Gå til innhold

Fremvoksende marked: hvilket fond skal jeg velge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Det er gigantisk forskjell på å anbefale hvilket indeksfond man kan velge og det å si at man bør holde seg unna Kina ut neste år. Hvorfor vet du bedre enn all verdens analytikere der ute?

Trenger ikke se lengre enn til hovedindeksen i Kina som er ned 50% siden toppen. Eller, toppen var før krakket i 2008, så det er et enda større fall siden da. Kina utsteder rundt $30 i gjeld for hver $1 i økt BNP. 

 

Senest vinteren 2016 hadde verdens markeder en korreksjon i frykt for Kinas enorme gjeld. Siden den tid har vesten gått til nye høyder, men Kina har fortsatt fallet sitt. Det finnes drøssevis med analytikere som vet bedre enn meg, og er negative til Kinas økonomiske utsikter; det er nettopp de jeg baserer tipset mitt på:)

Lenke til kommentar

Trenger ikke se lengre enn til hovedindeksen i Kina som er ned 50% siden toppen. Eller, toppen var før krakket i 2008, så det er et enda større fall siden da. Kina utsteder rundt $30 i gjeld for hver $1 i økt BNP. 

 

Senest vinteren 2016 hadde verdens markeder en korreksjon i frykt for Kinas enorme gjeld. Siden den tid har vesten gått til nye høyder, men Kina har fortsatt fallet sitt. Det finnes drøssevis med analytikere som vet bedre enn meg, og er negative til Kinas økonomiske utsikter; det er nettopp de jeg baserer tipset mitt på :)

Og dette vet allerede alle analytikere bedre enn deg og meg. Det er allerede reflektert i prisene. Du er nødt til å vite noe ingen andre vet eller vite det bedre. Poenget er at dagens pris er et gjennomsnitt av alle flinke analytikere. For hver negative, finnes det en positiv kan du si veldig forenklet.

 

Uansett, du må gjerne diskutere fremtiden i Kina og ha egne meninger. Men når noen her kommer og ber om råd til et spesifikt fond fordi de ønsker å investere der, så er det ikke bra å komme med amatørråd. Du snakker om andre folks sparepenger her. Da bør du være forsiktig med å kuppe en tråd og fraråde noe som en amatør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...