Gå til innhold

Snart blir Teslaen din oppdatert til «Version 9» – dette tror vi kommer


Anbefalte innlegg

 

 

Ja. Man bestemmer selv "når" oppdateringen skal finne sted.

På service kan de imidlertid finne på å installere denne for deg, vil jeg tro.

 

Nå har vi jo hørt at det ikke er så lett å få service på disse Teslaene så sånn sett er kanskje ikke den trusselen så stor... :-)

Ja, mange som ikke eier Tesla som mener det. De fleste av oss som eier har ingen problemer med å få service de få gangene det trengs.

Det var dagens. Du er jammen dårlig vant! ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er det så mange folk som kun har lest nyhetene og som faktisk ikke eier en Tesla selv. Om de ikke vet bedre så er det like greit å holde munnen lukket kanskje :)

 

Har selv ikke opplevd lang ventetid på service. Ringte inn en mandag, og kunne levere bilen inn dagen etter. Fikk en toppspekket model S som lånebil, så for min del kunne de bare hatt bilen min i flere måneder om de hadde ønsket det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her er det så mange folk som kun har lest nyhetene og som faktisk ikke eier en Tesla selv. Om de ikke vet bedre så er det like greit å holde munnen lukket kanskje :)

 

Har selv ikke opplevd lang ventetid på service. Ringte inn en mandag, og kunne levere bilen inn dagen etter. Fikk en toppspekket model S som lånebil, så for min del kunne de bare hatt bilen min i flere måneder om de hadde ønsket det.

 

4 dager gammel bruker med 2 innlegg og navn "TeslaMods". Hvis du tror din erfaring er representativt for tusenvis av norske Tesla-eiere så er det like greit å holde munnen lukket kanskje  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

4 dager gammel bruker med 2 innlegg og navn "TeslaMods". Hvis du tror din erfaring er representativt for tusenvis av norske Tesla-eiere så er det like greit å holde munnen lukket kanskje  :)

 

Hva er din erfaring? 

 

Personlig har jeg ikke ditt inntrykk, om ting haster eller ikke krever deler med lang leveringstid får en time "på dagen". Jeg vet dog at de sliter noen plasser I Norge hvor de nå bygger ut. Det største problemet er dele tilgang, her kan de ikke gjøre mye I Norge dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Meh. Jeg kjører altid med media på nederst halvdel og kamera øverst.

Det kan man ikke i nye update, så ikke så positivt :(

 

Vent med fakkeltoget til oppdateringen er sluppet, tenker jeg.

 

Ellers håper jeg at man kan sette egen timer til oppvarming/kjøling av bilen, som inkluderer setevarme/ratt.

TLDR: Her er en video guide: https://www.youtube.com/watch?v=ghu9lzDCE7w

Hadde ikke gjort noe om dette kom i orginalappen. Når det er sagt kan du gjøre det via 3. parts apper.

En annen måte å gjøre det på er å bruke "Snarveier/Shortcuts" funksjonen i IOS 12. Super enkelt og du kan gjøre mye mer en å bare starte timere.

Tesla har åpnet opp for full styring av bilen via sitt API.

Det eneste jeg vet om du ikke kan gjøre er å styre ratt og setevarme. Du kan styre takluke, horn, kupevarme/kjøling, summon, dører, nøkkelfri start, trunk, frunk, lys og lading.

Ting du kan for eks instruere den til å sette varmen til 21 grader automatisk på hverdager, men bare hvis temperaturen ute er under for eks 5 grader.

Du kan også sette opp ting den skal gjøre med egne siri kommandoer, som å åpne bakluka hvis du sier "åpne bakluka" til siri. (du velger selv om du vil kreve bekreftelse eller ikke).

Lenke til kommentar

Jeg snakker om kapasitet. De er ikke klare for tsunamien av model 3 som kommer. Folk som bestiller service i dag får time først om 3-4 mnd... det er jo helt villt. 

 

Hvor har du det fra ? Jeg har selv vært i kontakt med service og alt gikk smertefritt. Ikke måtte jeg vente lenge heller. Selve servicen gikk raskere enn beregnet.

Lenke til kommentar

Kan du velge å IKKE få slike oppdateringer? Hvis ikke er man jo helt prisgitt hva Musk & Co finner på til enhver tid. Jaggu glad jeg har min gode gamle BMW 5'er, som drikker edel dinojuice og ikke mottar så mye som en data-bit fra noen som helst nettsky! :-)

 

BMW har da tidligere brukt OTA, så de har muligheten. Men de skal tjene på service, så da er det fint med en ekstra grunn for å bruke originalverksted/merkeverksted.

 

PS! Det var i forbindelse med sikkerheten rundt keyless-systemet som var så prekært å få fikset, at de gjorde det OTA.

Lenke til kommentar

Så det skal ennå mer distraksjoner på plass i Teslaene? Skjønner egentlig ikke hva folk skal med navi og alli disse autopilotgreiene når de kjører 99.9% samme vei hver dag, og uansett må følge med i trafikken.. Jeg har ikke engang DAB-radio, (eller, hadde DAB, men det ble DAB+ så det ble stille igjen..) men så har jeg ordentlig motor å høre på i stedet! :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det flere som synets UX designet til model s/x ser veldig gammelt ut sammenlignet med model 3. Mye mer sleek på model 3. Men på S/X ser det virkelig ikke bra ut.

Versjon 9 er jo nettopp en redesign av grensesnittet på S/X.

 

 

 

Alt dette jalla dilldallet kan vente. Mye viktigere med en kraftig oppdatering av designet. Bilen begynner å se gammeldags ut. Men det har de kanskje ikke penger til?

Det utvendige designet ble oppdatert i 2017, og er ikke i akutt behov for flere endringer nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan fritt beholde din gamle bil.

 

Men også BMW er nødt til å bevege seg inn i fremtiden for å være relevant. Da betyr det å skrote hele idrive og starte på nytt. Oppdateringer (som en telefon/pc osv) blir en selvfølge.

Ser BMW kommer med OTA oppdateringer på nye X5. Ellers har de hatt visse muligheter til dette lenge, selv om det ikke har vært på samme nivå som Tesla.
Lenke til kommentar

 

Meh. Jeg kjører altid med media på nederst halvdel og kamera øverst.

Det kan man ikke i nye update, så ikke så positivt :(

 

Kan du velge å IKKE få slike oppdateringer? Hvis ikke er man jo helt prisgitt hva Musk & Co finner på til enhver tid. Jaggu glad jeg har min gode gamle BMW 5'er, som drikker edel dinojuice og ikke mottar så mye som en data-bit fra noen som helst nettsky! :-)

Nå er veldig mye av oppdateringer på bakgrunn hva kundene selv ønsker. Bedre UI, GPS basert nivå av luft, Dashcam, Spotify. Men det aller meste synes ikke for det er bare kontinuerlig forbedringer og fix av det som allerede er.

Lenke til kommentar

 

Er det flere som synets UX designet til model s/x ser veldig gammelt ut sammenlignet med model 3. Mye mer sleek på model 3. Men på S/X ser det virkelig ikke bra ut.

Versjon 9 er jo nettopp en redesign av grensesnittet på S/X.

 

 

 

Alt dette jalla dilldallet kan vente. Mye viktigere med en kraftig oppdatering av designet. Bilen begynner å se gammeldags ut. Men det har de kanskje ikke penger til?

Det utvendige designet ble oppdatert i 2017, og er ikke i akutt behov for flere endringer nå.

Den trenger sårt en LANGT større oppdatering enn det puslete de endret på i fronten i 2017. Bilen ser utgammel ut. ALT må endres nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Den trenger sårt en LANGT større oppdatering enn det puslete de endret på i fronten i 2017. Bilen ser utgammel ut. ALT må endres nå.

 

Hva ser gammelt ut og hva må endres? baklykter er vell det eneste som er igjen fra starten?

Ingenting er endret utenom "grillen". Ellers er dagens helt identisk med den første. Det holder ikke. Men det er vel for dyrt. Slikt koster.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting er endret utenom "grillen". Ellers er dagens helt identisk med den første. Det holder ikke. Men det er vel for dyrt. Slikt koster.

 

nei det stemmer ikke, det er langt mer som er byttet. Det som er "synlig" utenfra er front/bak fanger, front lykter, tak(foruten solid roof), blinkere, hjul, "skjørt" og sikkert mer jeg glemmer. Så kan en jo starte innvendig og annen hardware. Greit å oppdatere seg før en snakker, i tillegg er det greit å påpeke hva som er problemet og hva som bør byttes når det er dette spørsmålet omhandler. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...