Maskinfører Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden Salvesen. skrev (På 18.9.2025 den 17.01): Gildes beef bourguignon som jeg fant i datodisken med en deilig pose Potetstappe jeg fant i skapet uten melk😂 og på papptallerken. Men godt var det! Ikke like lett i flytte kaos😅 Så godt ut liker godt potetstappe 😀 synd man ikke får det ute mere ☹️ 2
Duriello Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden (endret) Vårruller m ris og sweet chillisaus. Endret 5 timer siden av Duriello 1 2
Gouldfan Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Idag blir det fra grunn av Spaghetti bolognese med litt Fredagsvin. 3 2
Maskinfører Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden KANE2009 skrev (29 minutter siden): En slags ragu med litt rødvin til 😊 Ragu ? syns det ser ut som spagetti jeg ? Ser veldig godt ut 😀 1
Maskinfører Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Se om de har noe godt i disken på Meny rester fra idag 😀 1
Jarmo Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Duriello skrev (52 minutter siden): Vårruller m ris og sursøt chillisaus. Sweet chilli? 1
Duriello Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Jarmo skrev (Akkurat nå): Sweet chilli? Ja. 😂 Skal endre. 1
Jarmo Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Duriello skrev (Akkurat nå): Ja. 😂 Skal endre. Nei, blir blasfemi.. 1
Gouldfan Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Skulle ta bilde av middagen, men det var så godt at jeg glemte det. Hele familien spiste og det ble tomt. Glad de liker maten min. 😊 Et veldig godt tips er å ha i ca en liten boks passerede tomater.. En trepack med slike små papp kartonger koster 21kr i Sverige. Jeg tror de har passerte tomater i Norge også. Jeg liker de små kartonger, for da har vi mer og slipper rester. Kjøttdeig jeg bruker svin og storfe mix steker jeg i en panne stor klatt smør og litt rapsolje, kan godt steke litt ekstra uten at det blir helt brent. Jeg finkapper en stor løk og en fedd hvitløk freser i bare litt rapsolje i kjele selvsagt og her er det viktig å røre så ikke løken blir svidd, den skal bli myk og gyllen. Deretter heller jeg i en boks tomater, en liten skvett vann og litt passerte tomater så tar jeg i en og en halv teskje salt, drysser over et par runder med finmalt sort pepper, deretter en god klunk peppersaus vi bruker en rimelig rød Louisiana pepper saus, tabasco går også greit, og masse pizzakrydder med oregano, basilikum og timian, merian, rosmarin. Her er det viktig å være generøs, hadde over en halvt lite glass i dette idag, vi kjøper sånt pizzakrydder i bigpack kartonger. Siden er du nesten i mål heller stekt kjøttdeig i tomat sausen i kjelen og bare venter til Spaghetti er klar og heller i litt og litt Passerte tomater vi i kjøttsaus kjelen mens du venter. Sausen kan koke på lav varme, og er ikke fare for at tomatsaus blir svidd. Endret 2 timer siden av Gouldfan 2
Duriello Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Jarmo skrev (2 minutter siden): Nei, blir blasfemi.. Hmm? Det er jo godt. 😅 1
Jarmo Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Duriello skrev (2 minutter siden): Hmm? Det er jo godt. 😅 Jada, bruker mye selv. Men hva mener du med endre? 1
Duriello Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden Jarmo skrev (3 minutter siden): Jada, bruker mye selv. Men hva mener du med endre? Det var en sweet chilisaus jeg brukte, ikke sursøt. 👍 1 1
Jarmo Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden (endret) Duriello skrev (6 minutter siden): Det var en sweet chilisaus jeg brukte, ikke sursøt. 👍 Skjønner, byttet batteri mellom ørene.. ^-^ Endret 5 timer siden av Jarmo 2
Maskinfører Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Ble ett beger med lys lapskaus og en pose med kyllingklubber 😀 Endret 4 timer siden av Maskinfører 1 3
Gouldfan Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) :utakt skrev (2 timer siden): Løksuppe i dag. Lagd selv? Jeg elsker løksuppe og lagde det mye før, men kona liker det ikke. Så er noen år siden jeg lagde det selv. Med toast og ost såklart. Endret 2 timer siden av Gouldfan 2
:utakt Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden Gouldfan skrev (6 minutter siden): Lagd selv? Jeg elsker løksuppe og lagde det nye før, men kona liker det ikke. Så er noen år siden jeg lagde det selv. Med toast og ost såklart. Lagd av min bedre halvdel, men hjemmelaget ja. Og med toast og ost til. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå