Gå til innhold

Battlefield V vil justere hvor mye man tåler i flerspillerdelen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes TTK er nydelig. Utrolig god feeling. Innemellom er TTD off og er vel her jobben må gjøres. Men som dice skrev så henger de jo litt i hverandre så godt mulig en økning i TTD gjør at det føles ut som folk tåler mer.

 

Det er irriterende å bli knerta i ryggen og siden 4-5 ganger ved dumme spawns og slikt, men heller det enn at man tåler jævlig mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Når dice tulle med norske helter for sin ideologi og kaller dette historisk korrekt så kan dem bare ser lenge etter mine penger .. Nordmenn generelt burde hver sur på dice når dem tulle med norske krigs helter

 

Nei, jeg er enig at det er litt rart, men dette er ikke det første spillet som lager en "action fylt" versjon av en faktisk hendelse. Det er mange spill som gjør dette, og det er overhode ikke slik at dette ikke skjer i både spill- og filmindustrien. Skal vi klage over at filmer som Inglourious Basterds ble laget og da? Den er jo ren fiksjon og bare tull. Man må kunne lage sin egen versjon, de har overhode ikke endret på det essensielle; den reelle situasjonen som utspilte seg. 

 

At noen klarer å være så hårsår over EN liten del av spillet forstår jeg meg ikke på. Ja, jeg synes Nordlys var kjedelig (eller, det var ok, var litt lite action for min smak) men jeg synes utførelsen er grei, eneste jeg ikke likte med det i grunnen var buggen hvor beine dine er under snøen og bakken, veldig bugget.. Sikker på at jeg har sett en video hvor en youtuber har vist en versjon som ble vist for enkelte før goldmaster ble gitt ut, dermed har de fucket det til, sikkert for optimaliseringen, før utgivelsen. 

 

Så for å oppsummere: slutt å syt. Dersom du virkelig tror noen bryr seg om hva du mener, så bør du kanskje seg på alt det positive som sies om dette spillet. Det er en liten minoritet som klager, og selvsagt blir de hørt høyest, men DICE gjør faktisk en glimrende jobb i å fortelle hvordan Norge sto sentralt i Nazistenes plan for å lage sin atombombe. Om de hadde fått laget den så vet vi faktisk ikke hvordan krigen hadde endt. Selv om, selvsagt Nazityskland mest sannsynlig hadde tapt stort gjennom kamp mot USSR som var mye mye kraftigere med tanke på styrker, samt at de mest sannsynlig hadde fått støtte av amerikanerne for å stoppe dem. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Måtte gudene forby at man faktisk må bruke hodet og ikke bare løpe hodeløst inn på slagmarken.

 

Det er virkelig ikke dette som er problemet her. Selvsagt, er det de som gjør akkurat det, dårlig planlegging og lite strategi fra spillere sin side er det lite DICE får gjort noe med :p Men det er ikke dette som er problemet. Det ER noe som er helt på trynet i spillet til tider.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

syntes det var perfekt, mere realistisk..men EA er jo misunnelige på Call of duty. og vill ønsker å gjøre Battlefield ENDA mere arcade, og ENDA mere COD ripp off... patetisk, EA, bruke heller tiden på å komme med Battle Royal.. kom med noen bilder, video.

 

For det er jo så mye bedre med en battle royale rip off? xD

Lenke til kommentar

Skal vi klage over at filmer som Inglourious Basterds ble laget og da? Den er jo ren fiksjon og bare tull. Man må kunne lage sin egen versjon, de har overhode ikke endret på det essensielle; den reelle situasjonen som utspilte seg. 

Spørsmålet en kan stille seg er hvorfor DICE velger å endre historien. Om de ønsket å fortelle historien om tungtvann-aksjonen, har de et glimrende manus liggende klart i historiebøkene. Om de ønsker å endre på handlingen av hensyn til gameplay, for eksempel legge inn noen skytesekvenser, så har folk full forståelse for det.

 

Men her er det ikke snakk om en endring av hensyn til gameplay. Her er en komplisert aksjon forvandlet til en enkel historie om en datter og mor som egenhendig sprenger Tysklands tungtvann-reserver. Det er ikke "den reelle situasjonen som utspilte seg" som blir skildret her. Ikke i nærheten. 

 

lys av DICE egen markedsføring, at de "untold"/"glemte" historiene skal komme frem for et nytt publikum, synes jeg dette er problematisk. DICE har åpenbart et behov for å fremheve kvinner under andre verdenskrig. Å endre en legendarisk norsk krigshistorie for å oppnå dette formålet er ikke uproblematisk. Det er heller ikke "syt" å poengtere det. Skal en forumveileder for øvrig formulere seg slik til debattanter?

 

Det er videre selvsagt ingen minoritet som klager. Spillet har skuffet salgsmessig og DICE har iverksatt en rekke kampanjer (nedsatt  pris) for å redde stumpene av spillet. Dette, sammenholdt med spillets mottakelse i sosiale medier, tilsier at det overhodet ikke er tale om en høyrøstet minoritet.

Endret av Donkey Kong
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spørsmålet en kan stille seg er hvorfor man tror spill skal være historisk riktige når det stort sett er fantasi hele veien.

 

Og hvorfor det er så utrolig feil for folk at det er kvinner med i spillet da?
 

350.000 kvinner vervet seg til militæret i USA i 1939, blant annet i marinen (wrens), flyvåpenet (waffs) og ATS.

Dette bare i Amerika, så har du jo også resten av landene som var med som også hadde massevis av kvinner.

Om du er en av de som tror kvinner ikke var en del av WW2 og at det derfor gjør spillet historisk ukorrekt, så anbefaler jeg deg virkelig til å sjekke historien grundigere.

Lenke til kommentar

Spørsmålet en kan stille seg er hvorfor man tror spill skal være historisk riktige når det stort sett er fantasi hele veien.

 

Og hvorfor det er så utrolig feil for folk at det er kvinner med i spillet da?

 

350.000 kvinner vervet seg til militæret i USA i 1939

Jeg vet ikke hvorfor du hentet opp slike tall. Poenget er at ingen amerikanske kvinner kjenpet ved fronten.

 

Hvorvidt det betyr noe for deg at spillet med dette er unødig politisk korrekt, er helt opp til deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor du hentet opp slike tall. Poenget er at ingen amerikanske kvinner kjenpet ved fronten.

 

Hvorvidt det betyr noe for deg at spillet med dette er unødig politisk korrekt, er helt opp til deg.

Det var jo akkurat det de gjorde og det finnes massevis av beviser for det.

Selvfølgelig kjempet ikke alle ved fronten men det var faktisk flere en man velger å tro.

Spesielt når man er i en tankegang hvor det "bare er menn som kan krige"....

Endret av slæsk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Spørsmålet en kan stille seg er hvorfor DICE velger å endre historien. Om de ønsket å fortelle historien om tungtvann-aksjonen, har de et glimrende manus liggende klart i historiebøkene. Om de ønsker å endre på handlingen av hensyn til gameplay, for eksempel legge inn noen skytesekvenser, så har folk full forståelse for det.

 

Men her er det ikke snakk om en endring av hensyn til gameplay. Her er en komplisert aksjon forvandlet til en enkel historie om en datter og mor som egenhendig sprenger Tysklands tungtvann-reserver. Det er ikke "den reelle situasjonen som utspilte seg" som blir skildret her. Ikke i nærheten. 

 

lys av DICE egen markedsføring, at de "untold"/"glemte" historiene skal komme frem for et nytt publikum, synes jeg dette er problematisk. DICE har åpenbart et behov for å fremheve kvinner under andre verdenskrig. Å endre en legendarisk norsk krigshistorie for å oppnå dette formålet er ikke uproblematisk. Det er heller ikke "syt" å poengtere det. Skal en forumveileder for øvrig formulere seg slik til debattanter?

 

Det er videre selvsagt ingen minoritet som klager. Spillet har skuffet salgsmessig og DICE har iverksatt en rekke kampanjer (nedsatt  pris) for å redde stumpene av spillet. Dette, sammenholdt med spillets mottakelse i sosiale medier, tilsier at det overhodet ikke er tale om en høyrøstet minoritet.

 

Hei. Kommenterer ikke på den ene kommentaren din ang. min rolle som veileder, det hadde ikke vært objektivt eller rett overhode. Sjekk isåfall min signatur hvor du har info om hvordan å reagere om du mener jeg har gjort noe som strider imot reglene på forumet/mine plikter. 

 

 

Jeg ser poenget ditt, men nei, de forandrer bare handlingen, de forandrer ingen historie. De nevner f.eks. i introen til kampanjen ikke at det bare er denne ene personen som sto bak sabotasjen av tungtvannanlegget. De nevner om jeg ikke husker feil kun "resistance fighters" i flertall. 

 

Som sagt så hadde ingen reagert om noen lagde en film ut av dette slik DICE gjorde. Det må være lov til litt kreativ tenkning, selv om enkelte roper feminist hver gang noen tør å ha en kvinne i hovedrollen.  

 

Salgstallene vet vi faktisk bare de fysiske kopiene på, så vi vet faktisk ikke om påstanden du og flere her setter faktisk stemmer. De kan ha solgt mye bedre enn det dere påstår. Jeg har spilt siden lansering og har alltid møtt på mange folk, og på den offisielle discord kanalen er det ALLTID folk, flere tusen aktive om dagen som kommer innom for å game med hverandre. 

 

Jeg vet ikke hvorfor du hentet opp slike tall. Poenget er at ingen amerikanske kvinner kjenpet ved fronten.

 

Hvorvidt det betyr noe for deg at spillet med dette er unødig politisk korrekt, er helt opp til deg.

 

På hvilken måte er dette spillet politisk korrekt? 

 

At de inkluderer kvinner og svarte? Hvordan, i dagens samfunn, er dette politisk korrekt? 

 

Både Tyskland og enkelte andre europeiske land hadde både kvinner og svarte ved fronten. Du hørte lite om det, men det var noen av dem der. I hvilken stor kapasitet de var ift. andre er jo også uvesentlig.

 

Nå ga ikke slæsk noen kilde til sine påstander, men jeg er 100% sikker på at det han skriver stemmer med virkeligheten, men er neddysset. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det var jo akkurat det de gjorde og det finnes massevis av beviser for det.

Selvfølgelig kjempet ikke alle ved fronten men det var faktisk flere en man velger å tro.

Vennligst kom med bevis på at amerikanske kvinner kjempet ved fronten, om det finnes "massevis" av bevis.

 

Å verve seg til hærens tjeneste er ikke det samme som å kjempe ved fronten. En kan fint arbeide med logistikk eller med helse uten å være i nærheten av frontlinjen. Faktum er at ingen kvinner kjempet ved fronten i den amerikanske, britiske eller franske hæren (den franske motstandsbevegelsen trekkes med rette ofte frem, men kvinners deltakelse der har ingenting med hæren å gjøre.) I den britiske hæren opererte enkelte kvinner antiluftkanoner i Storbritannia - altså på det britiske øyene. Dette er ikke det samme som å kjempe i det britiske ekspedisjonskorpset i 1940.

 

Som nevnt: Det er helt opp til den enkelte om dette har noen betydning. For meg har det det. Det er helt greit om du ikke bryr deg.

 

For å komme med et par fine kilder på dette også :)

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_World_War_II

 

Jeg lurer på om du leser kilden du selv oppgir, ettersom den bekrefter det jeg sier.

 

 

 

Hei. Kommenterer ikke på den ene kommentaren din ang. min rolle som veileder, det hadde ikke vært objektivt eller rett overhode. Sjekk isåfall min signatur hvor du har info om hvordan å reagere om du mener jeg har gjort noe som strider imot reglene på forumet/mine plikter. 

 

 

Jeg ser poenget ditt, men nei, de forandrer bare handlingen, de forandrer ingen historie. De nevner f.eks. i introen til kampanjen ikke at det bare er denne ene personen som sto bak sabotasjen av tungtvannanlegget. De nevner om jeg ikke husker feil kun "resistance fighters" i flertall. 

 

Som sagt så hadde ingen reagert om noen lagde en film ut av dette slik DICE gjorde. Det må være lov til litt kreativ tenkning, selv om enkelte roper feminist hver gang noen tør å ha en kvinne i hovedrollen.  

 

Salgstallene vet vi faktisk bare de fysiske kopiene på, så vi vet faktisk ikke om påstanden du og flere her setter faktisk stemmer. De kan ha solgt mye bedre enn det dere påstår. Jeg har spilt siden lansering og har alltid møtt på mange folk, og på den offisielle discord kanalen er det ALLTID folk, flere tusen aktive om dagen som kommer innom for å game med hverandre. 

 

 

På hvilken måte er dette spillet politisk korrekt? 

 

At de inkluderer kvinner og svarte? Hvordan, i dagens samfunn, er dette politisk korrekt? 

 

Både Tyskland og enkelte andre europeiske land hadde både kvinner og svarte ved fronten. Du hørte lite om det, men det var noen av dem der. I hvilken stor kapasitet de var ift. andre er jo også uvesentlig.

 

Nå ga ikke slæsk noen kilde til sine påstander, men jeg er 100% sikker på at det han skriver stemmer med virkeligheten, men er neddysset. 

Nå har jeg ikke nevnt noe om svarte. Hvorfor tar du opp det?

 

Om du ikke ser at overrepresentasjon av kvinner er foretatt av politisk korrekte hensyn, så ser jeg ikke hensikten med å fortsette diskusjonen.

 

"At de inkluderer kvinner (...)? Hvordan, i dagens samfunn, er dette politisk korrekt?"

 

Det er politisk korrekt fordi fremstillingen av krigen nettopp er tilpasset "dagens samfunn".

 

"Både Tyskland og enkelte andre europeiske land hadde både kvinner og svarte ved fronten"

 

Enkelte tyske kvinner opererte antiluftskyts i Tyskland. Kvinner ble vervet til krigsinnsatsen for å være sykepleiere eller for øvrig bistå. Det eneste unntaket er at nær samtlige innbyggere, også kvinner og jenter, menn og gubber, ble vervet til Volkssturm fra 1945.

 

"I hvilken stor kapasitet de var ift. andre er jo også uvesentlig."

 

Subjektiv mening. Jeg synes ikke det er uvesentlig.

 

"jeg er 100% sikker på at det han skriver stemmer med virkeligheten, men er neddysset. "

 

Hvem har neddysset kvinners deltakelse?

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om du leser kilden du selv oppgir, ettersom den bekrefter det jeg sier.

 

Armed forces[edit]

A number of all-female units in the Polish forces in exile were also established. These included the Anders Army, the Women's Auxiliary Service which was deployed in Italy and served across the Polish Army, Navy, and Air Force. The Soviet First Polish Army had the Emilia Plater Independent Women's Battalion, whose members took part in fighting as part of sentry duties.

 

The Soviet Union mobilized women at an early stage of the war, integrating them into the main army units, and not using the "auxiliary" status. More than 800,000 women served in the Soviet Armed Forces during the war, which is roughly 3 percent of total military personnel, mostly as medics.[18][19] About 300,000 served in anti-aircraft units and performed all functions in the batteries—including firing the guns.

 

The most common role of women in active service was that of a searchlight operator.[33] All of the members of the 93rd Searchlight Regiment were women. Despite being limited in their roles, there was a great amount of respect between the men and women in the mixed batteries.[33] One report states "Many men were amazed that women could make adequate gunners despite their excitable temperament, lack of technical instincts, their lack of interest in aeroplanes and their physical weaknesses".

 

 

Du er ikke så flink til å lese da ser jeg.....

Endret av slæsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...