Gå til innhold

Endelig kommer Google Home-høyttalerne til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

Innlegg skal holdes i en høflig tone, og fokusere på sak, ikke person. 20 innlegg er derfor fjernet fra tråden. 

 

(Dette innlegget skal ikke kommenteres videre i tråden, tilbakemeldinger på moderering kan sendes til meg via PM eller postes i tilbakemeldingskategorien.)

 

Endret av Slettet-NIoHlfL
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Les artikkelen

 

Ja, den blir tilgjengelig for salg 24. oktober. Jeg finner ingen kilde på selve datoen for når høyttaleren kan forstå og snakke norsk.

Da er det betimelig å spørre...

Fra Artikkelen:

 

Den store forskjellen er naturligvis at høyttalerne foreløpig ikke forstår norsk. Det vil de imidlertid gjøre den 24. oktober, når den offisielle lanseringen finner sted. Det gjelder naturligvis også hvis du kjøper en Google Home-høyttaler allerede i dag.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt en mini nå et års tid, angrer på jeg ikke kjøpte en større variant da jeg endte opp med å bruke den mer til lett bakgrunnsmusikk enn jeg planla, den er kjekk om morgenen til å få nyheter , værmelding og påminnelser, og jeg har koblet den opp mot Logitech Harmony for moro, og styrer hjemmekinoen lett, det er vel mitt primære bruksområde, i tillegg til å sette alarmer når jeg lager middager, ber den minne meg om småting nå og da.

 

Jeg fikk og prøve ut norsk på den i starten av året, men det støttet ikke Harmonyen min og kunne ikke fortelle meg de lokale bussrutetidene på den tiden så jeg meldte meg av testing, vet ikke om jeg vil gå over til norsk da den nok forstår engelsken min bedre enn bygdenorsken min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

herlig at endelig google home kommer med norsk tale. Bruker broadcast funksjonen mye, har en google home mini i hvert soverom, og google home på stua og kjellerstua.

 

At det åpnes for norsk tale gjør at kidsa kan styre stuff også (på godt og vondt). Utrolig herlig å kontrollere varme, lys, blinds bare med stemmen, ja latskap osv :p

Lenke til kommentar

Er disse sakene noe folk faktisk bruker, eller er det et leketøy som blir brukt i to-tre dager før den til slutt bare samler støv...?

 

Bruker mine google home høytalere hver dag faktisk. Styrer lys i hele leilgheten med de, styrer chromecasten i stor grad med de samt x antall smart kontakter. Starter og flere rutiner de som "good morning" som skrur på lys i hele leilgheten med moderat styrke og øker de gradvis, starter å spille P3 på høytaleren på både soverommet, badet og stua/kjøkkenet og starter forvarming/kjøling på bilen alt etter temperaturen utenfor. Alt for å gjøre morgenen litt mindre jævlig. Frasen "goodby starter en annen rutine som skrur av lys,radio og eventuelt chromcast/TVen om den er på. Ellers er den veldig grei til å sette alarmer med og legge ting til i handlelisten når du ser du mangler noe. 

 

Gler meg stort til den kommer på norsk! :)

Endret av Evil-Duck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...