Gå til innhold

Samsung Galaxy S10 får angivelig seks kameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Best mulig på en telefon måtte vel være en vidvinkel på 18mm eller 21mm 12mp bak.

En tele på 85eller 135mm 12mp bak.

En 35mm 48mp bak.

En 35mm monokrom 12mp bak som jobber sammen med den andre.

 

Hovedkamera, 35mm, burde ha variabel blender. 1.4-2.0

Tele og vidvinkel kan ha 1.8

 

Monokrom kamera kan enten brukes til å hjelpe i mørke forhold, eller for å få en bedre bokeh effekt.

 

På skjerm siden trenger man vel en 21mm 12mp 2.0 vidvinkel for gruppe selfies, og en 35mm 12mp 1.8 for selfies.

Lenke til kommentar

Digger at det kommer slike siklenyheter nå midt i Black Week, opptrappingen til Black Friday :thumbs:

Når en ser både Samsung Galaxy 6 og 7 selges over en lav lest, så annonseres nå nr. 10 :devil:

Nr. 8 og 9 befinner seg vel i et slags vakuum med sin ågerprising da vel?

Endret av G
Lenke til kommentar

Hva er poenget egentlig? Har ordentlig gode speilrefleks kameraer "200" linser? Hva med å fokusere på en mobil med 1 veldig! god linse, noe ala det Google har gjort med Pixel serien (ingen fanboy eller noe). De kan jo vise til veldig gode bilder.

Det er vel litt vanskelig å få til både telelinse og "ultra"-vidvinkel linse i en og samme linse.

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

Er seks kameraer nok? Jeg håper noen lanserer en mobil med enda flere. Ett kamera, ett bruksområde. Halve mobilen burde være kameraer.

 

Tja.

Hva trenger man?

Om man skal ha en av alt, så må man ha en fisheye, en vidvinkel, en standard, en portrett, og en tele.

Så vil man vel også ha en vid og en standard for selfies.

Så da blir det 7.

Lenke til kommentar

Digger at det kommer slike siklenyheter nå midt i Black Week, opptrappingen til Black Friday :thumbs:

Når en ser både Samsung Galaxy 6 og 7 selges over en lav lest, så annonseres nå nr. 10 :devil:

Nr. 8 og 9 befinner seg vel i et slags vakuum med sin ågerprising da vel?

 

Hva mener du, du kunne få s9 til 4790 i går, overprising? Really?

Lenke til kommentar

 

Hva er poenget egentlig? Har ordentlig gode speilrefleks kameraer "200" linser?

 

Ja, det er jo nettopp det de har.

https://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EF_lens_mount#List_of_EF_lenses

Et speilrefleks har kun én sensor ja. Det er de ulike objektivene som gjør at samme kamera kan brukes til alt mulig. Noen objektiver har variabel brennvidde og egner seg da til flere oppgaver (så lenge den er rask nok). Men da spør jeg deg ganske enkelt: Når så du sist en linse til et speilreflekskamera være på tykkelse med en mobil? Alle disse linsene på en mobil blir et forsøk på å dekke denne anvendelighet man forventer fra et kamera ved å lage statiske versjoner av ulike linsekombinasjoner. (klar sensoren er større og fokuspunktet endres osv, men poenget står seg allikevel med eksempelet under)

 

Enkleste eksempelet er zoomlinser. Zoom på er hvilket som helst kamera med optisk zoom (altså der optikken flytter seg for å skape forstørrelse), så ser du at objektivet endrer størrelse. Tenkt tilbake på kompaktkameraer rundt 2010+ hvor man kunne forstørre 10x optisk. Objektivet stikker ut en hel masse. Sammenlign det med hvordan det løses på mobil. Enten kan man forstørre digitalt, som vil si å egentlig bare blåse opp bildet man allerede har. Eller man kan ha egne objektiver med fast forstørrelse på type 2-5x zoom. Man kan ikke bytte objektivene på mobilen, så da må man ha med en egen dedikert sensor.

 

Når alt det er sagt, så må jeg si at denne trenden kan jeg like. Jeg har selv et vidvinkelkamera på mobilen og må si det er svært nyttig i overraskende mange situasjoner. Så det er bare å glede seg. Denne utviklingen gir bedre kameramuligheter for amatørene.

Lenke til kommentar

Er det noe poeng med denne mengden kamera?

:wee: Er det noe poeng med seks? Koreanerne klarer sikkert å komme opp med bruksområder for åttifjorten kameraer om de går inn for det.

 

Google klarer seg med ett (eller tre, med frontkamera). Pixel 3 tar jo helt "greie" bilder den ... 

Endret av :utakt
Lenke til kommentar

 

Er det noe poeng med denne mengden kamera?

:wee: Er det noe poeng med seks? Koreanerne klarer sikkert å komme opp med bruksområder for åttifjorten kameraer om de går inn for det.

 

Google klarer seg med ett (eller tre, med frontkamera). Pixel 3 tar jo helt "greie" bilder den ... 

Det er et stort poeng med 6, ja.

Du får da en vidvinkel, en standard, en tele, og en for bokeh / iso.

De to siste kameraene er selfie kamera, hvor et vidvinkel for grupper og en standard for vanlige er brukbart.

Lenke til kommentar

Alt dette er antagelser. Jeg er for Android, men Samsung tar for mye bloat med i telefonene sine.

 

De truer med søksmål for utviklere som utvikler apper som deaktiverer bloatware og det skal ikke være gratis å bruke gratis "themes" lenger. Dette er langt over grensa.

 

Jeg kjøper aldri Samsung igjen. Har S7(rootet), første og siste. Arroganse som fy.

Lenke til kommentar

Trur jeg blir å vurdere noe annet en samsung i mars når S9 skal byttes inn.
Jeg irriterer meg grønn over at når man først skal lansere en topp modell, og i flere versjoner at de ikke inneholder de samme funksjonene.. Det må da være mulig å få samme kameraer, høyttalere, sensorer forøvrig inn i alle modellene, liker ikke utviklingen hvor alt skal være så forbaska stort.. greit nok at de får større batteri pga skjermstørrelsen, men alle andre funksjoner og hardware burde være lik.. 

Lurer på om det kommer noen andre spennende nyheter rundt den tiden  :hmm: 
Vært igjennom htc, samsung og huawei / honor uten og egentlig være helt 100% fornøyd med noen av de.. og nei Apple er og forblir uaktuelt.. får helt grøss av det grensesnittet der

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...