Gå til innhold

Nå skal frivillige Tesla-eiere hjelpe forhandlerne få unna nye biler


Anbefalte innlegg

Musk er jo en notorisk løgner. Alltid like festlig når menigheten skal forsvare han.

#FundingSecured

 

Han løy til og med om at han hadde tatt flyet rett fra Spania for å jobbe på fabrikken selv om hans egen flight-log og aktivitet på sosiale media fortalte at han først dro til Irland for å drekke pils i 3 dager.

 

Når man lyver om ting som ikke spiller noen rolle så er man godt innenfor definisjonen av lystløgner.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han mer enn antyder det, og skylder hvertfall på norske myndigheter for det

Det var ikke spesifisert hva de venter på, men trolig at forskriften revideres.

 

"Generelt må en kunne si at verkstedforskriften ikke tar hensyn til mobile enheter i noen stor grad. Litt av problemet er at et verksted i forskriftene er definert som en konkret lokasjon med utstyr og de nødvendige tillatelsene fra kommunen, i tillegg til at teknisk leder alltid må være til stede for å se til at jobben blir gjort riktig. Det betyr at teknisk leder i praksis måtte vært ute for å gjøre jobben, eventuelt måtte vedkommende hatt samme kompetanse som teknisk leder, sier Undheim til Tek.no.

 

Han sier forskriften skal revideres i høst, og at et av innspillene som er kommet er nettopp mobile verksteder."

 

https://www.tek.no/artikler/vegdirektoratet-om-teslas-mobile-verksteder-de-har-ikke-sokt/441800

Lenke til kommentar

Han løy også om at det var mangel på biltransportører.

 

Auto Haulers Don't Know Anything About Elon Musk's Claimed 'Extreme Shortage' of Car Carrier Trailers

 

Det over pluss det faktum at at de andre produsentene som produserer 100 ganger så mange biler åpenbart ikke har de samme problemene.

 

Tror hovedproblemet til Musk er at biltransportører gjerne vil ha betalt og gjerne på forhånd enn kanskje en gang om 180 dager.

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar

#FundingSecured

Ja, det tyder ting på at den var.

 

Han løy til og med om at han hadde tatt flyet rett fra Spania for å jobbe på fabrikken selv om hans egen flight-log og aktivitet på sosiale media fortalte at han først dro til Irland for å drekke pils i 3 dager.

Han var innom Belfast i 6 timer og 20 minutter. Må han fortelle om hvert eneste mellomstopp?
Lenke til kommentar

Han løy også om at det var mangel på biltransportører.

 

Auto Haulers Don't Know Anything About Elon Musk's Claimed 'Extreme Shortage' of Car Carrier Trailers

 

Det over pluss det faktum at at de andre produsentene som produserer 100 ganger så mange biler åpenbart ikke har de samme problemene.

 

Tror hovedproblemet til Musk er at biltransportører gjerne vil ha betalt og gjerne på forhånd enn kanskje en gang om 180 dager.

Vi har ikke innsikt i hva Tesla trenger av biltransportører, og spesifikt, *når*. Problemet kan f.eks være at de trenger de med en gang, mens det ellers tar noen uker å fikse.
Lenke til kommentar

Han var innom Belfast i 6 timer og 20 minutter. Må han fortelle om hvert eneste mellomstopp?

Musk sa han dro rett etter et bryllup fordi det var så krise på fabrikken, men det gjorde han ikke. Han var der i flere dager etter bryllupet og så til Irland for å drikke øl. Det ble avslørt av NYT i det samme intervjuet hvor han påstod at han jobbet livet av seg og 120 timer i uka. Med andre ord løgn.

 

Ja, FundingSecured var blank løgn for å påvirke aksjemarkedene og straffe shortere. Han har innrømt at prisen var noe han fant på og han har eksplisitt gitt uttrykk for motivasjonen flere ganger. Beviselig løgn og beviselig forsett og derfor er han nå under kriminell etterforskning som minimum vil ende i at han blir nektet å være CEO og mest sannsynlig fengsel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi har ikke innsikt i hva Tesla trenger av biltransportører, og spesifikt, *når*. Problemet kan f.eks være at de trenger de med en gang, mens det ellers tar noen uker å fikse.

Det er bare å betale og biltransportører stiller opp på rappen. Og hvis det er hast så er det ikke kjappere å starte et eget prosjekt med utvikling, test, godkjenning og bygging av produksjonslinjer for sin egen bil-trailer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Musk sa han dro rett etter et bryllup fordi det var så krise på fabrikken, men det gjorde han ikke. Han var der i flere dager etter bryllupet og så til Irland for å drikke øl. Det ble avslørt av NYT i det samme intervjuet hvor han påstod at han jobbet livet av seg og 120 timer i uka. Med andre ord løgn.

Han deltok på et firedagers-bryllup, og så fly han hjem via Belfast. Stoppet i Belfast var 6 timer og 20 minutter, og jeg er ikke kjent med at han forlot flyplassen. Akkurat hvorfor det ble fløyet via Belfast vet jeg ikke, og sannsynligvis vet ikke du det heller. (Kanskje trengte flyet en inspeksjon, og det var mulig å gjøre dette i Belfast. Kanskje var det dårlig vær over atlanteren og det var naturlig å fly rundt. Kanskje hadde han et møte i Belfast.)

 

Ja, FundingSecured var blank løgn for å påvirke aksjemarkedene og straffe shortere. Han har innrømt at prisen var noe han fant på og han har eksplisitt gitt uttrykk for motivasjonen flere ganger. Beviselig løgn og beviselig forsett og derfor er han nå under kriminell etterforskning som minimum vil ende i at han blir nektet å være CEO og mest sannsynlig fengsel.

"funding secured" tweeten vil resultere i trolig ingen reaksjon fra myndighetene. Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Trege og tungvinte, på hvilke måter?

Hva har du av erfaring rundt moderne "gammeldagse" biler som du hele tiden sier (gjerne Tysk premium med godt motor og utstyr, ikke norsk ribbet med strikkmotor).

Jeg hører mange som priser elbiler til himmelen og forbi, men når jeg spør dem om akkurat dette blir de forbausende stille. Det viser seg som regel at de nesten alltid har kjørt rundt utelukkende i gamle vrak, og så sammenligner de disse mot sin nye elbil.

Bare de siste 5 til 10 årene har forbrenningsmotorer, girkasser og tech i nyere premiumbiler gjort store steg.

Dessverre gjør norsk avgiftspolitikk det umulig å eie nyere tysk premium med bra størrelse og motor (I Europeisk sammenheng, ikke norsk).

Nordmenn ser at det ruller mange elbiler på norske veier og tror at sånn er det overalt, men nei. Det finnes for få modeller og bruksområder og prisene er hinsides enhver fornuft hvis man trekker fra norsk sponsing. Så, ja, elbiler har fortsatt en lang lang vei å gå.

Jeg kom fra ny, tysk premium og vil aldri tilbake til forbrenningsmotor. Det finnes ikke en fossilbil som kan konkurrere med min model s. Har kjørt litt rundt med Audi RS5 (2018) i det siste og til og med den føles gammeldags ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kom fra ny, tysk premium og vil aldri tilbake til forbrenningsmotor. Det finnes ikke en fossilbil som kan konkurrere med min model s. Har kjørt litt rundt med Audi RS5 (2018) i det siste og til og med den føles gammeldags ut :)

Ikke overraskende. Er en grunn til at alt er elektrisk. Du ville ikke hatt en fossil printer :p 

Lenke til kommentar

Sikkert derfor etterforskningen gikk fra et regelbrudd til en full kriminaletterforskning fra justisdepartementet.

Hehe, ja, kall det en "full kriminaletterforskning".

 

Realiteten var at DOJ spurte Tesla pent om de kunne få litt info. That's it. Ingen stevninger, ingen forhør, ingen razziaer.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Trege og tungvinte, på hvilke måter?

Hva har du av erfaring rundt moderne "gammeldagse" biler som du hele tiden sier (gjerne Tysk premium med godt motor og utstyr, ikke norsk ribbet med strikkmotor).

Jeg hører mange som priser elbiler til himmelen og forbi, men når jeg spør dem om akkurat dette blir de forbausende stille. Det viser seg som regel at de nesten alltid har kjørt rundt utelukkende i gamle vrak, og så sammenligner de disse mot sin nye elbil.

Bare de siste 5 til 10 årene har forbrenningsmotorer, girkasser og tech i nyere premiumbiler gjort store steg.

Dessverre gjør norsk avgiftspolitikk det umulig å eie nyere tysk premium med bra størrelse og motor (I Europeisk sammenheng, ikke norsk).

Nordmenn ser at det ruller mange elbiler på norske veier og tror at sånn er det overalt, men nei. Det finnes for få modeller og bruksområder og prisene er hinsides enhver fornuft hvis man trekker fra norsk sponsing. Så, ja, elbiler har fortsatt en lang lang vei å gå. 

 

Jeg kan gi noen punkt på hva jeg mener er tungvindt med moderne biler, det kan dog gjelde noen elbiler der det henger igjen fra "gammelt av" hos merket:

-Drivstoff, denne er åpenbar. Man må på stasjonen og en må punge ut. 

-Ekstra utstyr, nesten "alt" selges som ekstra utstyr og det er så mange pakker at det er umulig å ha kontroll på hva en får med og ikke. Å bestille en ny BMW feks er håpløst. 

-Akselerasjon, turbo osv gjør at det tar tid før noe skjer. Slik er det bare, men jeg liker det ikke. 

-Knapper og prosedyrer, det er så utrolig mye en skal huske på å trykke på før en får startet/gått fra bilen. Sette i park, skru av tenningen, ta på håndbrekk osv osv. Sist leiebil jeg hadde fikk en ikke låst før alt var gjort og det ente med at den ikke alltid ble låst. Håpløst

-Lyd, de aller fleste biler har en stygg lyd som jeg personlig ikke liker. Det finnes unntak, en rå bensinmotor ligger latent til de fleste å like. 

-Varme, ting tar ekstremt lang tid i de fleste moderne biler da de lener seg på spillvarme

-Giring, sier seg selv

-Utrolig mange slitedeler som kan ryke

 

Dette er mine personlige meninger og observasjoner, sier ikke at dette gjelder for alle. Har sikkert glemt noe også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hehe, ja, kall det en "full kriminaletterforskning".

 

Realiteten var at DOJ spurte Tesla pent om de kunne få litt info. That's it. Ingen stevninger, ingen forhør, ingen razziaer.

Stevningene er der allerede og de har SEC stått for. Det finnes ingen "frivillig" oppgivelse av info til justisdepartementet. De har nok snakket med en hel masse folk med mye å melde nå som Musks NDA'er er verdiløse. For eksempel samtlige på toppnivå innen regnskap som plutselig fant ut at de ville slutte. Tipper de så hvor dette bar og helst ville unngå å komme i fengsel om de gjorde som de ble bedt om.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stevningene er der allerede og de har SEC stått for.

SEC og DOJ samarbeider ikke. Om DOJ skulle velge å gjennomføre en etterforskning, så vil denne være helt separat.

 

Det at DOJ ikke har gjort noe etter at de fikk informasjonen fra Tesla tyder på at de ikke kommer til å gjennomføre noen etterforskning. Det er uansett som en formalitet å regne at SEC har involvert de.

 

Det finnes ingen "frivillig" oppgivelse av info til justisdepartementet.

Jo, det er frivillig. Men nekter man å overlevere informasjonen så kan DOJ føle for å gå til mer drastiske skritt, så det er så klart veldig vanlig å overlevere informasjonen om man har ingenting å skjule.

 

De har nok snakket med en hel masse folk med mye å melde nå som Musks NDA'er er verdiløse. For eksempel samtlige på toppnivå innen regnskap som plutselig fant ut at de ville slutte. Tipper de så hvor dette bar og helst ville unngå å komme i fengsel om de gjorde som de ble bedt om.

"Samtlige på toppnivå innen regnskap" inkluderer tydeligvis ikke CFO.
Lenke til kommentar

Det var ikke spesifisert hva de venter på, men trolig at forskriften revideres.

 

"Generelt må en kunne si at verkstedforskriften ikke tar hensyn til mobile enheter i noen stor grad. Litt av problemet er at et verksted i forskriftene er definert som en konkret lokasjon med utstyr og de nødvendige tillatelsene fra kommunen, i tillegg til at teknisk leder alltid må være til stede for å se til at jobben blir gjort riktig. Det betyr at teknisk leder i praksis måtte vært ute for å gjøre jobben, eventuelt måtte vedkommende hatt samme kompetanse som teknisk leder, sier Undheim til Tek.no.

 

Han sier forskriften skal revideres i høst, og at et av innspillene som er kommet er nettopp mobile verksteder."

 

https://www.tek.no/artikler/vegdirektoratet-om-teslas-mobile-verksteder-de-har-ikke-sokt/441800

Men det er altså en løgn, fordi de venter ikke på tillatelse for noe som helst. Myndighetene har ikke sagt nei til noe. De har ikke engang en søknad. De sier og det er mulig å gjøre mobil verksted den dag i dag. Bare at det er mer begrenset. 

 

Og i tillegg er det store problemet mangel på personell og deler. Det fikses ikke med mobile verksted.

 

Det riktige å skrive er at de venter på at myndighetene endrer forskriftene.

 

Istedenfor å innrømme feil velger altså Elon å lyve å skylde på norske myndigheter. Slik en lystløgner ville gjort. Slik Trump holder på. Jeg mener det er sort på hvitt her at han lyver. Jeg vet ikke hvorfor du prøver å snakke om noen annet å late som om det han skrev ikke er helt feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men det er altså en løgn, fordi de venter ikke på tillatelse for noe som helst. Myndighetene har ikke sagt nei til noe. De har ikke engang en søknad. De sier og det er mulig å gjøre mobil verksted den dag i dag. Bare at det er mer begrenset. 

 

Og i tillegg er det store problemet mangel på personell og deler. Det fikses ikke med mobile verksted.

 

Det riktige å skrive er at de venter på at myndighetene endrer forskriftene.

 

Istedenfor å innrømme feil velger altså Elon å lyve å skylde på norske myndigheter. Slik en lystløgner ville gjort. Slik Trump holder på. Jeg mener det er sort på hvitt her at han lyver. Jeg vet ikke hvorfor du prøver å snakke om noen annet å late som om det han skrev ikke er helt feil.

Det er myndighetene sin feil at det Tesla ønsker å gjøre ikke er tatt hensyn til i forskriftene. Å skylde på myndighetene er altså helt rett og rimelig.

 

Men vi får håpe myndighetene tar tak i å få oppdatert forskriftene og får brakt de inn i fremtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...