Gå til innhold

SNIKTITT: Battlefield V - Slaget om Narvik


Anbefalte innlegg

Det er noe beundringsverdig med folk som liksom ikke liker noe, 6 måneder senere bruker tid og energi, samt de samme meningsløse argumentene (ikke-eksisterende politiske årsaker og "robot" armer som ikke har noe elektronikk i seg og ikke engang er med i spillet) på å klage på noe de helt åpenbart ikke har prøvd å forstå og være interessert i siden release. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe beundringsverdig med folk som liksom ikke liker noe, 6 måneder senere bruker tid og energi, samt de samme meningsløse argumentene (ikke-eksisterende politiske årsaker og "robot" armer som ikke har noe elektronikk i seg og ikke engang er med i spillet) på å klage på noe de helt åpenbart ikke har prøvd å forstå og være interessert i siden release.

Vi kan nok takke de som faktisk har stått på og påpekt dette for at nevnte armer er fjernet og at både fjollete kostymer og politisk budskap er tonet ned.

Lenke til kommentar

 

Det er noe beundringsverdig med folk som liksom ikke liker noe, 6 måneder senere bruker tid og energi, samt de samme meningsløse argumentene (ikke-eksisterende politiske årsaker og "robot" armer som ikke har noe elektronikk i seg og ikke engang er med i spillet) på å klage på noe de helt åpenbart ikke har prøvd å forstå og være interessert i siden release.

Vi kan nok takke de som faktisk har stått på og påpekt dette for at nevnte armer er fjernet og at både fjollete kostymer og politisk budskap er tonet ned.

Synd når man må fjerne historisk korrekte elementer fra et spill fordi en del personer ikke takler det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syntes det er helt greit at de tonet det ned, men desverre er det nok et fåtall av de som skrek høyest som bryr seg. De fortsetter bare å skrike, enten for noe nytt eller for det samme da flesteparten uansett ikke har fått med seg at Dice har gjort endringer.

Det har du nok rett i, men jeg tror også flertallet brydde seg noe men ikke gjorde så stort nummer av det. Jeg tror, og håper, at de fleste heller vil ha en autentisk opplevelse enn friheten til å «pimpe» opp figuren i fjollete kostymer.

 

Forøvrig synes jeg delen med de svarte franske soldatene virket som et veldig interessant friskt pust. Der snakker vi virkelig interessante historier og upløyd mark, mens mor/datter fortellingen fra Norge slår meg som hakket mer unødvendig.

Lenke til kommentar

 

Synd når man må fjerne historisk korrekte elementer fra et spill fordi en del personer ikke takler det.

Ja jaggu trist at en måtte tone ned komiske kostymer og handicappede soldater. Tenk så dumme folk er som ikke syntes det var en troverdig fremstilling av andre verdenskrig :p

Jepp. Spesielt med tanke på at den ene personen vi fikk se med proteser var i en historisk korrekt situasjon.

Brite bak fiendens linjer i frankrike.

Vi har faktisk bevis for at en britisk kvinne med proteser sloss mot tyskerne i Frankrike.

Lenke til kommentar

Jepp. Spesielt med tanke på at den ene personen vi fikk se med proteser var i en historisk korrekt situasjon.

Brite bak fiendens linjer i frankrike.

Vi har faktisk bevis for at en britisk kvinne med proteser sloss mot tyskerne i Frankrike.

En britisk kvinne med protese var agent i frankrike =/= kvinnelige soldater med proteser i regulære kamper var vanlig på slagmarken og kunne bruke en ‘klohånd’ til å betjene våpen.

Lenke til kommentar

 

Jepp. Spesielt med tanke på at den ene personen vi fikk se med proteser var i en historisk korrekt situasjon.

Brite bak fiendens linjer i frankrike.

Vi har faktisk bevis for at en britisk kvinne med proteser sloss mot tyskerne i Frankrike.

En britisk kvinne med protese var agent i frankrike =/= kvinnelige soldater med proteser i regulære kamper var vanlig på slagmarken og kunne bruke en ‘klohånd’ til å betjene våpen.

Hvilket er grunnen til at vi aldri fikk se en britisk kvinne som var vanlig på slagmarken og kunne betjene våpen.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg om ett Battlefield spill som har vært historisk korrekt? Battlefield V er ikke en dokumentar om WWII, men et spill. 

Får si det som Patrick Soderlund sa så pent. If you don't like it, don't buy it. Finnes andre spill for de som er ute etter historisk korrekthet

 

Ikke at jeg er uenig, men hvor jobber Patrick nå? :p

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg om ett Battlefield spill som har vært historisk korrekt? Battlefield V er ikke en dokumentar om WWII, men et spill. 

Får si det som Patrick Soderlund sa så pent. If you don't like it, don't buy it. Finnes andre spill for de som er ute etter historisk korrekthet

Så fikk han sparken fordi utspillet var idiotisk og lite reflektert...  Det vel naturlig å forvente at det at WW2-spill har tidels WW2 som tema?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så fikk han sparken fordi utspillet var idiotisk og lite reflektert...  Det vel naturlig å forvente at det at WW2-spill har tidels WW2 som tema?

Hva er det som ikke er WWII tema da? Våpen, tanks og fly er fra tidsepoken rundt WWII.

Noen friheter har de tatt seg da en av tanksene (som jeg ikke husker navnet på) ikke eksisterer en gang, men de måtte innføre det i spillet pga balanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket er grunnen til at vi aldri fikk se en britisk kvinne som var vanlig på slagmarken og kunne betjene våpen.

Nei det er godt mulig de helt tilfeldig valgte det som noe helt tilfeldig som ikke kom til å være vanlig i slagene i BF5. I så tilfelle høres det ut som en veldig, veldig rar måte å presentere et spill på. 

 

Kan noen fortelle meg om ett Battlefield spill som har vært historisk korrekt? Battlefield V er ikke en dokumentar om WWII, men et spill. 

Får si det som Patrick Soderlund sa så pent. If you don't like it, don't buy it. Finnes andre spill for de som er ute etter historisk korrekthet

Som forklart veldig mange ganger før i lignende tråder så er det en forskjell mellom realisme og autentisitet. Den handikappede damen som løper rundt og dreper folk med balltre passer rett og slett ikke inn i særlig mange menneskers bilde av normale kamper under krigen. 

 

Det mest komiske er kanskje at utviklerne selv satt og skrøt av hvor "immersive" spillet skulle være, før de viste denne snurrige banden, ledet av den handikappede damen med balltre. Det minner litt om da gearbox(?) prøvde å reboote "Brothers in Arms" med en "Inglorious Bastards"-inspirert trailer. Det selger sikkert godt til riktig målgruppe, men om en prøver å prakke det på fans av en relativt autentisk serie faller det fort i fisk, noe også Dice har fått oppleve. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal man bedømme spillet pga en elendig launch trailer?

 

I utgangspunktet må en nesten dømme spillet ut fra det utviklerne velger å presentere som spillet. Det er tross alt disse som prøver å syntetisere det viktigste og det de har som visjon for spillet. 

 

Jeg så ikke noe til en handikappet dame under Alfa og Betatesting.

 

 

Så har dice, i likhet med de som prøvde å gjøre "Brothers in Arms" til en skikkelig jallafest, skjønt at deres visjon til dels kolliderte med fansens forventning, og justert seg deretter ved å fokusere mindre på handikappede og fjollete kostymer. Sånn sett er jeg glad for at serien har aktive fans :)

 

 

Kom ikke over noe unormalt som ikke hører hjemme i WWII i timene jeg har spilt spillet.

Jeg kom over en hel drøss av kvinnelige asiatiske skarpskyttere som sloss i Narvik, samt sanitetssoldater som løp rundt med det som så ut som pilotmasker. Utviklerne har også skrytt av muligheten for å bruke forgylte våpen osv. 

For all del, en kan gjerne skru sammen et spill med alt mulig av kuriosa som en kan finne ett eller flere eksempler på fra en gitt æra, slik en gjorde med "secret weapons of world war 2", men som basis for hovedspillet virker det ikke å appellere særlig til fansen. Der var en kanskje litt for ivrig etter å hanke inn "fortnite" spillerne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...