Gå til innhold

Blizzard-sjef Mike Morhaime gir seg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

No king rules forever, og det er jo alltid en del gjennomtrekk i denne industrien, så er vel ikke noe bombe. Jeg vet ikke så mye om duden, men virker som en sjarmerende type, hvis tale har vært et fast innslag på Blizzcon. Savner Metzen og Greg Street sine innslag også. Har kjøpt virtual ticket siden 2009 eller noe. Litt sært å være nostalgisk om en stream av en messe, kanskje  :rofl:

Lenke til kommentar

Kan ta over jobben jeg. Så kan jeg få styrt skuta tilbake til gode gamle dager da diablo universet var dystert og gameplayet var litt mer givende.

 

Vel, "ser ingenting" != "dystert".

 

Syntes stemninga i Diablo 3 er mye mørkere enn i D2 iallefall. D1 var også dystert og skummelt, men det var mye i forhold til andre spill jeg hadde. En av de tidligere spillene hvor de satset på realisme og et eldre publikum.

Uansett, ser ut som Diablo er "hovedattraksjonen" på årets Blizzcon. Tør vi håpe på noe nytt, noe mer enn bare en stor content patch  til Diablo 3?

Lenke til kommentar

Kan ta over jobben jeg. Så kan jeg få styrt skuta tilbake til gode gamle dager da diablo universet var dystert og gameplayet var litt mer givende.

 

Synes D3 var helt konge eg, og eg bare elsker seasons og hvordan det er å geare opp characteren med ulike set bonus som gjør at man spiller på fantastisk gøy måte.

Eg liker også at alt du looter har god verdi takket være kanais cube.

 

Starcraft 2 derimot, var en gedigen skuffelse. Multiplayer og deathball var bare grusomt kjedelig. Lurer litt på hvordan det er i dag, om det er like deathball aktig som før, hvor 50% av hæren din bare blir slettet på et par sekunder.

Lenke til kommentar

 

Javel. Ikke det at det skjer så mye der for tiden uansett. Mange franchises som trenger mer innhold.

 

Hots, ow, wow, hs, diablo... De får da stadig mer innhold og oppdateringer?

Starcraft og warcraft har / hadde også nye spill under utvikling.

Diablo er for tiden dødt. Ingen patcher engang. De skal visstnok annonsere noe på Blizzcon. Får se da.

Lenke til kommentar

 

Kan ta over jobben jeg. Så kan jeg få styrt skuta tilbake til gode gamle dager da diablo universet var dystert og gameplayet var litt mer givende.

Synes D3 var helt konge eg, og eg bare elsker seasons og hvordan det er å geare opp characteren med ulike set bonus som gjør at man spiller på fantastisk gøy måte.

Eg liker også at alt du looter har god verdi takket være kanais cube.

 

Starcraft 2 derimot, var en gedigen skuffelse. Multiplayer og deathball var bare grusomt kjedelig. Lurer litt på hvordan det er i dag, om det er like deathball aktig som før, hvor 50% av hæren din bare blir slettet på et par sekunder.

Kan bare snakke om det jeg ser da jeg ikke spiller lenger. Det har blitt høyere tempo og kortere games, man ekspanderer tidligere og miner ut fortere. Når det gjelder deathball(hele armeen klumpet samme til en ball av død) er det egentlig kun protoss spiller slik mid-late game. Men om du høyre klikker armeen inn i en annen voksen arme vil  den død ila få sekunder uavhengig av hva du spiller og hvem du spiller mot. Slik blir det jo når units samles såpass mye tettere enn i SC.

Endret av Peteguy
Lenke til kommentar

Synes D3 var helt konge eg, og eg bare elsker seasons og hvordan det er å geare opp characteren med ulike set bonus som gjør at man spiller på fantastisk gøy måte.

Eg liker også at alt du looter har god verdi takket være kanais cube.

 

Diablo 3 hadde vært et veldig bra spill om ikke Path of Exile hadde eksistert og gjort det aller meste bedre.

 

Settene i Diablo er artige når du endelig får det sjette itemet og skaden din mangedobler seg, men jeg synes de har kjørt seg fast i tankegangen om at sets må være alfa omega. Det er ikke noe rom for å finne nye kombinasjoner av utstyr og skills i Diablo 3, du tvinges inn i spillestilen til ett av settene for klassen din. 

 

Opplevelsen av å finne et item og tenke "Hvordan kan jeg  best benytte denne tingen?" er nesten helt fraværende i Diablo der nesten alle slots er "låst" til bestemte biter utstyr om du vil være competitive. Etterhvert jakter du bare på oppgraderte versjoner av utstyr du har fra før, og alt annet er søppel.

 

Ellers så tror jeg et skifte på toppen kan være sunt på dette tidspunktet. Flere av spillene er på nedadgående kurve og det trengs nok noen nye tanker. Ikke at topplederen sitter og designer spill, men over tid vil han kunne forme selskapet til noe bedre enn det er. Er spent på om det kommer noe nytt i Diablo-universet på blizzcon, men tør ikke få opp forhåpningene.

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...