Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt headset


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ett nytt headset da det jeg har idag (HS60) blir fort tungt og vondt å ha på i lengden...

 

Krav til nytt headset:

 

God lyd

Mikrofon

Lett å ha på/ikke klamt

 

Bruksområde: Spilling, litt videotitting og en skypesamtale i ny og ne. Pris er ikke så vesentlig, men ikke noe 5000+....

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/product/978556/gaming/gaming-headset/kablet-headset/hyperx-cloud-alpha-pro-gaming-headset

 

Dette har jeg og det er greit nok mtp lyd, mikken er helt ok og prisen er fin, spesielt med rabattkoden som står øverst. Komforten er helt ok, det strammer bittelitt mye på skallen min, men jeg bruker det i timevis om gangen uten problemer. Du får nok noen med bedre lyd, men dette er det headsettet jeg bruker daglig siden det har mikrofon.

 

Anbefales fra min side.

Lenke til kommentar

Vet om Google ja ^^ 

 

Trodde akkurat nettforum var perfekt til slike spørsmål - høre om folks erfaring og tips til hva folk anbefaler. Flust av tester på nett men da kunne jeg jo sittet til langt ut i 2019 og lest på tester. 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor brukere kommenterer i tråder de ikke har interesse av (Valgfritt å gå inn på en tråd) - og kommenterer noe som ikke er relevant til tråden. 

Endret av PerAndre123
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Til pc eller konsoll?

 

Lukket eller åpent?

 

Stereo, suround med multi drivere eller stero type, jack's, eller usb kobling(analog/digital)?

 

Lydkilde i bruk?

 

Sennheiser har startet salg(ikke i Norge enda) av nytt gaming headsett som ryktes og være bra GSP550,  GSP500 og GSP600 kunne være aktuelt og sjekke ut.

 

Har selv Roccat XTD 5.1 analog og er fornøyd med det til gaming etc, har annet headsett til musikk.

Også fornøyd med surround effecten.

Har også hatt 5.1 digital utgaven, som ikke har fullt like bra lyd og surround effect.

 

Har testet virituell surround headsett før og det har ikke fungert på meg(lyden sirkulerer rundt hodet for og si det enkelt), men etter og ha lest en del om Sennheiser GSP550 kunne jeg tenkt meg og teste det.

 

https://no-no.sennheiser.com/gaming-headsets

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Jeg mener selv at alt som heter gaming burde man egt bare se vekk fra da det er headsett som er myntet på og lure uvitende gamere til å kaste penger til dem.

 

Jeg endte selv opp med å kjøpe https://prisguiden.no/produkt/audio-technica-ath-adg1x-249578 til 1600 på komplett for ca 1.5 år siden, men ser nå at prisen lever opp til «gaming» navnet. Fordi det er ett åpent headsett som skal gi bedre detaljnivå osv, samtidig som det bygger på ett annet hifisett som er veldig kritikerrost. Og micen er en av de beste jeg har hørt. Men til 3k, mjaaaa... Hvis brukt og finn er et alternativ så kanskje.

 

Hvis ikke støtter jeg heller hifi headsett + modmic, så får du «det beste» av to verdner.

Lenke til kommentar

Headset med åpen konstruksjon pleier normalt å ha best lyd. Bruker vanligvis et som er helt åpent til PC-bruk og legger ikke merke til PC-støy 

 

Nighthawk er en litt spesiell konstruksjon. Det er mer lukket enn åpent.

 

På PS4 kan du koble headset direkte i kontrolleren og få et anstendig volum. Denne socketen tar også 4-pol plugg for headset+mikrofon.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

https://no-no.sennheiser.com/multi-platform-gaming-headset

 

Av cross platform har Sennheiser kun GSP600 synes det som.

 

Har DT770 som brukes til musikk, lukket, og gir langt ifra noe surround opplevelse av betydning i spill.

 

Usikker men skal man ha "stereo" headset som simulerer surround synes det for meg etter hva jeg har lest, så er åpne headsett da veien og gå.

 

Men siden du skal bruke de på konsoll også har jeg ingen erfaring med det.

 

Har selv brukt Roccat 5.1 headset siden de først kom med dette, husker ikke hva jeg hadde før det.

Har prøvd en rekke andre headsett men valgt og holde meg til Roccat 5.1 analog headset pga surround effecten de gir(joda jjada til de som ligger i stargropa nå, kan ikke sammenliknes med surround høyttalere, vet det).

Var så vidt innom digital versjonen men  surrounden var bedre på den første analog utgaven.

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Ja, som jeg sa overprisa greier bare fordi de heter gaming. Og som jeg tidligere sa, de bygger på ett hifi headsett, det er bare slengt på en mic og gjort litt mer fancy.

 

Jeg har f.eks prøvd Sennheiser G4me one og det er ett typisk "gaming" headsett i mine øyne, komforten er elendig, lyden er ikke noe å skryte over.

 
Lenke til kommentar

Kjøp denne pakken og en hodetelefonforsterker. Og lyden kommer til å være ti ganger bedre enn ethvert gamingheadset.

 

Jeg har Beyerdynamic DT770 pro som det er linket til over og synes det egner seg "dårlig" til spill.

Mitt Roccat Kave XTD 5.1 ananolg er DT770 pro overlegent i spill på alle måter.

Etter som jeg har forstått bør man velge åpne "stereo" headsett til gaming pga bedre romfølelse.

 

DTT770 er ganske så lukket for og si det sånn, har vifter i pc som kan båke mye om de går på full fart, sitter en halv meter fra pc'c hører ikke pc når vifter går på fullt, dog disse gir null romfølelse(surround)for meg uansett lydkilde og eventuell programvare.

 

Edit: Dog er sikkert mod mic'n bedre selv Roccat mic'n er ikke så værst

Endret av baggiebridges
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...