Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilen var på PKK, hvor mye koster dette å fikse?

Ozelot

Anbefalte innlegg

Skrevet

Madammen sin bil var på pkk, og finn en lengre liste med ting som må fikses. Noen som kan gi en pekepinn på hvor dette kommer til å koste? Bilen er en mitsubishi lancer 2004 modell.

post-12016-0-72996000-1538862219_thumb.jpeg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan være verdt å få en second opinion, hvis du er heldig så er det ikke sikkert at rusten er så ille som kontrolløren skal ha det til.

Hvis ikke så er det vel spiker

Skrevet (endret)

Det var noe av de samme feilene jeg hadde for 3 år siden 1 år før PKK. Jeg hadde ikke rust men byttet 2 bremseskiver. 4 støtdempere og alle forstillings detaljer.
Jeg brukte en helg med Lemförder og Sachs deler for rundt 5000kr fra Tyskland og Romania. Jeg tipper rundt 25-30,000kr på verksted i Norge.
Delene i Norge hadde kostet meg over 20,000kr.

Endret av Indian
Skrevet

Enig med sedsberg. Rust er ikke gøy å få på EU. Resten er bremseskiver, slitedeler, lyspærer (?) og to støtdempere. Delekostnader på noen tusenlapper. Det dyreste er nok støtdempere.

Skrevet

Hvis dere virkelig ikke klarer å bytte lyspærer selv en gang (jeg antar det er derfor det er defekte pærer på pkk) er dette trolig minst 20k.

20k ser ut til å være rundt der disse ligger i pris ferdig EU-godkjent.

Skrevet

Er vel rusta som er jokeren i dette spørsmålet - og om det er i selve kanalen eller i kanalskjørtet. En time på ett karroseriverksted for en sjekk og second opinion kan være greit før du går i gang med øvrige slitedeler.

Skrevet

Takk for alle svar. De ville ha akkurat 20 laken for å fikse dette. Bilen blir spiker før 2019 så vi får helle bruke den opp \ ihjel før den vrakes :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...