Gå til innhold

Huawei tatt for å jukse i mobiltester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eneste grunnen til at dette kalles "juks" er jo fordi det gir et skjevt sammenligningsgrunnlag mot andre telefoner (så lenge ikke de også "jukser" da)

 

Hvorfor kan det ikke heller bli vanlig konsensus at alle "jukser"?

En ytelsestest er jo tross alt det det er, en ytelsestest som skal måle hvor bra en gitt enhet, skrudd opp til 11, yter. Fri fra alle tweaks som er designet for å spare batteri. Det motsatte kan isåfall være en separat test i seg selv.

Når jeg ser på en ytelsestest for en SoC, så vil jeg se alle de ufiltrerte råe dataene.

Endret av RaySoft
Lenke til kommentar

Hvorfor? 

 

Du kan aldri oppnå den ytelsen i bruk, er det ikke mer interessant å se hvilken ytelse du faktisk vil oppnå? Husk at de "hemmelige" ytelsestestene her viser det du faktisk kan oppnå når telefonen er din og du trenger maks ytelse. 

 

 

Edit: skrevet som svar til RaySoft.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikke mobilprodusentene la uavhening teste mobilen å gi erfaringer?

Blir jo dumt hvis produsentene skal teste ting selv og bli beskyld fordi de lager programmer som fjernet funksjoner og viser den er raskere.

 

Forstår folk som kjøper xiomi istedenfor huwai.

Samme hvem som utfører benchmarken... det er softwaren som kjenner igjen appen den kjører. Så kjører du en benchmark, så kjenner telefonen den igjen og skrur av alt av batterisparing og sannsynligvis overklokker CPU også. Så det samme skjer uansett om det Huawei eller du som utfører benchmarken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor? 

 

Du kan aldri oppnå den ytelsen i bruk, er det ikke mer interessant å se hvilken ytelse du faktisk vil oppnå? Husk at de "hemmelige" ytelsestestene her viser det du faktisk kan oppnå når telefonen er din og du trenger maks ytelse. 

 

 

Edit: skrevet som svar til RaySoft.

Spørs litt på hvilket perspektiv man har til ytelsestester. En ytelsestest som går på hvor mye en CPU yter, så vil hvertfall jeg se hva som er max teoretisk ytelse for denne. Jeg er selvfølgelig inneforstått med at dette da er syntetiske resultater. Er den eneste måten å kunne sammenligne to forskjellige CPU arkitekturer på feks. Det vil ikke være mulig å sammenligne dem med håndjernene på.

Lenke til kommentar

 

Hvorfor? 

 

Du kan aldri oppnå den ytelsen i bruk, er det ikke mer interessant å se hvilken ytelse du faktisk vil oppnå? Husk at de "hemmelige" ytelsestestene her viser det du faktisk kan oppnå når telefonen er din og du trenger maks ytelse. 

 

 

Edit: skrevet som svar til RaySoft.

Spørs litt på hvilket perspektiv man har til ytelsestester. En ytelsestest som går på hvor mye en CPU yter, så vil hvertfall jeg se hva som er max teoretisk ytelse for denne. Jeg er selvfølgelig inneforstått med at dette da er syntetiske resultater. Er den eneste måten å kunne sammenligne to forskjellige CPU arkitekturer på feks. Det vil ikke være mulig å sammenligne dem med håndjernene på.

Skal ikke en telefons varmehåndtering ha noe å si, mener du? Én ting er å sammenlikne brikkesettene direkte, men det er jo snakk om telefontester hvor designet faktisk spiller inn.

Lenke til kommentar

Spørs litt på hvilket perspektiv man har til ytelsestester. En ytelsestest som går på hvor mye en CPU yter, så vil hvertfall jeg se hva som er max teoretisk ytelse for denne. Jeg er selvfølgelig inneforstått med at dette da er syntetiske resultater. Er den eneste måten å kunne sammenligne to forskjellige CPU arkitekturer på feks. Det vil ikke være mulig å sammenligne dem med håndjernene på.

 

Jeg har ikke noe imot at brikkesettene også testes, men for en telefonsentrisk ytelsestest er det revnende likegyldig da den aldri vil kunne gi deg den ytelsen. Hadde dette vært på programvare, hadde det falt under kategorien crippleware

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, de får bare fortsette å jukse. Holder meg til apple.

 

Huawei kommer aldri til å lansere «performance mode» med ytelsen de jukset med. Det ble bare sagt som et ledd av brannslukningen etter de ble tatt for å jukse. Åpenbart at en slik «performance mode» hadde fått mange av telefonene til å ta kvelden ved omfattende bruk, som hadde kostet Huawei mye penger.

 

Det kan forøvrig være en måte man kan benytte seg av om man ønsker ny telefon. Bare kjør disse ytelsesappene til telefonen konker ut, så får du ny på garantien.

Endret av Kron
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spørs litt på hvilket perspektiv man har til ytelsestester. En ytelsestest som går på hvor mye en CPU yter, så vil hvertfall jeg se hva som er max teoretisk ytelse for denne. Jeg er selvfølgelig inneforstått med at dette da er syntetiske resultater. Er den eneste måten å kunne sammenligne to forskjellige CPU arkitekturer på feks. Det vil ikke være mulig å sammenligne dem med håndjernene på.

Dette synes jeg var et merkelig perspektiv. Det er av null relevans for sluttbrukeren hvilken teoretisk ytelse en dings har, men veldig stor relevans hvilken ytelse den har i praksis under vanlig bruk.

Endret av Vegard#
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal ikke en telefons varmehåndtering ha noe å si, mener du? Én ting er å sammenlikne brikkesettene direkte, men det er jo snakk om telefontester hvor designet faktisk spiller inn.

Som nevnt tidligere.. spørs litt hva man vil sammenligne da.. Hvis jeg vil se på en ytelsestest mellom Snapdragon og Kirin eller Exynos feks så vil ikke jeg at tallene endres utifra hvilken telefon de sitter i.

Det er SoC's jeg da vil sammenligne, ikke telefoner...

Lenke til kommentar

Dette synes jeg var et merkelig perspektiv. Det er av null relevans for sluttbrukeren hvilken teoretisk ytelse en dings har, men veldig stor relevans hvilken ytelse den har i praksis under vanlig bruk.

Det at noe ikke har relevans for de fleste, betyr ikke at det har null relevans for alle.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...