Gå til innhold

TEST: Samsung Galaxy Watch


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste grunnen til at jeg vil ha denne, er å kunne bruke spotify streaming på gymmen sammen med et

Bluetooth headset!! Kan noen som har prøvd dette fortelle hvordan dette virker??

Lett å bytte sanger? Rask? Bra lyd??

Og hvorfor i Alle dager har ikke apple gitt ut eSim utgaven til Norge!? Nå som eSim er tilgjengelig!?!!!

Lenke til kommentar

Hatt klokken nå i 5 dager og og trives med hvor bra batteritiden er. Ladet en kveld, dro på ferie uten lader og klokken varte akkurat ut 4 dager, dog. med noe batterisparing.

 

Mitt irritasjonsmoment er at det kun er Telenor og Telia som tilbyr e-sim, men IKKE via kontantkort, bare vanlige abonnement. Jobben betaler et abonnement via annen operatør og synes det blir overkill å bruke minimum 249,- i måneden på å motta varsler på en klokke.

Lenke til kommentar

Har bestilt meg en klokke selv, får solgt S3 klokka mi senere idag.

 

Ang eSIM og tvillingsim hos Telenor så kontaktet jeg dem og de skulle ta det videre med markedsavdelingen. Håper de kommer til å tilby tvillingsim+eSIM slik som Telia gjør, men jeg kommer ikkke til å holde pusten.

Lenke til kommentar

Har hatt og brukt klokken i fem dager nå, og kan skrive under på problemene som er beskrevet angående pulsmåleren. Plutselig vil den slutte å måle pulsen, og virker bare ved å restarte klokken igjen. Dette er det skrevet mye om på mange utenlandske forum også ser jeg.

For min del gjelder det også høydemåleren; den nekter å vise meg høyden dersom jeg er på fjellet, men teller samtidig gjerne etasjer...

Skrittelleren er ikke noe big issue for min del, den teller med en gang jeg beveger meg lenger enn mellom kaffetrakteren og sofaen.

Lenke til kommentar

På hvilke områder er det ingen som slår Huawei Watch? 

Ingen andre har laget ei smartklokke som ikke ser ut som en 80-talls G-Shock (det er stort sett bare HW som går an å ha på armen i offentligheten), eller som er enorm (Galaxy Watch er latterlige 46mm i diameter, HW er 42), oppløsningen på skjerm matcher selv ikke nyeste Galaxy Watch. Og selv prisen er fornuftig.

 

 

Prøver du å være morsom? Kan du kanskje informere oss om hvorfor du mener denne klokken slår Apple watch series 4?

Tror du prøver å være morsom. Apple Watch ser jo ikke ut i måneskinn.. Og prisen er håpløs.

apple-watch-series4_watch-front-training

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Ingen andre har laget ei smartklokke som ikke ser ut som en 80-talls G-Shock (det er stort sett bare HW som går an å ha på armen i offentligheten), eller som er enorm (Galaxy Watch er latterlige 46mm i diameter, HW er 42), oppløsningen på skjerm matcher selv ikke nyeste Galaxy Watch. Og selv prisen er fornuftig.

GW kommer i 46 og 42mm

Lenke til kommentar

Har hatt og brukt klokken i fem dager nå, og kan skrive under på problemene som er beskrevet angående pulsmåleren. Plutselig vil den slutte å måle pulsen, og virker bare ved å restarte klokken igjen. Dette er det skrevet mye om på mange utenlandske forum også ser jeg.

For min del gjelder det også høydemåleren; den nekter å vise meg høyden dersom jeg er på fjellet, men teller samtidig gjerne etasjer...

Skrittelleren er ikke noe big issue for min del, den teller med en gang jeg beveger meg lenger enn mellom kaffetrakteren og sofaen.

Nok en bekreftelse på hvor dårlig testen til tek/vg er. Lurer på hvor mange som har blitt lurt til å kjøpe klokken basert på testen, for så å sitte igjen med en klokke der flere viktige funksjoner ikke virker.

Lenke til kommentar

Har hatt og brukt klokken i fem dager nå, og kan skrive under på problemene som er beskrevet angående pulsmåleren. Plutselig vil den slutte å måle pulsen, og virker bare ved å restarte klokken igjen. Dette er det skrevet mye om på mange utenlandske forum også ser jeg.

For min del gjelder det også høydemåleren; den nekter å vise meg høyden dersom jeg er på fjellet, men teller samtidig gjerne etasjer...

Skrittelleren er ikke noe big issue for min del, den teller med en gang jeg beveger meg lenger enn mellom kaffetrakteren og sofaen.

Har hatt min en uke nå og de gangene den slutter å måle puls er når den ligger til lading.

Da "kickstarter" jeg den ved å trykke på forrige målte pulstall, eller venter ca et minutt..

 

Høres ut som du enten har klokka for løst, sånn at den ikke får lest pulsen din, eller at du har fått et mandags-produkt..

 

Svømmer jeg med klokka og den sitter litt for løst, så sliter den med å finne puls.

Strammer jeg den ned litt, så er den oppe og går igjen.

Lenke til kommentar

https://youtu.be/GWG1uPx1YA4

 

En som er fornøyd iallefall.

 

Har hatt S3 og på den så kom det mange software oppdateringer, så vil tro det også gjelder Galaxy Watch.

 

Min kommer idag.

Finn et review der de tester treningsfunksjoner, gps og pulsmåler i tillegg så hadde jeg satt pris på det.

 

S3 har fått mange oppdateringer ja, men fortsatt har den problemer med gps og pulsmåler.

Lenke til kommentar

Så er det utvalget av apper til klokken da, bruker selv en gear S3 frontier og savner utvalget man får med wear! Støtte for Google maps, Google stemmeassistent, større utvalg av klokkefronter osv..

Stemmer det at den ikke har Google assistant og Bixby er ikke akkurat veldig bra (men kunne faktisk sjekke batteriprosent på klokke med Bixby noe Assistant ikke kan). Google maps er heller ikke støttet, men det finst en app som bruker APIen til google maps, slik at du likevel kan bruke det. Når det gjelder klokkefronter så finst det visstnok flere tusen ulike klokkefronter på galaxy apps.

Lenke til kommentar

Da har klokka kommet, ble 46mm da jeg hadde S3 Frontier før.

 

Synes den ser bedre ut enn S3, ser veldig bra ut med sølv kontra svart. Reima er også mer fleksibel og kjennes bedre ut på armen enn S3 Frontier.

 

Så jævla synd jeg ikke får brukt eSIM med mindre jeg går over til Telia, prøvde å få noe svar fra Telenor igjen idag om de kommer til å tilby trilling evt tvilling+eSIM men det eneste svaret er at de "har sendt forespørsel videre"

 

Fint om flere her med Telenor som har tvilling-sim fra før og ønsker å ta i bruk eSIM også ringer å maser litt på Telenor :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg har hatt denne klokka i et par uker nå, og er nokså fornøyd (byttet ut både Apple Watch og Iphone, pga de horrible prisene Apple opererer med).

Det som trekker ned er skritttelleren, som jeg har forstått ikke teller før man har gått 10 meter (korriger meg om jeg tar feil). Det har sånn sett ingenting å si, da jeg bare justerer ned målet, i forhold til på AW.

 

Jeg bruker klokka en del til trening,og turgåing, og blir ikke helt klok på denne innebygde pulsmåleren: Den slutter plutselig å måle midt i økta (det vises bare to streker i stedet for tall). Fungerer igjen om jeg restarter klokka...

Har en Polar H7 pulsmåler som jeg har koblet opp mot Samsung Health på telefonen. «Snakker» denne med klokka? Eller går det an å koble den til, slik at det blir den som måler puls under trening (mer nøyaktig).

 

Noen som har peiling?

Lenke til kommentar

Har hatt min en uke nå og de gangene den slutter å måle puls er når den ligger til lading.

Da "kickstarter" jeg den ved å trykke på forrige målte pulstall, eller venter ca et minutt..

 

Høres ut som du enten har klokka for løst, sånn at den ikke får lest pulsen din, eller at du har fått et mandags-produkt..

 

Svømmer jeg med klokka og den sitter litt for løst, så sliter den med å finne puls.

Strammer jeg den ned litt, så er den oppe og går igjen.

Har nå brukt klokka i enda en uke, og er jo stort sett fornøyd.

Som du skriver må man stramme reima for å få måling av puls, men reagerer på hvor mye man faktisk må stramme den! Skal innrømme at jeg ikke har det store sammenligningsgrunnlaget, kun hatt en Fitbit Charge2 tidligere. Den var til gjengjeld mye mer stabil med reima på et stille som ikke var direkte ubehagelig, slik jeg opplever denne til å være.

 

Det kom nettopp en oppdatering på høydemåleren, den ser ut til å være mye mer stabil nå men har en tendens til å påstå jeg oppholder meg 70 meter under havoverflaten. Det har nok en sammenheng med det stabilt ustabile været på Sunnmøre nå.

 

Noe jeg reagerer litt på er at det ser ut til at skjermen alltid er på når man har aktivert en treningsøkt? Det fører til at den lever litt sitt eget liv under et par lag klær i norsk høstvær. Men dette er gjerne vanlig på alle treningsklokker?

Selv kunne jeg gjerne tenkt meg at det var mulig å trykke på "hjem" knappen og beholde treningen aktiv i bakgrunnen, slik at man kan bruke klokken som normalt. Ikke viktig ved en halvtimes økt, men mer på en 6-timers fjelltur.

Lenke til kommentar

Selv kunne jeg gjerne tenkt meg at det var mulig å trykke på "hjem" knappen og beholde treningen aktiv i bakgrunnen, slik at man kan bruke klokken som normalt. Ikke viktig ved en halvtimes økt, men mer på en 6-timers fjelltur.

Om jeg forstår deg rett så kan du det. Jeg la ut en video med noen tips til bruk av Galaxy tidligere i denne tråden, og der tar de for seg hvordan du kan gjøre som du ønsker.

 

Edit:

 

Ser det var i en annen tråd jeg la det til,så hiver med link her også.

 

https://youtu.be/rny1Cr2-Lls

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...