Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Varehussjef stengte kantinen på kort varsel


konduktans

Anbefalte innlegg

Jobber i en datterbutikk i et stort konsern norsk og internasjonalt konsern. Vi er ca 50 ansatte i vår butikk. Vi har en kantineordning der vi betaler en viss sum hver måned, og det blir handlet inn mat som vi kan spise i kantinen på jobben. Ansvar for rengjøring rullerer mellom avdelingene i butikken.

 

I dag tidlig, etter arbeidsstart, fikk vi beskjed på intranettet om at kantinen er stengt ut uken, og det vil ikke bli handlet inn mat. Begrunnelsen var at noen avdelinger ikke har rengjort i tilfredstillende grad. Kantinen var altså "serviceable", men ikke strøken. Varehussjef skrev også at de som er med i kantineordningen skal få refundert beløpet vi betaler for kantine, for de dagene som den er stengt.

 

Vi mener dette ikke er akseptabelt, spesielt på så kort varsel. Vi måtte kjøpe mat på en restaurant ved siden av bedriften, og endte med et utlegg på ~150 kr, i stedet for ~15 kr som kantineordningen koster. Noen av de ansatte hadde ikke med penger på jobb, og fikk således ikke spist mat (med mindre de lånte penger av kollegaer).

 

Hva mener juss-folket? Kan varehussjef velge å stoppe kantineordningen på dagen pga manglende rengjøring? Kan vi kreve utgifter for mat refundert?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Milde måne sier jeg - er ikke problemene større i verden tror jeg at jeg hadde gitt f......

Sorry men ett sted går grensen for hva man har "krav" på..... Hadde jeg vært varehussjefen hadde jeg langt ned hele kantina :-)

 

Ikke rart du ikke er varehussjefen da, for da hadde du ikke vart lenge. Spontane kontraktbrudd er ikke smågreier.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vi vet at det var kantineadgang der, men ikke at den ordningen er kontraktfestet. En som dikter opp kontrakter, er heller ikke egnet som varehussjef.

 

Godt poeng, men jeg påstår heller ikke hva jeg ville gjort om jeg var varehussjef. :D Jeg forstod det slikt her at det er bedriften som betaler for kantinens tjenester, og da virker det naturlig at det er en kontrakt på det, men kanskje jeg misforsto TS da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...