Gå til innhold

TEST: Apple Watch series 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns nye Apple Watch er milevis foran Gear S3 Frontier på design, så det er vel bare smak og behag. Og salgstallene kan jo indikere at det er mange som liker utseende på Apple Watch. Enig med batteritiden. Nå sover jeg ikke med klokke på så til daglig vil det ikke være noe problem å legge den på en ladeplate om natten, men på fjelltur f.eks hadde det jo vært greit med et batteri som holdt noen netter. 

 

 

4400,- er jo ikke nevneverdig dyrt i klokkeverdenen? 

 

Jeg syns det er mer optimistisk å tro at Apple lanserer en EKG-funksjon som ikke virker. Det høres jo ut som en oppskrift på søksmål.

Apple klarer ikke å lage mobiler som lader uten å vekke dem opp først…

 

Det finnes nok av klokker som ikke har fungerende spotmåling på noe så enkelt som puls. Les ansvarsfraskrivelsen før du antar at Apple går god for at målingene faktisk stemmer.

Ha i minnet hvor vanskelig EKG er, samt at ingen andre målestasjoner er av lignende størrelse.

Hadde du enda blitt lurt og ikke visst det selv enda. Du lurer deg selv, og får svarene når det passer seg.

 

Ting man kan gjøre

Ta rede på tid: Dette er en vanlig klokke vesentlig bedre egnet til

Holde øye med helseparametre: Dette er det ikke nok batteritid til

Trene uten mobil, gå på stranden ol.: Mangler GSM-støtte i norsk modell

Høre på musikk på Blåtannshodetelefoner: Forringet lyd, ikke nok lagringsplass til en solid samling

Se en SMS før istedenfor å fiske opp mobilen: Wow, hvor drar jeg kortet?

 

Går jeg glipp av noe?

 

 

Dette utgjør i sum en skamteit og svindyr armlenke som stjeler personvernsdata.

Miljø- og brukerfiendtlig søppel.

Endret av Spetsnaz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette utgjør i sum en skamteit og svindyr armlenke som stjeler personvernsdata.

Miljø- og brukerfiendtlig søppel.

 

Det rare er at folk ikke tenker gjennom behovet sitt, og ser på hva de trenger, og hva denne "klokken" kan gi dem utover det mobilen allerede kan gjøre mye bedre, men nei: "Den er jo kul, og kan kobles mot iphonen min, så jeg må jo ha den!"

Folk vil bedras.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv synes jeg designet til Apple Watch er mye bedre en Samsung Watch som jeg synes er en stor klump og gammeldags ang design. Er veldig spent på å prøve Apple Watch og se om den forandrer på litt på hverdags bruken med telefonen min osv. Og så håper jeg at den gir meg en liten boost til å bevege meg litt mere...

 

Enig, det er den eneste smartklokken jeg har sett med godt design. I tillegg så fokuserer de på det eneste som er interessant for meg i en smartklokke: trening+helse. (Slik at den kan erstatte min gamle Polar pulsklokke).

 

Men synes den fremdeles er litt for tykk, og i tillegg så bør batteriet vare en god del lenger enn det gjør i dag, gjerne 2-3 dager. Så er nok fremdeles en 4-5 generasjoner til før en smartklokke er aktuelt for meg... da det jo er vanskelig å kombinere de to tingene.

Lenke til kommentar

Det rare er at folk ikke tenker gjennom behovet sitt, og ser på hva de trenger, og hva denne "klokken" kan gi dem utover det mobilen allerede kan gjøre mye bedre, men nei: "Den er jo kul, og kan kobles mot iphonen min, så jeg må jo ha den!"

Folk vil bedras.

 

Syns det er hakket rarere at du mener du både kjenner behovet og vet hva folk trenger bedre enn alle de millioner av mennesker som har latt seg lure og kjøpe et produkt de tydeligvis ikke vil ha. Det tristeste er at de er så hjernevasket at de faktisk innbiller seg at de er fornøyd med klokken, noe de åpenbart ikke er. Allmektige Ozone vet tross alt best. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

En klokke med batteritid på 18 timer, og som egentlig kun er remotely nyttig sammen med en Iphone(Iphone som uansett ikke fungerer i en aktiv livsstil). Virker som et veldig tullete produkt, og da har jeg ikke engang tatt prisen i betraktning. Vet ikke om det kan ha kommet noen solide oppdateringer som er med å male et litt lysere bilde?

Lenke til kommentar

En klokke med batteritid på 18 timer, og som egentlig kun er remotely nyttig sammen med en Iphone(Iphone som uansett ikke fungerer i en aktiv livsstil). Virker som et veldig tullete produkt, og da har jeg ikke engang tatt prisen i betraktning. Vet ikke om det kan ha kommet noen solide oppdateringer som er med å male et litt lysere bilde?

 

Batteritiden er ikke på maks 18 timer. Dette er vel bare et minimumstall Apple har satt for å sikre seg mot de mest ekstreme tilfellene. Etter 18 timer har jeg ved normalt bruk 70-80% batteri igjen på klokken. Og den lades uansett så raskt opp igjen at i praksis er batterikapasiteten aldri et problem. 

 

Uten iPhone er ikke klokken spesielt nyttig nei, det er ganske åpenlyst. Så har du ikke iPhone så kan jeg skjønne at det virker som et tullete produkt for deg, men da anmelder du også klokken på totalt feil premisser.

 

Ser ikke helt hvorfor du mener Apple Watch eller iPhone ikke fungerer i aktiv livsttil?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Batteritiden er ikke på maks 18 timer. Dette er vel bare et minimumstall Apple har satt for å sikre seg mot de mest ekstreme tilfellene. Etter 18 timer har jeg ved normalt bruk 70-80% batteri igjen på klokken. Og den lades uansett så raskt opp igjen at i praksis er batterikapasiteten aldri et problem. 

 

Uten iPhone er ikke klokken spesielt nyttig nei, det er ganske åpenlyst. Så har du ikke iPhone så kan jeg skjønne at det virker som et tullete produkt for deg, men da anmelder du også klokken på totalt feil premisser.

 

Ser ikke helt hvorfor du mener Apple Watch eller iPhone ikke fungerer i aktiv livsttil?

Dem siste to Iphonene jeg eide tålte verken kule eller våte fingre. Da ble dem håpløse å betjene, eller begynte å leve sitt eget liv. Her oppe fordrer ihvertfall en aktiv livsstil at man er en del ute også vinterstid når det er kanskje både kaldt og vått, og da er Iphoenene jeg har prøvd(SE&7) bare å glemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...