og i tillegg til problemer i dag som blåses opp så man må finne alle mulige vinklinger for å dikte opp nye tenkte problemer som "helt sikkert" vil oppstå en gang i fremtiden!

 

Wow.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe skal ikke lese lenge her inne før en ser at det er en del som ønsker dette. Vet ikke helt hvorfor, men noen sliter virkelig med at Tesla får det til. Ellers er jeg helt enig, Tesla har gjort ekstremt mye bra for denne "bransjen", selv om ikke alt er like bra og en del er typisk amerikansk :p

Går like mye begge veier dessverre. Fanboyism er minst like ille. 

 

Tesla lærer mer om de faktisk får inn klager fra de som eier bilene selv, fremfor at en haug av dem er blinde overfor feilene bilene faktisk har. Det er ingen hemmelighet at andre merker lager mer robuste og mer premium varer når det er snakk om interiøret av bilene. De har tross alt mer erfaring. 

 

Tesla har alt å vinne ved at de faktisk får vite om feilene de har i bilene sine. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du er altså skuffet på grunn av dine egne spekulasjoner om noe du mener ikke vil fungere bra... Ord blir fattige. Ikke bare klarer visst ikke Tesla noe som helst, men alle sorger må også tas på forskudd, og i tillegg til problemer i dag som blåses opp så man må finne alle mulige vinklinger for å dikte opp nye tenkte problemer som "helt sikkert" vil oppstå en gang i fremtiden!

 

Wow.

Hva er problemet ditt? 

 

Du legger så mye mer inn i det jeg sier enn det jeg faktisk sier at det blir litt "tvangstrøye" aktig å lese det du skriver. Ta deg ei pille. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jeg synes model 3 sin løsning ser premium ut, det minner meg om surface studio/apple imac sine løsniger, som er premium ift pc verden. Men i tillegg er jo Tesla åpne om at model 3 er laget for å spare inn kostnader og en slik løsning sparer nok inn en del, men jeg synes utførelsen er bra. Men igjen, det kommer an på øyet som ser. Det er en bra ting, ellers ville alle hatt den samme dama/mannen..

For min del så syns jeg det er alt for tydelig at de har designet dashbordet først, for så å tenke løsninger på infotainmentsystemet i etterkant. 

 

Det finnes en del videoer på youtube som viser hvordan den er festet, og den er festet på to punkter. Jeg ser for meg at det kan bli skranglete etter noen års bruk.  

Du vet rattet på bilene er festet med bare en mutter?

Lenke til kommentar

 

Ja jeg synes du forklarer det ganske fint selv jeg :)

Som sagt, jeg får ikke "premium feel" av den løsningen. 

 

Særlig når man vet at bilene har hatt problemer med diverse uønskede lyder fra før av. 

Så det er ikke alt med denne bilen som gir "permium feel". Har du en annen premium bil som består av 100% premiume løsninger?

Lenke til kommentar

 

 

Vet du ønsket enda ett bilde, men jeg tar det i tekst:)

 

Poenget var at dette ikke er ett reelt problem enda, og du snakker om fremtiden som er usikker. At skjermen kan begynne å skrangle i fremtiden er nok reelt det, men det er enda ikke ett problem. Og om det blir ett problem så kan det nok løses ganske kjapt(ref tidligere innlegg). 

 

Forøvrig er skrangling normalt i de fleste biler, men de merkes ikke alltid så lett pga de andre lydene i bilen(ref motor). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet du ønsket enda ett bilde, men jeg tar det i tekst:)

Damn, kunne vært starten på en god "combo" dette.  :nei:

 

Poenget var at dette ikke er ett reelt problem enda, og du snakker om fremtiden som er usikker. At skjermen kan begynne å skrangle i fremtiden er nok reelt det, men det er enda ikke ett problem. Og om det blir ett problem så kan det nok løses ganske kjapt(ref tidligere innlegg). 

 

Forøvrig er skrangling normalt i de fleste biler, men de merkes ikke alltid så lett pga de andre lydene i bilen(ref motor). 

 

Nei, jeg snakker jo ikke om fremtiden angående Tesla? Model 3 har vi jo sett har endel problemer med uønskede ulyder allerede, slik at man ser at de fortsetter i samme "tempo". Både Model S og X har hatt visse problemer med lyder som ikke har vært ønskelig. 

 

Det at et problem kan løses lett har jo ingenting med hva som føles "premium" ut? Problemet skal jo helst ikke komme, eller bli et tema i det hele tatt, særlig på en ny-bil. 

 

I nye biler så er ikke skrangling normalt. Man hører greit forskjell mellom knirking i dashbordet/chassis og motorsus.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Nei, jeg snakker jo ikke om fremtiden angående Tesla? Model 3 har vi jo sett har endel problemer med uønskede ulyder allerede, slik at man ser at de fortsetter i samme "tempo". Både Model S og X har hatt visse problemer med lyder som ikke har vært ønskelig. 

 

Nå var det vell løsningen til skjermen til model 3 vi snakket om? Og jeg har ikke hørt at dette er ett kjent problem, altså lyd i fra den. Mine model S har hatt lyder, tidvis. Alt er dog fikset. 

 

 

 

Det at et problem kan løses lett har jo ingenting med hva som føles "premium" ut? Problemet skal jo helst ikke komme, eller bli et tema i det hele tatt, særlig på en ny-bil. 

 

Om en lyd oppstår, og den fikses enkelt så vill jeg si det er premium. Langt mindre premium om lyd oppstår og de ikke får fikset det.. Ingen lyd er selvfølgelig det beste. 

 

 

 

I nye biler så er ikke skrangling normalt. Man hører greit forskjell mellom knirking i dashbordet/chassis og motorsus.  

 

Min erfaring tilsier noe annet, jeg kjører ett godt titals nye biler hvert år. Så og si lyder i alle som ikke er ønskelig. 

Lenke til kommentar

Nå var det vell løsningen til skjermen til model 3 vi snakket om? Og jeg har ikke hørt at dette er ett kjent problem, altså lyd i fra den. Mine model S har hatt lyder, tidvis. Alt er dog fikset. 

 

 

Om en lyd oppstår, og den fikses enkelt så vill jeg si det er premium. Langt mindre premium om lyd oppstår og de ikke får fikset det.. Ingen lyd er selvfølgelig det beste. 

 

 

Min erfaring tilsier noe annet, jeg kjører ett godt titals nye biler hvert år. Så og si lyder i alle som ikke er ønskelig. 

Ja, det er løsningen til skjermen vi diskuterer. Det er jo der jeg mener jeg blir skuffet når jeg ser løsningen, særlig med tanke på alle de tilbakemeldingene de har fått i forkant siden 2012 med ulyder fra andre Tesla modeller før Model 3. 

 

Ingenting er premium om man er avhengig av et verksted innenfor det første året av en nybil for å fikse noe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det er løsningen til skjermen vi diskuterer. Det er jo der jeg mener jeg blir skuffet når jeg ser løsningen, særlig med tanke på alle de tilbakemeldingene de har fått i forkant siden 2012 med ulyder fra andre Tesla modeller før Model 3. 

 

Ingenting er premium om man er avhengig av et verksted innenfor det første året av en nybil for å fikse noe. 

 

Og det er jo litt av poenget her, du forutser at løsningen byr på ulyder uten at det faktisk er ett problem pr i dag. 

 

Igjen forutser du at skjermene trenger verkstedsbesøk <12 måneder etter eie.

 

Det blir helt umulig å føre en slik diskusjon, og det ser du nok selv også. Vi får ta det opp igjen sommeren 2020 da er vell bilene blitt ett år gamle muligens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...