1Dr.E Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Det første jeg skal gjøre er å fikse et opplegg som gjør at jeg kan skru av nattbordslampa med stemmen. Så slipper jeg strekke meg etter bryteren når jeg ligger i senga. Det blir digg. 3 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Det første jeg skal gjøre er å fikse et opplegg som gjør at jeg kan skru av nattbordslampa med stemmen. Så slipper jeg strekke meg etter bryteren når jeg ligger i senga. Det blir digg. Trist når folk blir så late. Flytt bryteren nærmere så slipper du å strekke deg? En MYE bedre løsning Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Men ikke fullt så morro 2 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Men ikke fullt så morro Er mer morro å ha en aktiv mikrofon som lytter altså? Folk gir seg blanke i privatliv og riskioene dette opplegget medfører bare det er "morro" merker jeg.. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Google skal få høre meg snorke så mye de gidder 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 (endret) Moderatormelding Innlegg skal holdes i en høflig tone, og fokusere på sak, ikke person. 20 innlegg er derfor fjernet fra tråden. (Dette innlegget skal ikke kommenteres videre i tråden, tilbakemeldinger på moderering kan sendes til meg via PM eller postes i tilbakemeldingskategorien.) Endret 9. oktober 2018 av Slettet-NIoHlfL 5 Lenke til kommentar
Iki Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Merkelig at max ikke kommer til Norge... Kjøper ikke nordmenn dyrere produkter? Kanskje det er begrenset produksjon på den? Lenke til kommentar
Ariston Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Dette er vel et bra tegn på at Pixel 3 kanskje kommer til Norge? Lenke til kommentar
Shagma Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Les artikkelen Ja, den blir tilgjengelig for salg 24. oktober. Jeg finner ingen kilde på selve datoen for når høyttaleren kan forstå og snakke norsk. Da er det betimelig å spørre... Lenke til kommentar
Lars Fosdal Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Merkelig at max ikke kommer til Norge... Kjøper ikke nordmenn dyrere produkter? Kanskje det er begrenset produksjon på den? Spørs om jeg må en tur til UK snart Lenke til kommentar
Karl M Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Les artikkelen Ja, den blir tilgjengelig for salg 24. oktober. Jeg finner ingen kilde på selve datoen for når høyttaleren kan forstå og snakke norsk. Da er det betimelig å spørre... Fra Artikkelen: Den store forskjellen er naturligvis at høyttalerne foreløpig ikke forstår norsk. Det vil de imidlertid gjøre den 24. oktober, når den offisielle lanseringen finner sted. Det gjelder naturligvis også hvis du kjøper en Google Home-høyttaler allerede i dag. Lenke til kommentar
Ztaeyn Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Jeg har hatt en mini nå et års tid, angrer på jeg ikke kjøpte en større variant da jeg endte opp med å bruke den mer til lett bakgrunnsmusikk enn jeg planla, den er kjekk om morgenen til å få nyheter , værmelding og påminnelser, og jeg har koblet den opp mot Logitech Harmony for moro, og styrer hjemmekinoen lett, det er vel mitt primære bruksområde, i tillegg til å sette alarmer når jeg lager middager, ber den minne meg om småting nå og da. Jeg fikk og prøve ut norsk på den i starten av året, men det støttet ikke Harmonyen min og kunne ikke fortelle meg de lokale bussrutetidene på den tiden så jeg meldte meg av testing, vet ikke om jeg vil gå over til norsk da den nok forstår engelsken min bedre enn bygdenorsken min. 1 Lenke til kommentar
mikkelreven20 Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Jeg har brukt Google home i badstua i over ett år. Og det fungerer ypperlig, den står på gulvet hvor det er kaldest. Lyd og mikrofon holder seg bra, og kan ikke merke at den har blitt noe dårligere. Lenke til kommentar
henrikrox Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 herlig at endelig google home kommer med norsk tale. Bruker broadcast funksjonen mye, har en google home mini i hvert soverom, og google home på stua og kjellerstua. At det åpnes for norsk tale gjør at kidsa kan styre stuff også (på godt og vondt). Utrolig herlig å kontrollere varme, lys, blinds bare med stemmen, ja latskap osv Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 I følge Google er det bare "Ok Google" og "Hey Google" som skal aktivere høyttaleren. Snart vil nettet bli fylt av lister over andre kommandoer som høres likt ut og aktiverer. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Hvorfor ikke noe av det interessante de produserer? Dette er overpriset spionasjeutstyr. 2 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 (endret) Er disse sakene noe folk faktisk bruker, eller er det et leketøy som blir brukt i to-tre dager før den til slutt bare samler støv...? Bruker mine google home høytalere hver dag faktisk. Styrer lys i hele leilgheten med de, styrer chromecasten i stor grad med de samt x antall smart kontakter. Starter og flere rutiner de som "good morning" som skrur på lys i hele leilgheten med moderat styrke og øker de gradvis, starter å spille P3 på høytaleren på både soverommet, badet og stua/kjøkkenet og starter forvarming/kjøling på bilen alt etter temperaturen utenfor. Alt for å gjøre morgenen litt mindre jævlig. Frasen "goodby starter en annen rutine som skrur av lys,radio og eventuelt chromcast/TVen om den er på. Ellers er den veldig grei til å sette alarmer med og legge ting til i handlelisten når du ser du mangler noe. Gler meg stort til den kommer på norsk! Endret 9. oktober 2018 av Evil-Duck 2 Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 9. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 9. oktober 2018 Merkelig at max ikke kommer til Norge... Kjøper ikke nordmenn dyrere produkter? Kanskje det er begrenset produksjon på den? Og nå vil jeg ha Google Home Hub. Lenke til kommentar
Thomas S.A Skrevet 10. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2018 Den er nå tilgjengelig på Norsk i Beta nå. Oppdater appen. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 10. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 10. oktober 2018 Den er nå tilgjengelig på Norsk i Beta nå. Oppdater appen. Google home eller google Assistant? sistnevnte har vært på norsk en stund nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå