Gå til innhold

5000 Power-kunder lot seg lure av Facebook-svindel


Anbefalte innlegg

 

Punkt 1: ingenting er gratis, noen gang, whatsoever.

 

Hadde det bare vært at man kan vinne noe, men at alle skal få noe for å delta? Sorry, men det finnes ingen medlidenhet for slik dumhet. Det her var ikke halvproft engang..

Tja, det er da ikke så utrolig. Gavekort og premier deles ut hele tiden. Markedsføring kan koste millioner, å bruke noen hundre tusener på premier for å få spredd markedsføring til flere hundre tusen mennesker er ikke noe dårligere business enn å bruke minst like mye penger på markedsføring for å nå ut med budskapet. Hvis en Rusta-butikk i Tromsø kan gi bort 100 000kr, er det faktisk ikke så usannsynlig at Power kan gi bort gaver til 1500kr til noen hundre nordmenn.

 

Selvfølgelig er det andre ting her som helst burde gjort at folk lukter lunten, men premisset ditt er like fullt feil. Og som andre har påpekt, varierer den tekniske kompetansen til folk. De skjønner ikke konseptet med å undersøke hvor lenken går. (Tipset til Tek.no om mouseover fungerer heller ikke på facebook eller messenger, fordi den vil vise en redirect-URL på et facebook-domene.) De skjønner ikke hvordan eller hvor de ser hvilket nettsted de er på. Og siden ser ellers ut som en hvilken som helst annen kampanjeside. Tenk på hva en helt gjennomsnittlig ikke-teknisk anlagt person kan finne på å gå på. Og husk at halvparten statistisk sett er dummere enn vedkommende. Man trenger slett ikke være idiot.

Litt forskjell på noen hunde og 5000, og hvis det hadde vært ekte enda flerr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kunne vært verre. De kunne ha endt opp med å faktisik kjøpe noe hos Power og dermed opplevd kundeservice på sitt absolutt verste.

 

Handlet på power 1 gang, aldri igjen.

De skulle ha fult navn, adresse, telefonnummer og email bare for å "sende kvitteringen på mail"...

Har absolutt ingenting med at når kjøper kommer hjem så kaster han kvitteringen i søppla, for å komme tilbake å grine som en drittunge når han/hun ikke får hjelp/reparert uten gyldig garantibevis.

 

Nei, det må være fordi de vil ringe deg en lørdagskveld for å slå av en uhyggelig prat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Handlet hos en blikkenslager her ene dagen, og han hadde en slik Zapato-terminal (eller hva det nå heter). Måtte legge igjen telefonnummeret mitt for å få tilsendt kvitteringen. Helt unødvendig!!

 

At han fra før hadde både navn, telefonnummer, adresse, og epost siden det var en måltatt pipehette jeg bestilte er ikke av betydning.

 

/s

Lenke til kommentar

 

Kunne vært verre. De kunne ha endt opp med å faktisik kjøpe noe hos Power og dermed opplevd kundeservice på sitt absolutt verste.

 

Handlet på power 1 gang, aldri igjen.

De skulle ha fult navn, adresse, telefonnummer og email bare for å "sende kvitteringen på mail"...

Jeg tror det går mer på hvordan ting må være satt opp i deres ERP system. Vi må vike fra rutiner på jobben hvis vi ikke kan gjøre noe på den riktige måten i ERP systemet. Det er lettere å gjøre i en bedrift med 20 ansatte enn sikkert over 10000.

Lenke til kommentar

Har absolutt ingenting med at når kjøper kommer hjem så kaster han kvitteringen i søppla, for å komme tilbake å grine som en drittunge når han/hun ikke får hjelp/reparert uten gyldig garantibevis.

 

Nei, det må være fordi de vil ringe deg en lørdagskveld for å slå av en uhyggelig prat.

 

Ja jøss, gyldig garantibevis på kaffekapsler, det er jo også en greie tydligvis.

Lenke til kommentar

 

Har absolutt ingenting med at når kjøper kommer hjem så kaster han kvitteringen i søppla, for å komme tilbake å grine som en drittunge når han/hun ikke får hjelp/reparert uten gyldig garantibevis.

 

Nei, det må være fordi de vil ringe deg en lørdagskveld for å slå av en uhyggelig prat.

 

Ja jøss, gyldig garantibevis på kaffekapsler, det er jo også en greie tydligvis.

Nå er du jo sånn at de ikke kan sende ut reklame til deg uten eksplisitt samtykke siden GDPR reglene kom.. så det er nok for å lettere kunne finne kvitteringen om det skulle være noe. Du kan jo også si på en hyggelig måte at du ikke vil ha reklame men gjerne kvittering på mail. Så fikser de vel det for deg, tror du ikke ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tenk om man kunne slutte å bruke tid på de som tror at Facebook er livets sannhet.

De personene vil ikke ta til vettet uansett.

 

Krass kommentar, men dessverre sant.

 

Nå kan jo Altibox og andre skjerpe seg også, med å droppe at konkurranser må gå på Facebook. Falske nyheter og annen svindel florer på Facebook og en del brukere nekter å innse det.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...