Gå til innhold

Samsung Galaxy Watch tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det kommer litt an på.

Men for min del så var ikke S3 noe klokke for meg pga ALTFOR dårlig batteri tid.

GW er en del bedre der.

 

Men ellers så er jeg ikke så sikker på om den er verdt pris hoppet.

Ok, så bra at batteriet faktisk ER bedre.

Hvor lenge holder den og hvilket bruk har du?

 

Hva med å ringe med den når man bruker ESIM?

Er det kun når mobilen er ute av bluetooth range at den går automatisk over til 4G modus og den bruker mere strøm enn vanlig?

 

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Hei!
 

Har kjøpt meg den nye samsung klokken.
Har et problem at klokken viberer når noen skriver en melding til meg på snapchat, det gjør den ikke visst jeg får en snap eller lignede. Kun med denne varselen på telefon "blabla skriver en melding".

 

Har prøvd å google uten det store hellet enda. Foreløpig så ønsker jeg å få varsel om meldinger på snapchat, men er ikke så intressert i at klokken skal vibere når noen skriver en melding til meg på snapchat. Telefon vibrerer ikke med den varselen, kun klokken.

 

Tips?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har kjøpt meg den nye samsung klokken.

Har et problem at klokken viberer når noen skriver en melding til meg på snapchat, det gjør den ikke visst jeg får en snap eller lignede. Kun med denne varselen på telefon "blabla skriver en melding".

 

Har prøvd å google uten det store hellet enda. Foreløpig så ønsker jeg å få varsel om meldinger på snapchat, men er ikke så intressert i at klokken skal vibere når noen skriver en melding til meg på snapchat. Telefon vibrerer ikke med den varselen, kun klokken.

 

Tips?

Ikke at jeg kan sjekke det ut enda, men har du sjekket snap varsel innstillingene på mobilen?

Lenke til kommentar

Hvor mange bruker klokka med eSIM?

 

Litt plagsomt at den driver å maser om at jeg skal bytte SMS app til samsung sin...

 

Jeg har hatt mye glede av eSIM på klokken - tar telefoner oftere og oftere på klokken, men jeg har til gode å ringe ut fra den :)

Klokken min har bare mast en gang om at jeg skal bytte til Sam SMS app og det svarte jeg nei til. Jeg har brukt Pulse SMS i lang tid nå (mest pga man kan pinne ofte brukte kontakter til toppen av listen og en super web-interface), men jeg byttet til Android Messages for et par dager siden for eksperimentets skyld - da får jeg ikke SMS notifications på klokken (til tross for at jeg ber om det i Gear appen). Dermed kommer jeg til å bytte tilbake til Pulse - der fungerer notifications optimalt.

MisteRolf 

 

PS - Pulse har ikke støtte for RCS/SMS+ - men alle jeg kjenner med et par unntak har iPhone likevel dermed betyr det ingenting 

Endret av MisteRolf
Lenke til kommentar

Jeg har hatt mye glede av eSIM på klokken - tar telefoner oftere og oftere på klokken, men jeg har til gode å ringe ut fra den :)

Klokken min har bare mast en gang om at jeg skal bytte til Sam SMS app og det svarte jeg nei til. Jeg har brukt Pulse SMS i lang tid nå (mest pga man kan pinne ofte brukte kontakter til toppen av listen og en super web-interface), men jeg byttet til Android Messages for et par dager siden for eksperimentets skyld - da får jeg ikke SMS notifications på klokken (til tross for at jeg ber om det i Gear appen). Dermed kommer jeg til å bytte tilbake til Pulse - der fungerer notifications optimalt.

MisteRolf

 

PS - Pulse har ikke støtte for RCS/SMS+ - men alle jeg kjenner med et par unntak har iPhone likevel dermed betyr det ingenting

Takk for tips på apper. Dkal sjekke dem ut når jeg for klokka om et par dager.

 

Hvilke reimer bruker dere?

Hvordan er batteritiden deres? Det er kun i 4G modus at det brukes ekstra batteri, og når den er i bluetooth range er det normalt forbruk?

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Takk for tips på apper. Dkal sjekke dem ut når jeg for klokka om et par dager.

 

Hvilke reimer bruker dere?

Hvordan er batteritiden deres? Det er kun i 4G modus at det brukes ekstra batteri, og når den er i bluetooth range er det normalt forbruk?

 

Jeg bestilte 3 i ekte skinn i forskjellige farger på eBay (https://www.ebay.com/itm/163250495199) - betalte 202 kr for alle tre med porto. De er temmelig lekre/super finish og virker for å være i svært god kvalitet - f.eks - smitter ikke på klær/hud når de blir våte.

Batteritid på klokken er som med telefonen fullstendig avhengig av innstillinger og hvilken watchface man har. Nå for tiden har jeg en enkel watchface som var pre-innstallert og heter Dashboard. Med lysstyrke 5 (av 10) som er mer enn tydelig nok holder batteriet i 6-7 dager. Da har jeg klokken på hele tiden, bruker eSIM (auto-kobling utenfor BT-range) en god del og GPS tracking i 2 timer nesten hver dag. En mer fancy watchface (flere farger / visning av flere sensorer / sekund-visning etc) gjør at batteriet holder knapt 4 dager.

I begge tilfeller har jeg påskrudd notifications for SMS/WhatsApp/WeChat/DigiCal/Messenger/Telefoni/Missed Calls/ReminderPro etc etc - altså alt det vanlige unntatt FB (der er jeg ikke i sosial forstand)

Uansett vil jeg si at batteriet er supert og drar total-inntrykket opp !   Det som drar totalen ned er HRM (med mindre man strammer remmen så tight at pulsen bankes inn i klokken) og den såkalte høydemåleren/trappetelleren - den er latterlig og kan finne på å premiere meg med 200 høydemeter/70 etasjer når jeg går flatt.....

For ordens skyld - Pulse SMS er på telefonen, ikke på klokken - men den synkroniserer bra og jeg kan svare på SMS fra klokken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, bruker Pulse selv, skulle gjerne hatt bare notifications fra Pulse og ikke fra "SMS", men finner jo ikke noe sted å slå av SMS notifikasjoner, så ender opp med begge...

 

F@en, det var rart ...  får du 2 notifications på klokken for hver SMS ?  Jeg svarte som sagt nei til bytte til Sam SMS App 1 gang, etter det har den vært stille.....

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 3 i ekte skinn i forskjellige farger på eBay (https://www.ebay.com/itm/163250495199) - betalte 202 kr for alle tre med porto. De er temmelig lekre/super finish og virker for å være i svært god kvalitet - f.eks - smitter ikke på klær/hud når de blir våte.

Batteritid på klokken er som med telefonen fullstendig avhengig av innstillinger og hvilken watchface man har. Nå for tiden har jeg en enkel watchface som var pre-innstallert og heter Dashboard. Med lysstyrke 5 (av 10) som er mer enn tydelig nok holder batteriet i 6-7 dager. Da har jeg klokken på hele tiden, bruker eSIM (auto-kobling utenfor BT-range) en god del og GPS tracking i 2 timer nesten hver dag. En mer fancy watchface (flere farger / visning av flere sensorer / sekund-visning etc) gjør at batteriet holder knapt 4 dager.

I begge tilfeller har jeg påskrudd notifications for SMS/WhatsApp/WeChat/DigiCal/Messenger/Telefoni/Missed Calls/ReminderPro etc etc - altså alt det vanlige unntatt FB (der er jeg ikke i sosial forstand)

Uansett vil jeg si at batteriet er supert og drar total-inntrykket opp !   Det som drar totalen ned er HRM (med mindre man strammer remmen så tight at pulsen bankes inn i klokken) og den såkalte høydemåleren/trappetelleren - den er latterlig og kan finne på å premiere meg med 200 høydemeter/70 etasjer når jeg går flatt.....

For ordens skyld - Pulse SMS er på telefonen, ikke på klokken - men den synkroniserer bra og jeg kan svare på SMS fra klokken.

Takk for mange gode tips og svar!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har kjøpt meg den nye samsung klokken.

Har et problem at klokken viberer når noen skriver en melding til meg på snapchat, det gjør den ikke visst jeg får en snap eller lignede. Kun med denne varselen på telefon "blabla skriver en melding".

 

Har prøvd å google uten det store hellet enda. Foreløpig så ønsker jeg å få varsel om meldinger på snapchat, men er ikke så intressert i at klokken skal vibere når noen skriver en melding til meg på snapchat. Telefon vibrerer ikke med den varselen, kun klokken.

 

Tips?

 

Ser ut som jeg fikk løst det med å skru "lydmodus" til "lyd av".

Da får jeg ikke varsel fra noen av appan. Men egentlig litt digg og ikke være så "online" til enhver tid.

Nå må jeg fysisk oppsøke klokka for å kontrollere varsler fra telefonen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei. Jeg vurderer denne, men for min del er det viktig at det er en god trenings/mosjonsklokke. Jeg både løper ute og inne. Jeg spiller fotball, går fjellturer og går på ski. Vil denne kunne være en god treningskompis?

 

Jeg har i dag Garmin FR 235 og er fornøyd med denne. Noen som har hatt samme og kan gi en sammenligning?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte akkurat meg en Galaxy Watch.

 

jeg hadde jo i utgangspunktet tenkt å bruke den til å styre spotify, 

men det skulle jeg ha sjekket ut før jeg fikk klokken.

 

alt i alt er den bra i bruk, selv om jeg bruker den mot en Nokia 7 plus. håper Spotify får en update som gjør at det fungerer igjen.

 

ellers bruker jeg pulse, og det ser ut som varslingene er helt OK, jeg har ikke fått forespørsel om bruk av APP.

jeg har begrenset varslingene til minimalt av apper.

 

men jeg ser at når jeg har mobilen i nærheten så får jeg ikke varsel alltid når det ringer på klokken.

 

er det noen som har funnet en god reim, jeg er lite glad i Silikon reimer, vil helst ha en ekte skinnreim med butterfly åpning.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...