Gå til innhold

Dagens middag

*NORGE*

Anbefalte innlegg

Vegetar taco-suppe! En suksess her hjemme - dette må jeg lage flere ganger. :) Omtrent like mye arbeid som vanlig taco, men sterkere krydret enn jeg vanligvis lager det. Droppet frisk koriander siden jeg ikke er noe glad i det. Brukte jarlsberg som ostetilbehør denne gangen, men vurderer å teste med parmesan neste gang.

Screenshot2024-01-19at22-14-18VEGETARISKTACOSUPPETRINESMATBLOGG.png.f4a7598e12bc456c8699cd434ec52ab4.png

Endret av Simen1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (På 21.12.2023 den 19.14):

"Vegetarisk tacosuppe" 

Jeg vet ikke helt om det var så veldig "taco", men det var uansett veldig godt. 

https://trinesmatblogg.no/recipe/vegetarisk-tacosuppe/

Vis skjult innhold

IMG_4225.jpg

Simen1 skrev (13 minutter siden):

Vegetar taco-suppe! En suksess her hjemme - dette må jeg lage flere ganger. :) Omtrent like mye arbeid som vanlig taco, men sterkere krydret enn jeg vanligvis lager det. Droppet frisk koriander siden jeg ikke er noe glad i det. Brukte jarlsberg som ostetilbehør denne gangen, men vurderer å teste med parmesan neste gang.

Screenshot2024-01-19at22-14-18VEGETARISKTACOSUPPETRINESMATBLOGG.png.f4a7598e12bc456c8699cd434ec52ab4.png

Ikke sant den var god? Vi må lage den her igjen snart. :)

• Liker 1
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Jeg fant opp en rett her en dag: Grønnsaksgrateng. Jeg er sikkert ikke den første som finner den opp, men her er nå uansett oppskriften:

- Kutt opp f.eks søtpotet, kålrot, gulrot etc i ca 2 cm tykke skiver og legg i en stor ildfast form

- Fortsett med broccoli kuttet i passe grove biter, løk i båter, hvitløk, purre, etc alt etter hva man har.

- Hell på 3 dl matfløte

- Krydre med salt og pepper, eventuelt muskat eller andre krydre om man vil

- Dryss raspet ost av ønsket type over det hele

- Stek midt i ovnen på 200-220°C i ca 30 minutter til osten blir gylden og det bobler godt også på midten

Veldig enkelt, gode justeringsmuligheter alt etter smak og behag og hva man har i kjøleskapet og ikke minst veldig godt!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...