Gå til innhold

Google Pixel 3 byr på enda bedre kamera og trådløs lading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan det ha noe med å gjøre at spesielt Nordmenn absolutt skal ha 5 års spinnvill reklamasjonstid? Hadde jeg produsert fin-elektronikk hadde jeg heller aldri lansert i ett så lite marked som Norge med den reklamasjonstiden vi holder så kjært.

Hvis et produkt har så mye feil i løpet av 5 år så er det like greit at søppelet holdes unna Norge. Ingen vil kjøpe søppel som går i stykker etter 1 år.

 

Mange andre produsenter klarer fint å lansere mobiler i Norge. eksempelvis er OnePlus i offisielt salg i Norge, men ikke Pixel. Så har ikke med reklamasjon å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1

 

Men å lansere i Skandinavia er visst utrolig vanskelig.

 

 

Kan det ha noe med å gjøre at spesielt Nordmenn absolutt skal ha 5 års spinnvill reklamasjonstid? Hadde jeg produsert fin-elektronikk hadde jeg heller aldri lansert i ett så lite marked som Norge med den reklamasjonstiden vi holder så kjært.

Storbritannia has 5 års reklamasjon. De lanserer da vitterlig der.

 

At folk her inne er så trangsynte at de ikke kan se det opplagte svaret, er det mest utrolige egentlig. Pixel er fortsatt et relativt "nytt" og også lite, mtp. salg, produkt. De selger allerede til få markeder. Hvorfor tror dere at Norge av alle land, med 5 millioner innbyggere, vil være på toppen av prioriteringslista deres da?

Lenke til kommentar

Storbritannia has 5 års reklamasjon. De lanserer da vitterlig der.

 

At folk her inne er så trangsynte at de ikke kan se det opplagte svaret, er det mest utrolige egentlig. Pixel er fortsatt et relativt "nytt" og også lite, mtp. salg, produkt. De selger allerede til få markeder. Hvorfor tror dere at Norge av alle land, med 5 millioner innbyggere, vil være på toppen av prioriteringslista deres da?

Trenger ikke være på toppen. Selvfølgelig vil folk den skal komme hit. Og du vet hvis ingen her etterspør den får vi den aldri. Så det å gå rundt å spør hele tiden er jo måten vi faktisk får den. Overbevise Google om at de er nok kunder her.

Lenke til kommentar

 

 

Men å lansere i Skandinavia er visst utrolig vanskelig.

 

 

Kan det ha noe med å gjøre at spesielt Nordmenn absolutt skal ha 5 års spinnvill reklamasjonstid? Hadde jeg produsert fin-elektronikk hadde jeg heller aldri lansert i ett så lite marked som Norge med den reklamasjonstiden vi holder så kjært.

Storbritannia has 5 års reklamasjon. De lanserer da vitterlig der.

 

At folk her inne er så trangsynte at de ikke kan se det opplagte svaret, er det mest utrolige egentlig. Pixel er fortsatt et relativt "nytt" og også lite, mtp. salg, produkt. De selger allerede til få markeder. Hvorfor tror dere at Norge av alle land, med 5 millioner innbyggere, vil være på toppen av prioriteringslista deres da?

Toppen av prioriteringslisten bør vel være de som har mulighet og ønske om en flaggskips telefon.

Norske borgere passer vel den målgruppen godt.

 

Om problemet var antall personer, hvorfor lansere google assistant på norsk så tidlig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Toppen av prioriteringslisten bør vel være de som har mulighet og ønske om en flaggskips telefon.

Norske borgere passer vel den målgruppen godt.

 

Om problemet var antall personer, hvorfor lansere google assistant på norsk så tidlig?

 

 

Nå treffer vel Google assistant en langt større brukergruppe enn denne telefonen..

Lenke til kommentar

Kan anbefale pixel på det varmeste. Har nå brukt min pixel 2 (kjøpt i USA til rundt 5000kr) i et år, og den er like rask og god (eller bedre) å bruke som da jeg fikk den. Jeg sikler litt på 3'eren, men så fornøyd som jeg stadig er med 2 gir det ingen mening å oppgradere før tidligst neste generasjon. Bruker forøvrig assistant på engelsk. Jeg har prøvd den på norsk flere ganger, men det er stadig tydelig at engelsk er hovedfokuset til google, så den byttes fort tilbake. Jeg har aldri opplevd det minste problem med amerikansk telefon på norsk nett, så jeg kan anbefale på det varmeste, spesielt mtp prisen dens sammenlignet med det man får i Norge til de samme pengene :)

Lenke til kommentar

 

Det kan virke som om forbrukerrådet og lignende har noe imot google sin assistent, ettersom de mener det kan være spionasje.

 

Kanskje det er en av grunnene til at Google venter litt?

 

De er skeptisk om google, men ikke Kina mobilene som kommer inn i drøssevis?

Og hvor mange "kinamobiler" har sin egen assistent som lytter til alt brukeren og de rundt brukren gjør? Tenkte meg det. Nå gå og troll et annet sted.

Lenke til kommentar

 

 

Det kan virke som om forbrukerrådet og lignende har noe imot google sin assistent, ettersom de mener det kan være spionasje.

 

Kanskje det er en av grunnene til at Google venter litt?

 

De er skeptisk om google, men ikke Kina mobilene som kommer inn i drøssevis?

Og hvor mange "kinamobiler" har sin egen assistent som lytter til alt brukeren og de rundt brukren gjør? Tenkte meg det. Nå gå og troll et annet sted.

Hvor mange google produkter har det samme?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Kan det ha noe med å gjøre at spesielt Nordmenn absolutt skal ha 5 års spinnvill reklamasjonstid? Hadde jeg produsert fin-elektronikk hadde jeg heller aldri lansert i ett så lite marked som Norge med den reklamasjonstiden vi holder så kjært.

 

Nordmenn er akkurat som mange andre der. Det er 5 års reklamasjonsrett mange andre steder enn i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Er det noe jeg har fullstendig misforstått med denne telefonen? Skal ikke Pixel serien være en flaggskip modell? Såvidt jeg kan se fra andre reviews, så kan det oppsummeres slik:

 

  • "Busslomme" større enn noen andre produsenter, i tillegg er den så stor at den går ut over status baren i Android, og i tillegg ikke inneholder noen fornuftige sensorer utover kamera og høyttaler. Busslomma er jo helt enorm (selv om jeg ikke er noen direkte motstander av "notches" sånn designmessig).
  • 4GB RAM, så med andre ord langt unna andre toppmodeller og helt i klassen med de som klage på minne mengden til iPhone.
  • Eneste biometriske sensor er fingeravtrykk bakpå telefonen, tidenes mest håpløse plassering i mangel på andre alternativer som "FaceID". Ingen face-scanning, fingerprint i skjerm.. ingenting. Virkelig?
  • Helt gjennomsnittlig batteri i klassen, hverken dårlig eller bra.
  • Skjermen er det man kan forvente, hverken mer eller mindre.
  • Fravær av minnekort sammen med svært begrenset størrelse på lagring, kun 64GB eller 128GB.
  • Alt dette til den herlige prisen i overkant av 10k (!) så altså dyr og slettes ikke langt bak f.eks iPhone Xs max alle klaga over.

 

Dette er jo en telefon som reint ut fra specs ikke burde vært lansert i 2018. Til denne prisen er den jo både designmessig og teknisk utdatert, eller er det noe jeg ikke skjønner her?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Er det noe jeg har fullstendig misforstått med denne telefonen? Skal ikke Pixel serien være en flaggskip modell? Såvidt jeg kan se fra andre reviews, så kan det oppsummeres slik:

 

  • "Busslomme" større enn noen andre produsenter, i tillegg er den så stor at den går ut over status baren i Android, og i tillegg ikke inneholder noen fornuftige sensorer utover kamera og høyttaler. Busslomma er jo helt enorm (selv om jeg ikke er noen direkte motstander av "notches" sånn designmessig).
  • 4GB RAM, så med andre ord langt unna andre toppmodeller og helt i klassen med de som klage på minne mengden til iPhone.
  • Eneste biometriske sensor er fingeravtrykk bakpå telefonen, tidenes mest håpløse plassering i mangel på andre alternativer som "FaceID". Ingen face-scanning, fingerprint i skjerm.. ingenting. Virkelig?
  • Helt gjennomsnittlig batteri i klassen, hverken dårlig eller bra.
  • Skjermen er det man kan forvente, hverken mer eller mindre.
  • Fravær av minnekort sammen med svært begrenset størrelse på lagring, kun 64GB eller 128GB.
  • Alt dette til den herlige prisen i overkant av 10k (!) så altså dyr og slettes ikke langt bak f.eks iPhone Xs max alle klaga over.

Dette er jo en telefon som reint ut fra specs ikke burde vært lansert i 2018. Til denne prisen er den jo både designmessig og teknisk utdatert, eller er det noe jeg ikke skjønner her?

*Busslomma ser helt på trynet ut ja

*4GB RAM trenger ikke være for lite. Men kunne gjerne vært mer.

*Eneste biometriske sensor ja, men hvor mange vil du ha. Personlig er sensor på baksiden foretrukket.

*Batterier kunne vært større generelt i telefoner.

*Skjermen skal være blant de aller beste på markedet.

*Kunne selvfølgelig vært fint med enda mer lagringsplass. Får ta til takke med ubegrenset lagring i full oppløsning i Google Foto. Noe andre konkurrenter tar ekstra betalt for.

*iPhone XS 64gb $999

Google Pixel 3 64gb $799

(Inkluderer hurtiglader, overgang til 3,5mm jack, ubegrenset lagring Google Foto)

Så personlig vil jeg si at man får mer for en god del mindre)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

*Busslomma ser helt på trynet ut ja

*4GB RAM trenger ikke være for lite. Men kunne gjerne vært mer.

*Eneste biometriske sensor ja, men hvor mange vil du ha. Personlig er sensor på baksiden foretrukket.

*Batterier kunne vært større generelt i telefoner.

*Skjermen skal være blant de aller beste på markedet.

*Kunne selvfølgelig vært fint med enda mer lagringsplass. Får ta til takke med ubegrenset lagring i full oppløsning i Google Foto. Noe andre konkurrenter tar ekstra betalt for.

*iPhone XS 64gb $999

Google Pixel 3 64gb $799

(Inkluderer hurtiglader, overgang til 3,5mm jack, ubegrenset lagring Google Foto)

Så personlig vil jeg si at man får mer for en god del mindre)

 

 

Jeg noterer at vi stort sett er enig, og at Google også har fjernet 3,5mm jack, uten at dette nå skaper noen reaksjoner lenger :)

 

Jeg sammenlignet forøvrig XS Max og Pixel 3 XL da jeg synes det var mest rettferdig mtp skjermstørrelse, for ikke å snakke om at den minste Pixel telefonen ikke har busslomme, så den ser jo betraktelig bedre ut.. Da havner den, med moms og uten ekstra påslag av noe slag tatt med i betraktningen på i overkant av 10k.

 

Finger sensor på baksiden synest jeg personlig er lite brukervennlig. Uten ekstra face-scan eller andre biometriske metoder som er rimelig standard på high-end telefoner, eller andre metoder å åpne den på uten bruk av kode, så blir det litt vel keitete å åpne telefonen fra bordflaten, noe jeg gjøre 50+ ganger for dagen, uten å plukke den opp? Ikke spesielt brukervennlig for betaling med Android Pay heller, om det skulle se dagens lys noengang..

 

Jeg sier ikke at det er en dårlig telefon, men når alt man har å komme med er "bedre kamera og trådløs lagring", så er det om mulig den mest kjedelige lanseringen hittil i år. Hadde telefonen vært lansert i 2017 så hadde den nå stått litt mer i stil med konkurransen..

 

At den koster marginalt mindre gjør den jo, men ikke mye mindre en konkurrenter, og for over 10k forventer man mer..

Lenke til kommentar

iPhone XS Max 64gb $1099

Google Pixel 3 XL 64gb $899

 

Differansen er $200 og Pixel 3 XL koster likevel $100 mindre enn XS

 

Høye priser uansett, men jeg ser ikke helt hva iPhone har som "rettferdiggjør" at den er $200 dyrere enn Pixel 3.

 

Kanskje litt kjedelig annonsering, men Google er ganske ferske i hardware-satsingen, og alt i alt så er det software som er deres greie.

Likevel så ser jeg ikke denne lanseringen som kjedeligste i år, den var det faktisk Apple som hadde. Ingen dissing av iPhone, men når du sier "litt bedre kamera, og trådløs lading" som eneste nytt (så stemmer det sammen med litt anderledes design og nyeste prosessor). Så hadde ikke Apple så mye mer.

Xr er i tillegg til å være blåkopi av de andre modellene, relativt kostbar, $50 mindre enn 3eren, LCD med lavere oppløsning, fortsatt uten overgang og 5w lader. Og for ikke å snakke om usle 5gb skylaget inkl.

 

Nå var ikke dette ment å være et surt svar.

 

Skulle ønske mobilene ikke var så dyre, der kunne Google og Apple lært av OnePlus ?

Endret av steikemeg
Lenke til kommentar

Man er negativ til busslomma til man får en telefon med den, da finner man ut hvor praktisk det er at man får mer plass til annet innhold under og man fortsatt kan se klokken og statusbaren.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...