Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Watch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er da ikke en treningsklokke hovedsaklig. Det er en smartklokke ( forlengelse av mobilen) som har enkelte treningsfunksjoner. Kan ikke sammenlignes med treningsklokker

 

Enkelte treningsfunksjoner? 

 

De skryter jo selv at den støtter opp til 36 ulike aktiviteter. Det er vel mer enn hva både Polar og Garmin tilbyr i sine dedikerte treningsklokker? I tillegg kommer den med GPS og pulsmåler. For meg høres det ut som en treningsklokke på lik linje som Gear Sport var en treningsklokke, selv om den var ubrukelig til dette grunnet gps og pulsmåler som ikke hang med. Faktisk er det støtte for flere ulike aktiviteter i Galaxy watch enn der var i deres egen Gear Sport!

 

Så fordi den ikke reklameres som en treningsklokke er det greit at flere av funksjonene klokken kommer med ikke er bra nok i det hele tatt?

 

60% avvik på trapper. Må være supert for dem som trener med å løpe i trapper eller ønsker nøyaktig registrering av høydemeter i løpet av en dag.

Unøyaktig gps. Kjekt når en alltid får langt kortere distanse og dårligere tider enn hva som er tilfelle.

Lenke til kommentar

60% avvik på trapper. Må være supert for dem som trener med å løpe i trapper eller ønsker nøyaktig registrering av høydemeter i løpet av en dag.

Unøyaktig gps. Kjekt når en alltid får langt kortere distanse og dårligere tider enn hva som er tilfelle.

Det kan høres ut som om du betrakter dine tidsmessig svært begrensede erfaringer til å være almengyldige. Det gjenstår å se om GPS unøyaktighet og trappetelling viser seg å være et alment problem.

Lenke til kommentar

Det kan høres ut som om du betrakter dine tidsmessig svært begrensede erfaringer til å være almengyldige. Det gjenstår å se om GPS unøyaktighet og trappetelling viser seg å være et alment problem.

 

Dette var jo et kjent problem på Frontier og Gear Sport, så ikke utenkelig at det er videreført om de bruker samme gps enhet.

 

Når det er sagt så har mine svært begrensede erfaringer vist seg å stemme overens med de to eksemplarer jeg har fått prøvd, og i kommentarfeltet på diverse youtube videoer så er unøyaktighet med gps og trapper en gjenganger. 

 

Du kan jo se desfit sin video der han tester å gå i trapper med ulike klokker, inkludert galaxy watch.

 

Lenke til kommentar

:thumbup: takk for andre kilder! Ser også at det er et tema på forumet til Samsung USA: https://us.community.samsung.com/t5/Wearable-Tech/Galaxy-Watch-not-counting-floors/td-p/384489

 

Ser ut som det er andre problemer også som går igjen, slik som registrering av søvn og pulsmåler i tillegg til registrering av skritt og trapper. Samsung forhastet seg litt med lansering av klokken kanskje?

 

Om dette er noe som går igjen hos alle og de har brukt samme hardware som i Gear Sport og Frontier så vil ikke de klare å ordne det uansett hva de gjør. Dette er også noe av grunnen til at jeg er svært skeptisk til testen utført her på tek, for de har tydeligvis ikke testet den delen av klokken i det hele tatt, men utelukkende fokusert på at en kan sende sms og utføre anrop og at en klokke viser tiden. Skal en teste en klokke må en nesten teste alle funksjonene den byr på, ikke bare et lite utvalg. 

Lenke til kommentar

Konkurrentene til Apple gjør det altfor lett. Ønsker du middelmådighet kjøp Samsung galaxy watch. Ønsker du kvalitet kjøp Apple watch 4. Synd at det må være sånn.

 

Man kan jo håpe at sensor og gps problemene ligger i software og ikke hardware. Ligger det i software kan de ihvertfall prøve å bøte på problemene.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Klokkene har forandret seg mye de siste årene, hadde gear 1 & 2 var bare middels fornøyd, trege påminnelser, lite synkronisert , dårlig GPS og ustabil programvare.

 

Byttet til google wear klokke (fossil) ser ut som en klokke, GPS er nøyaktig, google assistent virker (kanskje litt for godt, siden den starter med knappen så lytter den og søker alt jeg sier opp!). Jeg liker også den muligheten til programvare som ligger i wear systemet, de som har Samsung klokker er litt missunelig!

 

Så hvorfor bruker Samsung fremdeles sitt eget system? Akkurat det skjønner jeg ikke når de bruker Android på telefonene og wear er et bedre system?

Lenke til kommentar

Konkurrentene til Apple gjør det altfor lett. Ønsker du middelmådighet kjøp Samsung galaxy watch. Ønsker du kvalitet kjøp Apple watch 4. Synd at det må være sånn.

 

Man kan jo håpe at sensor og gps problemene ligger i software og ikke hardware. Ligger det i software kan de ihvertfall prøve å bøte på problemene.

 

Nå er jo denne kommentaren din litt feilslått med tanke på at de største nyhetene i Apple Watch ikke er tilgjengelig her i Norge. Det finnes også alternativer til Apple og Samsung om en skal kjøpe klokke.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte klokka og har brukt den noen dager nå.

Klokka i seg selv er god.

Skritt telleren er som sagt over her, ikke optimal.

Men det tristeste med klokka er at Samsung fortsetter å tviholde på Tizen.

App økosystemet er mildt sagt elendig.

 

Det jeg savner mest er en podcast eller lydbok app som fungerer uten at jeg trenger å ha med meg telefonen.

 

Tixen er bedre på klokken enn tlf til Samsung, det kan jeg 100 % skrive under på, Samsung sitt helvette tunge system oppe Android er total krasj off.

Når jeg fikk meg note 8 gikk det greit en stund, så begynte ting og henge seg opp, låse seg, måtte restarte tlf osv osv. Bruker gear fit 2 pro og det er natt og dag fra smart klokke og tlfer fra Samsung.

Huh? Tizen på Note 8?

Har hatt Note 8 siden den dagen den kunne kjøpes i Norge. Ikke et eneste problem har jeg hatt med den. Har eid samtlige toppmodeller fra Samsung og Sony de siste årene, og dette er helt klart den beste telefonen jeg har eid. Jeg har ikke brukt pc på flere år, jeg bruker kun mobil til alt. Eneste gangene jeg restarter telefonen er når det kreves ved oppdatering.

Lenke til kommentar

Dette var jo et kjent problem på Frontier og Gear Sport, så ikke utenkelig at det er videreført om de bruker samme gps enhet.

 

Når det er sagt så har mine svært begrensede erfaringer vist seg å stemme overens med de to eksemplarer jeg har fått prøvd, og i kommentarfeltet på diverse youtube videoer så er unøyaktighet med gps og trapper en gjenganger. 

 

Du kan jo se desfit sin video der han tester å gå i trapper med ulike klokker, inkludert galaxy watch.

 

 

 

Fra digi sin test:

 

Den tidligere klokka var litt dårlig utstyrt i navigasjonsveien og tok bare russernes Glonass-nettverk. Nå, med de nye mobilegenskapene har A-GPS kommer på plass og tilbyr svært nøyaktig og ikke minst rask posisjonering.

 

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Fra digi sin test:

Den tidligere klokka var litt dårlig utstyrt i navigasjonsveien og tok bare russernes Glonass-nettverk. Nå, med de nye mobilegenskapene har A-GPS kommer på plass og tilbyr svært nøyaktig og ikke minst rask posisjonering.

 

De har ikke tatt med en eneste tur der de har brukt gps i testen sin, men refererer til hva som står på listen over hardware. Det er forøvrig noe som går igjen på flere av delene i testen deres, der de skriver hva klokken skal kunne uten å ha testet funksjonene de skriver om. Blir rett og slett useriøst å henvise til digi sin test for å bevise at problemene med gps fra tidligere modeller nå er løst når de tydeligvis ikke en gang har testet det.

Lenke til kommentar

Nå er jo denne kommentaren din litt feilslått med tanke på at de største nyhetene i Apple Watch ikke er tilgjengelig her i Norge. Det finnes også alternativer til Apple og Samsung om en skal kjøpe klokke.

Nyhetene som apple er alene om mener du? Kommer nok etterhvert, teknologien ligger der jo, de må bare få godkjenning. Og det er vel mer opp til myndighetene i de enkelte land. Det er vel verre når essensielle ting som sensorer or programvare ikke virker som det skal?

Lenke til kommentar

Nyhetene som apple er alene om mener du? Kommer nok etterhvert, teknologien ligger der jo, de må bare få godkjenning. Og det er vel mer opp til myndighetene i de enkelte land. Det er vel verre når essensielle ting som sensorer or programvare ikke virker som det skal?

 

Tja, esim er de ikke alene om, krever heller ingen godkjenning fra myndighetene, og likevel har de ikke dette på plass.

 

Det er heller ingen garanti for at andre funksjoner kommer, ikke sikkert de prøver å få godkjenning her i Norge en gang.

 

Om programvare er problemet så er jo det "positivt", da betyr det at det kan ordnes med fremtidige oppdateringer. Er sensorer defekt er det et langt mer alvorlig problem. Blir vel som dårlig wifi/4g, mobiler som ikke tar lading, fingeravtrykk sensor som slutter å virke etter kort tid, problemer med tastatur osv. Er med andre ord ikke bare Samsung som kan slite med hardware i noe produkter.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...