Gå til innhold

Samsung Galaxy Watch tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leverte tilbake min klokke. Prøvde i halvannen mnd, men jeg liker ikke å gå med klokke, ikke gjort det på 20 år. Og den gav meg ikke den brukeropplevelsen jeg behøvde for å leve med den. Mye nyttig og bra klokke, greit batteri, men for stor, og fortsatt for tungvindt i forhold til å bruke mobiltelefonen som ofte er i nærheten. Opplevde problemer med at det ble vondt når jeg hadde på meg jakker, særlig dunjakker som skal være litt trang rundt håndleddet. Hansker ble også et problem. Tror nok at apple sine klokker er mer behagelig da de er flatere.
Veldig kjekt med Esim, men ikke nok.
Prøver kanskje igjen når klokkene er blitt mindre og enda mer funksjonabel, mtp apper og slikt, smartklokker er fortsatt i spedbarnsfasen.

Så min anbefaling er for all del å prøve det! Er åpent kjøp, og bruker man klokke fra før av, er det faktisk en nobrainer vil jeg påstå.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Har hatt klokken siden den ble sluppet, og har fungert smertefritt frem til ca 1-2 uker siden.

Den har i det siste koblet seg av telefon, slik at jeg må inn i appen å koble den til igjen.

 

Noen andre som har opplevd dette, og funnet en løsning?

 

Har Samsung S9, så det burte være en perfekt match av telefon.

trodde det kunne ha noe sammenheng med at den hopper over til wifi, og ikke kobler seg tilbake på bluetooth, men det hjalp ikke å skru dette av, slik at den kun bruker bluetooth.

 

Det virker som det kom samtidig som jeg kunne snakke med folk via klokken. Før så når jeg har nærmet meg telefon på pulten når det har ringt,og jeg har vært ute av kontoret, så har jeg tatt telefonen på klokken, men for 1-2 uker siden så kom samtalen via klokken i stedet for telefon, slik at jeg må kun svare på telefon.

 

Kan de ha noe med Android P oppdateringen som kom i slutten av Januar?

(Er første oppdatering av Android jeg ikke er helt fornøyd med.)

Lenke til kommentar

Har hatt klokken siden den ble sluppet, og har fungert smertefritt frem til ca 1-2 uker siden.

Den har i det siste koblet seg av telefon, slik at jeg må inn i appen å koble den til igjen.

 

Noen andre som har opplevd dette, og funnet en løsning?

 

Har Samsung S9, så det burte være en perfekt match av telefon.

trodde det kunne ha noe sammenheng med at den hopper over til wifi, og ikke kobler seg tilbake på bluetooth, men det hjalp ikke å skru dette av, slik at den kun bruker bluetooth.

 

Det virker som det kom samtidig som jeg kunne snakke med folk via klokken. Før så når jeg har nærmet meg telefon på pulten når det har ringt,og jeg har vært ute av kontoret, så har jeg tatt telefonen på klokken, men for 1-2 uker siden så kom samtalen via klokken i stedet for telefon, slik at jeg må kun svare på telefon.

 

Kan de ha noe med Android P oppdateringen som kom i slutten av Januar?

(Er første oppdatering av Android jeg ikke er helt fornøyd med.)

Pie førte i hvert fall til dårlig blåtann forbindelse med øreplugger/bil og annet, så sikkert også klokka. Ligger en oppdatering på Galaxy wearable ute, kan være den hjelper.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fått mye pepper her på forumet ved å uthevet det negative med denne klokken i forbindelse med trening. En gjenganger har vært at den egentlig ikke er beregnet til trening osv og at det derfor har vært greit at den har unøyaktig gps og pulsmåler. Ironisk nok så lanserer de nå Galaxy Watch Active med samme hardware(-esim), men med samme dårlige gps og pulsmåler. 

 

Skal nok teste denne også slik jeg gjorde med Galaxy Watch, men frykter den vil ha nøyaktig de samme problemene når det kommer til alt av trening, dessverre.

Lenke til kommentar

Fått mye pepper her på forumet ved å uthevet det negative med denne klokken i forbindelse med trening. En gjenganger har vært at den egentlig ikke er beregnet til trening osv og at det derfor har vært greit at den har unøyaktig gps og pulsmåler. Ironisk nok så lanserer de nå Galaxy Watch Active med samme hardware(-esim), men med samme dårlige gps og pulsmåler.

 

Skal nok teste denne også slik jeg gjorde med Galaxy Watch, men frykter den vil ha nøyaktig de samme problemene når det kommer til alt av trening, dessverre.

Har fulgt med relativt nøye, kan ikke akkurat se at du har fått noe pepper, folk som ikke er enige er ikke pepper... Det har vel også vært flere med de samme problemene?
Lenke til kommentar

Yes da er først døgnet over med konstant pulsmåling. 

30% batteri igjen.

Hadde håpt at den skulle holde 2 dager..

Får 4 dager om den bare står på blåtann, mottar varsler, søvnsporing med puls og noe skjermtid.

Det vil jeg si er godkjent.

Det hjalp mye å fjerne/skru av alle apps som ikke brukes, og sette på en watchface som er mest svart og viser lite info.

Lenke til kommentar

Jeg ser en del ikke er helt fornøyd med denne klokken. For min egen del er dette gadgeten jeg ikke trudde jeg trengte, men som virkelig har gjort hverdagen min bedre. Jeg gikk fra fitbit til denne av nysgjerrighet og er veldig glad jeg gjorde det.

Jeg var skeptisk til at klokken skulle bli en distraksjon med alle mulige varsler fra telefon, men dette har tvert imot vært det som har vært aller best med klokken. Når jeg sitter i møter har det vært veldig nyttig for meg å enkelt svare på teksmeldinger/epost eller avvise anrop med tekstmelding.

Når folk sitter med mobiltelefon i møter opplever jeg det som distraherende for andre, men et par kjappe trykk på klokken legger ikke folk merke til. Eller når jeg sitter i en lånt bil og får en innkommende samtale og får handsfree via klokka. Genialt. 

 

Når jeg demonstrere klokken for andre så gir det ikke den store WOW faktoren, rett og slett fordi det finnes nesten ingen apper til denne dingsen. Og de som er der er vel ikke helt topp de heller (Hei Spotify!). Men for meg er de små detaljene i hverdagen som fitbit ikke kunne hjelpe meg med. Vekkerklokke funksjonen er super for meg som har flere forskjellig vekke tidspunkt i uka. Veldig enkelt å sette manuel vekking til en cowboystrekk på sofaen. Slumrefunksjonen liker jeg også godt. 

 

Jeg har Philips Hue hjemme og dette kan styres på en veldig enkel måte fra klokken. Kan f.eks dimme lys med "hjulet".Tøft. 

 

Bruker ikke klokken primært til trening, men spiller fotball og det fungerer stort sett greit. Har opplevd at pulsmåleren plutselig har koblet ut midt i en skitur som andre er inne på i tråden her. Jeg fikk oppdatering til klokken min i går, og den skal visstnok inneholde forbedringer for pulsmåler. 

 

Holdt på å glemme det jeg bruker den aller mest til. Å styre Nrk radio appen, (start/pause/volum) samt podcast, lydbok app mm. Skippe reklame i podcastker ved å holde inne next track knappen er uvurderlig. 

Endret av buundi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser en del ikke er helt fornøyd med denne klokken. For min egen del er dette gadgeten jeg ikke trudde jeg trengte, men som virkelig har gjort hverdagen min bedre. Jeg gikk fra fitbit til denne av nysgjerrighet og er veldig glad jeg gjorde det.

Jeg var skeptisk til at klokken skulle bli en distraksjon med alle mulige varsler fra telefon, men dette har tvert imot vært det som har vært aller best med klokken. Når jeg sitter i møter har det vært veldig nyttig for meg å enkelt svare på teksmeldinger/epost eller avvise anrop med tekstmelding.

Når folk sitter med mobiltelefon i møter opplever jeg det som distraherende for andre, men et par kjappe trykk på klokken legger ikke folk merke til. Eller når jeg sitter i en lånt bil og får en innkommende samtale og får handsfree via klokka. Genialt. 

 

Når jeg demonstrere klokken for andre så gir det ikke den store WOW faktoren, rett og slett fordi det finnes nesten ingen apper til denne dingsen. Og de som er der er vel ikke helt topp de heller (Hei Spotify!). Men for meg er de små detaljene i hverdagen som fitbit ikke kunne hjelpe meg med. Vekkerklokke funksjonen er super for meg som har flere forskjellig vekke tidspunkt i uka. Veldig enkelt å sette manuel vekking til en cowboystrekk på sofaen. Slumrefunksjonen liker jeg også godt. 

 

Jeg har Philips Hue hjemme og dette kan styres på en veldig enkel måte fra klokken. Kan f.eks dimme lys med "hjulet".Tøft. 

 

Bruker ikke klokken primært til trening, men spiller fotball og det fungerer stort sett greit. Har opplevd at pulsmåleren plutselig har koblet ut midt i en skitur som andre er inne på i tråden her. Jeg fikk oppdatering til klokken min i går, og den skal visstnok inneholde forbedringer for pulsmåler. 

 

Holdt på å glemme det jeg bruker den aller mest til. Å styre Nrk radio appen, (start/pause/volum) samt podcast, lydbok app mm. Skippe reklame i podcastker ved å holde inne next track knappen er uvurderlig. 

Hvilken app bruker du til podcast?

Lenke til kommentar

Hvilken app bruker du til podcast?

Når jeg styrer stop/start lyd og spoling i podcast så styrer jeg appene som ligger på telefonen. Bruker podcast republic på mobilen, men du lurte sikkert på om jeg hadde en egen app for podcast til klokka? Så vidt jeg vet så finnes det fremdeles ingen god app for podcast direkte på klokka enda, men det finnes en workaround som jeg av og til benytter når jeg trener og ikke tar med meg telefon. Da laster jeg ned podcast med Podcast republic på telefonen og overfører fila i MP3 format via Galaxy wearable appen - Innstillinger - Legg til innhold på klokken. Spilles av i den innebygde music appen. Ikke helt rett frem for mannen i gata, men ikke spesielt vanskelig heller. 

Endret av buundi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

ialt. 

 

Når jeg demonstrere klokken for andre så gir det ikke den store WOW faktoren, rett og slett fordi det finnes nesten ingen apper til denne dingsen. Og de som er der er vel ikke helt topp de heller (Hei Spotify!). Men for meg er de små detaljene i hverdagen som fitbit ikke kunne hjelpe meg med. Vekkerklokke funksjonen er super for meg som har flere forskjellig vekke tidspunkt i uka. Veldig enkelt å sette manuel vekking til en cowboystrekk på sofaen. Slumrefunksjonen liker jeg også godt. 

 

 

 

Jeg har klokken i en måned og nå og med Nokia 7plus har denne klokka vært helt grei å bruke, jeg var ganske fornøyd med den, men hadde et par ting som gjorde at den ikke var helt perfekt som jeg tenkte, siden den aldri automatisk koblet seg til telefonen og den mistet alltid kobling når jeg fikk en telefon i bilen. dette skjønte jeg kjapt at var en Nokia 7plus/android one problem

 

når jeg fikk s10+ kan jeg si at ALLE mine negative ting forsvant, nå er den helt smooth, han kobler seg til automatisk, Smart Lock til telefonen er helt perfekt da jeg aldri trenger å taste inn eller bruke fingeravtrykk for å låse opp så lenge denne er koblet til.

og Idag fungerer til og med Spotify Remote....det er helt fantastisk at jeg nå endelig kan kontrollere spotify fra klokken.

 

sømløshet trengs...

 

til mitt bruk kan jeg nok bruke klokka i 5 dager, da jeg har kun puls alltid på natta for å få søvnregistreringen på, når jeg står opp slår jeg den av og i løpet av dagen mister jeg ca 20-30% batteri.

 

skal jeg klage på noe nå, er den kjipe silikonreimen....skulle ønsket meg en skikkelig Lær/skinn med en butterflylås, 

 

det er ikke verst for en som egentlig er veldig glad i klokker og har et arsenal av klokker og digger automatikkklokker og trodde aldri jeg skulle gå med smartklokker, men størrelsen, utseende og ikke minst funksjonalitet har fått meg til å endelig legge mobilen mer vekk og kun basere meg på klokken når jeg er hjemme

Lenke til kommentar

Har bestilt en Galaxy Watch Active. Noen som har kjøpt den, og som har erfaringer? Tenker f.eks på batteriet. Jeg bruker ikke smartwatch til trening, men bruker den til å motta og lese meldinger, kalenderpåminnelser og lignende, samt til pulsmåling og søvnregistrering. Regner med at til min bruk, vil batteriet vare noe lenger enn Apple Watch, spesielt dersom man ikke har displayet konstant på. Apple Watch har uansett ikke mulighet for det.

 

Så i en test på YouTube at Active ikke har høyttaler. Det likte jeg mindre bra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...