Gå til innhold

HUAWEI Mate 20 Pro tråden


Hes.

Anbefalte innlegg

Jeg har smart view cover og skjermbeskytter (glass). Pga glasset ligger ikke coveret helt flush mot skjermen, det gjør vinduet litt tåkete. I starten ville det heller ikke lukke seg skikkelig, men det er bedre nå.

 

Om du trenger begge deler? Vanskelig å si, men jeg har alt fått en sprekk i hjørnet av min skjermbeskytter som jeg håper/antar hindret telefonen i å sprekke.

Tatt i bruk den nye telefonen i dag. Telefonen har BOE-skjerm. Så satser på at denne vil vare!

 

Sånn umiddelbart merker jeg at fingeravtrykksensoren er mye mer responsiv enn den første. Har det noe med skjermen å gjøre? Eller har de kjørt ut oppdatering på det?

 

I tillegg har jeg kjøpt Smart View Cover. For jeg merket at både skjerm og baksiden av telefonen riper noe forferdelig. Faktisk den verste telefonen jeg har eid når det kommer til riping..

 

Tror dere det er nødvendig å kjøpe skjermbeskytter når jeg har flip cover?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du trenger begge deler? Vanskelig å si, men jeg har alt fått en sprekk i hjørnet av min skjermbeskytter som jeg håper/antar hindret telefonen i å sprekke.

Alt av skjermbeskyttere du får kjøpt knuser mye lettere enn skjermene selv. Største grunnen til å ha skjermbeskytter er for å beskytte mot riper.

 

Enn så lenge så klarer ikke glasset på telefoner å beskytte mot både riper og sprekker, så de fokuserer på en av delene. Gorilla Glass 4/5 osv fokuserer på å hindre sprekker, men ripes dog ganske lett. En skjermbeskytter vil da hjelpe å hindre ripene på skjermen, men vil også sprekke mye lettere.

 

Om det er verdt det? Kommer an på hvor plaget man blir av skjermbeskyttere og evt. hvor god forsikring man har. Jeg har Svitsj og der er egenandelen bare 500 for å knuse glasset (øker dog hver gang du ødelegger den) så jeg slipper heller unna å ha skjermbeskytter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

jeg har allerede knust to beskyttere til IPhone XS så jeg kan ikke ha telefon uten :p

 

Er det noen som har fått solgt maten sin egentlig? Virker ganske dødt på bruktmarkedet så jeg vurderer å levere den inn på åpent kjøp igjen. Hvordan gjør man det da med den høyttaleren som Huawei gir ut ved kjøp? Jeg har fått beskjed om at min er på vei i posten alt..

Lenke til kommentar

jeg har allerede knust to beskyttere til IPhone XS så jeg kan ikke ha telefon uten :p

 

Er det noen som har fått solgt maten sin egentlig? Virker ganske dødt på bruktmarkedet så jeg vurderer å levere den inn på åpent kjøp igjen. Hvordan gjør man det da med den høyttaleren som Huawei gir ut ved kjøp? Jeg har fått beskjed om at min er på vei i posten alt..

Må sende inn begge deler samlet...

Lenke til kommentar

Jeg har aktivert badges som skal vise et tall på ikonet ved notifikasjoner. Svært ofte får jeg notifikssjon i fra Snapchat i form av lyd og så viser det når jeg drar ned menyen, men ikonet med nummer viser ikke på hjem skjermen. Jeg har satt Snapchat i manuell på strømbehandling og alt er tillatt av notifikasjoner. Er det noe banalt jeg overser her? Det virker av og til så det er ikke helt avskrudd :p

post-175783-0-84098800-1545085556_thumb.jpg

post-175783-0-64010000-1545085573_thumb.jpg

Endret av minim
Lenke til kommentar

Vil det si at man kommer like langt med en beskytter av tynnere film, som med glass? Jeg antok at nettopp det at skjermbeskytteren knuste lettere enn skjermen var med på å beskytte skjermen, men etter litt googling ser jeg at det ikke nødvendigvis er tilfellet.

Alt av skjermbeskyttere du får kjøpt knuser mye lettere enn skjermene selv. Største grunnen til å ha skjermbeskytter er for å beskytte mot riper.

 

Enn så lenge så klarer ikke glasset på telefoner å beskytte mot både riper og sprekker, så de fokuserer på en av delene. Gorilla Glass 4/5 osv fokuserer på å hindre sprekker, men ripes dog ganske lett. En skjermbeskytter vil da hjelpe å hindre ripene på skjermen, men vil også sprekke mye lettere.

Om det er verdt det? Kommer an på hvor plaget man blir av skjermbeskyttere og evt. hvor god forsikring man har. Jeg har Svitsj og der er egenandelen bare 500 for å knuse glasset (øker dog hver gang du ødelegger den) så jeg slipper heller unna å ha skjermbeskytter.

Lenke til kommentar

Selv har jeg fått  2x ladere trådløse samt, den høyttaleren og dykkedekselet som kompensasjon. Nå har jeg også krevd å få onyx høyttaleren for tørt og svie , men de har ikke svart meg på 1 uke etter at de skrev at de skulle se hva de kan få til.  Jeg gir meg ikke 

Hvordan fikk du dette? Og hvorfor? 

Lenke til kommentar

Hei, 

 

tenkte å bytte fra iPhone 6S+ til denne. Har brukt iOS siden iPhone 5S hvorav min forrige Android var en Samsung S3. På tide å gi Android en ny sjanse. 

 

Har dog et par kjappe spørsmål før jeg kaster inn en bestilling. 

 

  1. Jeg bruker password manager (1Password). Denne er godt integrert i iOS 12, eks, den foreslår passord hentet fra dette arkivet når jeg trykker på et login felt. Jeg regner med det fungerer likt på Android, men hadde vært fint med en bekreftelse. Den kopierer også two-step koden automatisk. Hvordan står dette til med Mate 20 Pro? 
  2. Fungerer face id som autorisering av vipps, bankid, 1password etc?
  3. Hvordan fungerer den i minusgrader? 

På forhånd takk! 

Lenke til kommentar

Hei, 

 

tenkte å bytte fra iPhone 6S+ til denne. Har brukt iOS siden iPhone 5S hvorav min forrige Android var en Samsung S3. På tide å gi Android en ny sjanse. 

 

Har dog et par kjappe spørsmål før jeg kaster inn en bestilling. 

 

  1. Jeg bruker password manager (1Password). Denne er godt integrert i iOS 12, eks, den foreslår passord hentet fra dette arkivet når jeg trykker på et login felt. Jeg regner med det fungerer likt på Android, men hadde vært fint med en bekreftelse. Den kopierer også two-step koden automatisk. Hvordan står dette til med Mate 20 Pro? 
  2. Fungerer face id som autorisering av vipps, bankid, 1password etc?
  3. Hvordan fungerer den i minusgrader? 

På forhånd takk! 

 

1. jeg har ikke fått det like godt integrert som på iOS i det hele tatt. Hos meg så fungerer password manageren stortsett bare på appper og ikke på alt som slik i iOS. twop step koden  går ikke automatisk med meg på ebay/paypal ihvertfall, men har ikke prøvd hos google enda. Generelt så vil du egentlig savne hvor sømløst ting bare virker på iphone. Det skal mye kluring til for å få android telefoner til å fungere halvparten så bra på akkurat dette. 

2. neup. "Bonus" må være at det gjør heller ikke fingeravtrykk leseren når man bruker glassbeskytter så da må man til med kode.. Håper de klarer å få dette integrert snart. Når det er sagt så er face unlock mye kjappere enn på iOS og jeg bruker unlock av skjermen mye oftere enn jeg bruker det til autentisering så kan leve med det egentlig. 

3. har ikke hatt problemer med min, men har bare brukt den i -5 eller rundt der. 

 

Jeg kommer også i fra iphone med XS som siste og det jeg savner mest er egentlig hvor bra ting bare virker. Litt vanskelig å sette ord på det, men merker at man tar slikt for gitt med iphone. Det gjelder egentlig både OS og apper. Snapchat f.eks har samme utvikler på begge OS, men på android så opplever jeg videoe stutter/hakking på både Note9 og Mate 20pro noe jeg aldri har opplevd på i-dingser. Eller notifikasjoner som er helt random på android, men bare virker på iOS. Det er ting en helt klart kan leve med, men det er greit å ha i tankene så en ikke blir skuffet. Jeg hadde tenkt å returnere maten min og fortsette å bruke iphone xs, men begynner å komme litt over "kneika"  og slutte å irritere meg over alle småbugs så kanskje jeg beholder den likevel på tross av alt man gir slipp på. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Noe som vet om det er mulig å tillate touch input når displayet er av slik som på iPhone? Savner å kunne tappe på skjermen for å se notifikasjoner eller sveipe for å låse opp uten å trykke på sideknappen først.

Man har jo varsellys/blink til nettopp dette, men lampen er liten å nesten umulig å se. Flere og flere mobiler kommer uten skikkelig led-lampe, dessverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...