Gå til innhold

TEST: Huawei Mate 20 Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Klart en på ønskelista! Prisen er noe høy, men så finnes det andre firmaer med nesten dobbel pris, og folk forsvarer dette som om det var deres egen bedrift...

Her bommer du dessverre veldig. Du overdriver veldig for å frem poenget ditt, og da fremstår argumentet ditt som useriøst.

Lenke til kommentar

 

Det er fortsatt omtrent halvparten av prisen på Apples konkurrent. Den kommer mest sannsynlig også til å falle en del i pris de neste månedene, slik Kinesiske Android telefoner ofte gjør, og Apples produkter ikke gjør.

Ehh? Usaklig. XS Max med 256gb (Mate 20 pro har 128gb + minnekort) lagring koster 13 300kr. Noe som er en hinsides pris, men ikke i nærheten av 19 400.(9600*2).

 

Greit at du ikke liker Apple, men prøv å være pittelitt saklig

9600 x 2? Fordi dobbel lagring? Hehe....dagens.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Så kommer du med DET nicket, og sier at jeg overdriver veldig? Hvor bommer jeg veldig? Prisen er noe høy (ikke bom), andre firmaer (Apple, obviously) har mobil til NESTEN dobbel pris (bomma ikke her heller). Leser du tråden så ser du at folk ukritisk forsvarer Apple. Du bomma nok dessverre veldig her.

Finner ikke noen mobiler fra Apple som koster nesten 19.200 kr. Langt unna faktisk. Og med dobbelt så mye lagring som denne koster faktisk Apples motstykke 14.300 kr. Jeg kan jo legge på 5000 kr på mobilregninga di med argumentet at det er «nesten det samme». Ville du gått med på det?

 

Det at noen ukritisk forsvarer Apple er korrekt. Men det er en del som ukritisk slenger dritt om Apple også. Kan se ut som om du havner i den kategorien

...

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så kommer du med DET nicket, og sier at jeg overdriver veldig? Hvor bommer jeg veldig? Prisen er noe høy (ikke bom), andre firmaer (Apple, obviously) har mobil til NESTEN dobbel pris (bomma ikke her heller). Leser du tråden så ser du at folk ukritisk forsvarer Apple. Du bomma nok dessverre veldig her.

Du samanlikner 512GB med 128? Det er bedre å ta XSmax med 64GB (+ 64gb icloud til 10kr/månad).

Huw - 9500. XSM - 12000. Det er ikkje "neste dobbel pris". Det er 7000kr unna dobbel pris. Prisen er nesten det samme for de to. 

 

Mattelæreren din gråter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og med dobbelt så mye lagring som denne koster faktisk Apples motstykke 14.300 kr.

Motstykke? Jeg kan da slenge inn et 512gb minnekort og være langt forbi. Sålenge det er minnekortleser så er det ikke like relevant. Hva koster 512gb-versjonen av XS Max? Om vi skal sammenlikne toppmodell mot toppmodell, og spesielt når Huawei har minnekortleser, så tar man faktisk også toppmodellen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Du samanlikner 512GB med 128? Det er bedre å ta XSmax med 64GB (+ 64gb icloud til 10kr/månad).

Huw - 9500. XSM - 12000. Det er ikkje "neste dobbel pris". Det er 7000kr unna dobbel pris. Prisen er nesten det samme for de to. 

 

Mattelæreren din gråter.

Du har altså minnekortleser i 64gb-varianten av XS Max? Kult, eneste i verden. Hvis ikke, så er det irrelevant

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Tja, fortsatt rundt 3000 i forskjell i tillegg til at iPhonen har 4 ganger så mye lagring

9 600kr er jo omtrent halvparten av 16 800kr, i tillegg får en jo veldig mye mer som:

100%+ rasker lading kablet.

50% raskere lading trådløst.

Mulighet for å lade andre enheter trådløst.

25% høyere skjerm oppløsning.

25% større batteri.

Fingeravtrykk leser. 

50% mer minne.

Ultra wide hoved kamera, og wide selfie kamera.

 

 

Det nevnes også at Huawei trolig synker litt i pris, som tillater litt mer slark i pris sammenligningen. 

 

(Prøver kanskje litt for hardt om å få regnestykket til FrihetensRegn til å gå opp, men men..)

 

 

Til noe annet, at telefonen mangler 3.5mm jack burde være ett minus/"noe å tenke på".

Er du bruktbilselger?

 

Sammenligne pris med Apple sin dyreste modell (512GB utgaven) og i samme setning klare å sammenligne minnemengde med Apple sin billigste (64GB utgaven).

 

9600x2= 19200 ikke 16790,- (512 GB)

9600x2=19200 ikke 12690,- (64GB)

 

iPhone har forventet levetid med alle oppdateringer i minst 5år, Huawei har forventet levetid på 1 år med alle oppdateringer. iPhone kan forventes å selges for (64GB ) for 9000 om et år (tap 3690) Huawei kan forventes å selges for 1500 om et år (tap 8100)

 

Men ja den har bedre skjermoppløsning, større batteri og mer internminne i forhold til den billigste iPhoneen. Samtidig lader den jo som et olja lyn, kamera er bedre, men dårligere på bildestabilisering.

 

Så må man leve med at både Google og kinesere vil overvåke brukeren 24/7

  • Liker 1
Lenke til kommentar

iPhone har forventet levetid med alle oppdateringer i minst 5år, Huawei har forventet levetid på 1 år med alle oppdateringer. KILDE? iPhone kan forventes å selges for (64GB ) for 9000 om et år (tap 3690) Huawei kan forventes å selges for 1500 om et år (tap 8100) KILDE?

 

Men ja den har bedre skjermoppløsning, større batteri og mer internminne i forhold til den billigste iPhoneen. Samtidig lader den jo som et olja lyn, kamera er bedre, men dårligere på bildestabilisering.

 

Så må man leve med at både Google og kinesere vil overvåke brukeren 24/7 KILDE?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Motstykke? Jeg kan da slenge inn et 512gb minnekort og være langt forbi. Sålenge det er minnekortleser så er det ikke like relevant. Hva koster 512gb-versjonen av XS Max? Om vi skal sammenlikne toppmodell mot toppmodell, og spesielt når Huawei har minnekortleser, så tar man faktisk også toppmodellen.

åja, så minnekort er gratis på Huaweitelefoner? Jeg kan også henge på en tilhenger på En Skoda, men jeg har allikevel ikke lastebil.

 

Men du får kose deg med din Huawei. Sikkert en ålreit telefon.

 

Forresten slike NanoSD kort er noe helt nytt. Så de er sikkert veldig billige. Alt ny teknologi er jo så billig i begynnelsen.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

 

iPhone har forventet levetid med alle oppdateringer i minst 5år, Huawei har forventet levetid på 1 år med alle oppdateringer. KILDE? iPhone kan forventes å selges for (64GB ) for 9000 om et år (tap 3690) Huawei kan forventes å selges for 1500 om et år (tap 8100) KILDE?

Men ja den har bedre skjermoppløsning, større batteri og mer internminne i forhold til den billigste iPhoneen. Samtidig lader den jo som et olja lyn, kamera er bedre, men dårligere på bildestabilisering.

Så må man leve med at både Google og kinesere vil overvåke brukeren 24/7 KILDE?

 

dette er ting du pgså vet. Men siden du ikke kommer på noe motargument, så ber du om kilde på alt. Kan ikke du heller komme med en kilde på at det han skriver er feil?
Lenke til kommentar

Motstykke? Jeg kan da slenge inn et 512gb minnekort og være langt forbi. Sålenge det er minnekortleser så er det ikke like relevant. Hva koster 512gb-versjonen av XS Max? Om vi skal sammenlikne toppmodell mot toppmodell, og spesielt når Huawei har minnekortleser, så tar man faktisk også toppmodellen.

Hvor skal du få et 512GB SD nano-kort fra? Om du sjekker så er det bare planlagt ett eneste SD nano-kort på det norske markedet og det er et dyrt og middels spesifisert 128GB kort fra nettopp Huawei som skal komme i slutten av måneden. Ok det er enda ingen andre lesere eller adaptere tilgjengelig.

 

Det er ingen garantier for at SD nano noengang vil slå ann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...