Gå til innhold

Google Pixel 3 byr på enda bedre kamera og trådløs lading


Anbefalte innlegg

Man er negativ til busslomma til man får en telefon med den, da finner man ut hvor praktisk det er at man får mer plass til annet innhold under og man fortsatt kan se klokken og statusbaren.

 

Uhm.

Om en skjerm er 10 cm lang, så vil du jo få mindre plass med en busslomme enn en 10 cm lang skjerm uten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg noterer at vi stort sett er enig, og at Google også har fjernet 3,5mm jack, uten at dette nå skaper noen reaksjoner lenger :)

 

Jeg sammenlignet forøvrig XS Max og Pixel 3 XL da jeg synes det var mest rettferdig mtp skjermstørrelse, for ikke å snakke om at den minste Pixel telefonen ikke har busslomme, så den ser jo betraktelig bedre ut.. Da havner den, med moms og uten ekstra påslag av noe slag tatt med i betraktningen på i overkant av 10k.

 

Finger sensor på baksiden synest jeg personlig er lite brukervennlig. Uten ekstra face-scan eller andre biometriske metoder som er rimelig standard på high-end telefoner, eller andre metoder å åpne den på uten bruk av kode, så blir det litt vel keitete å åpne telefonen fra bordflaten, noe jeg gjøre 50+ ganger for dagen, uten å plukke den opp? Ikke spesielt brukervennlig for betaling med Android Pay heller, om det skulle se dagens lys noengang..

 

Jeg sier ikke at det er en dårlig telefon, men når alt man har å komme med er "bedre kamera og trådløs lagring", så er det om mulig den mest kjedelige lanseringen hittil i år. Hadde telefonen vært lansert i 2017 så hadde den nå stått litt mer i stil med konkurransen..

 

At den koster marginalt mindre gjør den jo, men ikke mye mindre en konkurrenter, og for over 10k forventer man mer..

Det skaper ingen reaksjoner fordi det er en uinteressant telefon fra et selskap som driver med alt mulig annet. Vis a vis Apple som i all hovedsak driver med iPhone, er det mer for pengene, men det er ikke store skussmålet.

 

Det Pixel-telefonene er kjent for er støtte for mange OS og AOSP-støtte til telefonen avgår en naturlig død. Dvs at sammenligningen blir enda skjevere, fordi Apple gjerne pensjonerer utstyr kunstig på mindre enn 3 år (!), som 3-er klokken i gull.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Hva får noen å velge en pixel 3 isteden for en note 9? Jeg skjoenner det ikke.

 

Ikke en eneste dings som er bedre, ikke engang prisen.

 

Googles filosofi er mer nærliggende Apples enn Samsungs på dette punktet.

 

Det hiver ikke inn ekstra megapixler, RAM eller Ghz bare fordi det skal se bra ut på et spec sheet. De "nøyer" seg med det som trengs for å gi en god brukeropplevelse gjennom en fullstendig pakke.

 

Har du mer lyst på GB, Ghz og mAh velger du Samsung, Huawei eller andre

 

Det Pixel 3 har:

- Programvareoppdateringer i 3 år, og alltid tilnærmet først på markedet med nye Android versjoner

- Konsistent programvareopplevelse i telefonens levetid, ingenting som plutselig begynner å lagge etter 6-12mnd

- Markedets beste programvare for kamera, behandling av bilder, stabilisering

- Uendelig skylagring av bilder i 5(?) år

Lenke til kommentar

Hva får noen å velge en pixel 3 isteden for en note 9? Jeg skjoenner det ikke.

 

Ikke en eneste dings som er bedre, ikke engang prisen.

Samsung Experience < Ren Android

Kamera

For meg er det ikke vanskelig, har hatt Pixel 1 og 2, og aldri vært mer fornøyd.

Har også hatt Galaxy S3, S6, Note 4 og S7 Edge

Lenke til kommentar

Uhm.

Om en skjerm er 10 cm lang, så vil du jo få mindre plass med en busslomme enn en 10 cm lang skjerm uten?

Om skjermen 10 cm lang fra nederst i venstre hjørnet til øverst i venstre hjørnet både med og uten busslomme, så er hele telefonen uten busslomme lengre enn den med busslomme.

Lenke til kommentar

 

Uhm.

Om en skjerm er 10 cm lang, så vil du jo få mindre plass med en busslomme enn en 10 cm lang skjerm uten?

Om skjermen 10 cm lang fra nederst i venstre hjørnet til øverst i venstre hjørnet både med og uten busslomme, så er hele telefonen uten busslomme lengre enn den med busslomme.

Trenger den ikke være.

Bare se på vivo nex.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...