Gå til innhold

HUAWEI Mate 20 Pro tråden


Hes.

Anbefalte innlegg

Nå får du slutte med det tullpratet ditt. Android er bedre enn ios på det aller meste med mindre du skal ha det så enkelt som mulig uten noe frihet.

 

Det er ikke noe tullprat.. Her viser de igjen at integrasjon mot OS ikke er som det skal. At de ikke får til å integrere face unlock er jo bare flaut du kan nå seriøst ikke mene noe annet? Jeg sier forøvrig ikke noe om at ios er bedre jeg blir bare oppgitt fordi det er enda en ting som bare virker sånn halvveis.. Dette er ikke plassen for den evinnelige ios/android diskusjonen heller så la oss la den ballen ligge død. Om jeg tråkket på noen tær så unnskyld for det.

 

Det er bare synd at slike ting ikke blir tatt frem i de fleste reviews slik at en får vite om det før en kjøper. Når temaet kommer opp her så blir man klar over det kanskje før kjøp og kan unngå skuffelser. Enten aksepterer man at det er en drawback eller så finner en noe annet.

 

Jeg har gjort mye research siste dagene siden jeg hadde planer om å kjøpe den på DNB supertilbud i dag med 20% avslag ellers hadde jeg ikke vært aktiv her. Har egentlig fulgt telefonen siden før launch siden den har så heftig spec. Om vi skal sitte å snakke om alt som er fint og flott med den så kommer jo ikke slikt frem i dagen så jeg setter pris på å få frem de negative siden og håper det å komme over mer før jeg må ta avgjørelsen på lørdag før tilbudet går ut :p Jeg finkjemmer nettet etter negative ting når jeg skal handle fordi alt det positive har somregel produsenten klart å formidle via reklame uansett. 

 

Har noen av dere som har telefonen og kjører nova launcher problem med at gestures ikke virker som med stock launcher? Er det andre slike ting som huawei halvveis har fått integrert som det er greit å vite om? 

Endret av minim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er jo ikke Android. Problemet er EMUI.

 

Tror du har et godt poeng. I tråden under så er det 30-40 sider med bugs og trøbbel :p Folk sier jo det samme om samsung sitt. Kan man flashe den med clean Android? Hvorfor skal egentlig mobilprodusentene på død og liv legge til sin egen twist når de bare gjør produktet dårligere? 

 

https://forum.xda-developers.com/mate-20-pro/help/huawei-mate-20-pro-issues-emui-9-t3858691

Lenke til kommentar

Det er ikke noe tullprat.. Her viser de igjen at integrasjon mot OS ikke er som det skal. At de ikke får til å integrere face unlock er jo bare flaut du kan nå seriøst ikke mene noe annet?

 

 

Hvorfor skal det være ikke i os? For det første er face unlock ikke noe nytt generelt. Hvorfor tok ios så lang tid å få det?

 

Svaret er fordi fingeravrykk er både tryggere og raskere. Nå som fingeravtrykk flyttes til under skjermen er det greit med face unlock som backup da det er ny teknologi som leser fingeravtrykk og ikke liike bra som de gamle.

 

Det er vel kun *en* telefon (mate 20 Pro) som har en face unlock som er verdt å støtte, og den har vært ute en måned+.

 

Hvorfor skal android støtte face unlock med kun vanlig kamera? Gir ingen mening

Lenke til kommentar

Hvorfor skal det være ikke i os? For det første er face unlock ikke noe nytt generelt. Hvorfor tok ios så lang tid å få det?

 

Svaret er fordi fingeravrykk er både tryggere og raskere. Nå som fingeravtrykk flyttes til under skjermen er det greit med face unlock som backup da det er ny teknologi som leser fingeravtrykk og ikke liike bra som de gamle.

 

Det er vel kun *en* telefon (mate 20 Pro) som har en face unlock som er verdt å støtte, og den har vært ute en måned+.

 

Hvorfor skal android støtte face unlock med kun vanlig kamera? Gir ingen mening

 

Det skal være integrert mot Android (OS, må ikke forveksles med det du blander det med) fordi at det skal virke sømløst mellom apper. Altså om man velger å autentisere med fingeravtrykk eller face unlock så skal det valget være slik at det fungerer gjennomført på alle apper og ved passord autentisering. F.eks om man har glassbeskytter på så velger man jo å bruke face unlock eller kode siden den innebygde fingeravtrykk leseren ikke virker på det og da er det frustrerende å likevel måtte autentisere med fingeravtrykk som ikke fungerer skikkelig. Samme er jo dersom man velger å skru av fingeravtrykk fordi man ofte jobber med hansker da bør det valget være slik at det virker på alt og ikke bare utvalgte ting. Skjønner ikke greia med å forsvare dette? Det må da si seg selv at gjennomført integrasjon er veien å gå?  

 

Nei for all del de må ikke støtte face unlock med vanlig kamera det har jeg jo aldri sagt. Det virker jo knapt med vanlig kamera og som du sier så er mate 20 pro den eneste som har face unlock, men her har de jo jobbet i kulissene med dette en stund så det kunne de fått på plass før lansering. Dette blir nok ikke siste telefonen som får det så det er ingen grunn til å ligge på latsiden. 

Lenke til kommentar

Noen som har brukt telefonen med Google Pay? Fått støtte for det i banken min nå, og prøvd en 2-3 steder uten hell. Skal bare være å ha telefonen låst opp, man skal ikke trenge å ha Google Pay åpent har jeg skjønt

Har du prøvd å ha Google pay åpent? Ser mange på xda forumet sliter med ag EMUI dreper apps litt tilfeldig for å spare strøm så kanskje den ikke er skikkelig i gang.

Lenke til kommentar

NFC skal jo kunne motta data fra terminalen og dermed starte opp Google Pay. 

Skal prøve med Google Pay åpent, og om det virker, unnta den fra all battery optimisation. Gjort dette med et par andre apper allerede.

 

Det må nok hittil være det største ankepunktet mitt med EMUI.

 

 

post-175792-0-64045300-1544179539_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar

NFC skal jo kunne motta data fra terminalen og dermed starte opp Google Pay. 

Skal prøve med Google Pay åpent, og om det virker, unnta den fra all battery optimisation. Gjort dette med et par andre apper allerede.

 

Det må nok hittil være det største ankepunktet mitt med EMUI.

 

 

attachicon.gifScreenshot_20181207_114249_com.android.settings.jpg

Det var bare en teori siden det har vært mye snakk om det med at EMUI har så aggresiv strømsparing at det går utover bruken og notifications på flere ting. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg digger mulighetene for detaljert styring både på datatrafikk og strømsparing, som jeg ser på som en av fordelene ved EMUI. Men selvsagt kan aggressiv bruk føre til at at notifications etc. ikke virker som det skal.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Snakket med dem på power i går og DnB supertilbud kan brukes. Man kan bestille med Telenor og si opp abo etter 1mnd. Da får man en rimelig grei deal med 20% avslag.

Ja, eller tre mnd siden de tilbyr pengene tilbake garanti/3 mnd.

Lenke til kommentar

Ja, eller tre mnd siden de tilbyr pengene tilbake garanti/3 mnd.

Aha så man kan slippe unna med å betale for første måned også? Jeg skulle egentlig ha Mate 20 pro, men har etter mye spekulering lagt av en Note 9 i stede pga alt av buggs og trøbbel som det har vært med Maten. Det kan nå være at det er overdrevent, men var mye negativt å lese på xda forumet.

Lenke til kommentar

Men hvordan fungerer rabatten ved kjøp av mobil med Svitsj? Gjelder 20% på månedsprisen x 24?

Med Telenor kan man betale ut hele telefonen ble jeg fortalt. Du må betale den med MasterCard i dag for å få den rabattert på neste regning.

 

Edit:

Nå er det litt sent, men kjøpte Mate 20 pro i dag med Telenor abo. Tok det aboet som man fikk gavekort på 250kr med så da ble prisen 7350kr for tlfen samt at blåtann høyttaleren er vel noe man får med. Såpass grei deal at jeg la fra meg tanken om Note9 igjen :p

Endret av minim
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vent, hæ? Kan man kjøpe denne på telenor-abonnement hos Power, for så å si opp dette abonnementet etter 1 mnd. uten å pådra seg gebyrer? Kun betale for telefon og 1 mnd. avgift?

 

I såfall må noen forklare meg hvilke hodeløse høns de ansetter hos Power. Her kommer en rant...

 

For å unngå bomtur til min "lokale" Power tok jeg først kontakt med de på chat for å få bekreftet at jeg kunne videreføre mitt eksisterende Telia-abonnement, som er sterkt rabattert, uten å måtte gjøre endringer, kun legge til 12 mnd. Binding. Fikk bekreftet at det skulle gå innenfor kampanjen, så jeg tok turen. Innledet samtalen med selger påfølgende dag med samme spørsmål. Fikk samme svar. DnB kampanjen skulle gjelde. I kassen sier han at han kjapt bare må endre navn på abonnementet mitt. Jeg spør hva det innebærer i forhold til rabatter og får beskjed om at det blir som etablering av nytt abonnement, altså alle avtaler avsluttes. Jeg gir selvfølgelig beskjed om at det er jeg ikke interessert i og at det ikke var avtalen. Han presterer da å forsøke å selge meg telefonen med Telia switch, for da slipper jeg å bytte abonnement. Etter å ha brukt 10 min på å informere meg om switch og alt det medfører spør jeg "og hva med DnB-rabatten, den gjelder for denne løsningen?" Å neida, da ender jeg opp med å betale fullpris for telefon samt en forsikring jeg allerede har sagt jeg ikke ønsker og en eller annen bytte-ordning jeg heller ikke har vist interesse for. Og nå forteller du meg at jeg kunne opprettet et random Telenor-abonnement og avsluttet det ? Beklager språket men faen heller...

Lenke til kommentar

Jeg fikk ihvertfall beskjed om at det gikk fint å gjøre det på denne måten.. Abonnemanget jeg kjøpte var jo uten binding så det skal ikke være noe gebyr da når man avbryter. Som Nidar påpeker over her så har de garanti/penga tilbake løsning også så bør gå å få avbrutt det. 

 

Edit:

I vilkårene deres står det at man kun kan kjøpe telefoner med nytegning eller videreføring og jeg valgte nytegning. Det står ingenting om at man må ha bindingstid. 

 

"- iPhone, Samsung og Huawei telefoner kan kun kjøpes med abonnement fra: 

• Telenor (videreføring eller nytegning) 
• Telia (12 mnd. avtaletid eller nytegning) 
• Ice (12 mnd. avtaletid eller nytegning. Abonnement 3GB og oppover).

 
Gjelder kun for privatabonnement, ikke bedriftsabonnement!"
Endret av minim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...