Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte fra Telenor Fiber til Altibox?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor mener folk at TV-løsningen til Telenor/CD er bedre? CD sin nye satellitt-dekoder er fantastisk, men det er vel ikke den man får? Får man ikke den "gamle" T-we dekoderen? Ikke HDR. Ikke 4k. Ikke mulighet for Viasat Ultra HD? Hos Altibox ligger alle opptakene i en cloud som man kan se fra alle dekoderne i hjemmet, samt telefon og padder.

Det har vært noe diskusjon vedrørende bildekvalitet med Altibox, men at CDs gamle dekoder som er stor, dårlig og utdatert er bedre enn Altibox'? Det høres for meg merkelig ut. Mulig jeg mistforstår, og at man får med CD satellitt sin dekoder på fiber. Da stiller saken seg selvsagt annerledes.

Champions League i UHD er bare fantastisk :) 

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hva gikk du for? Har selv Altibox og er meget fofnøyd, eneste unntak er når strømmen går der noden er, så kan det ta timer før noden er oppe og går igjen.

 

Har bestilt Altibox, men har ikke skjedd noe enda med graving her såvidt jeg vet.

 

Uansett så får jeg jo da to fiberlinjer inn her, så får jeg se etter et år hvordan det blir om jeg går tilbake til Telenor eller ikke.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fikk brev fra Altibox idag, grunnet lav interesse så blir det ikke noe graving og fiber fra dem her allikevel. Merkelig at folk ikke hopper på dette her i området. Men så lenge folk har fiber fra før så blir det nok vanskelig å overtale folk tydeligvis.

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Altibox har planer om å grave ned sin egen fiber her, og jeg får da min "egen" 10GBit linje hvor jeg betaler 500kr første året for 500/500+TV. Deretter er det 1000kr mnd.

Altibox er tydligvis ikke til å stole på, hvis de først har fått nok kunder velger de å droppe hele greia? Hadde ikke godtatt slikt. Har du skrivet kontrakt? I så fall burde man fått erstattning. Synd telenor ikke tilbyr 1 gigabit. Dermed blir det vanskelig å kreve erstattning for dyrere pris hos en konkurent.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Fikk brev fra Altibox idag, grunnet lav interesse så blir det ikke noe graving og fiber fra dem her allikevel. Merkelig at folk ikke hopper på dette her i området. Men så lenge folk har fiber fra før så blir det nok vanskelig å overtale folk tydeligvis.

 

Skal ikke se bort fra at endel har fått ett veldig godt tilbud fra Telenor med binding, er vel ikke helt uvanlig og gjøre dette

Lenke til kommentar

Altibox er tydligvis ikke til å stole på, hvis de først har fått nok kunder velger de å droppe hele greia? Hadde ikke godtatt slikt. Har du skrivet kontrakt? I så fall burde man fått erstattning. Synd telenor ikke tilbyr 1 gigabit. Dermed blir det vanskelig å kreve erstattning for dyrere pris hos en konkurent.

 

Tja, fibersalg er ganske hårete, ikke se bort fra selgere fra Telenor har reist rund med kjempetilbud og angrefristskjema for de som har bestillt Alibox. Slikt spill er ganske vanlig uansett leverandør.

Lenke til kommentar

Telenor har ikke vært på døra her etter at jeg sa ja til Altibox, men 500/500 linja mitt har gått ned til 849kr mnd, hadde før en 100kr rabatt så jeg betalte 949 fra opprinnelig 1049.

 

Ordrebekreftelse og hele pakka har jeg på mail fra Altibox.

 

Har de "lov" til å avbryte dette uten videre?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Tror man ikke får gjort noe med prisene blir høyere en hva man hadde regnet med. Men du kan muligens ha rett på kompensasjon hvis det blir dyrere for deg å gå for telenor og du har skrivet kontrakt at du har tegnet avtale til gitt pris, med mindre prisen er utrolig lav.

 

Blir vel samme som butikker selger varer de ikke har på lager eller mulighet å kjøpe andre sted.

Men problemet er vel fiber selges som tjene ikke fysisk produkt dermed blir vanskeligere å kreve kompensasjon hvis man først ikke er kunde.

 

For hvis de hadde sett det andre vei om kundene etter å ha skrivet kontrakt bryter avtalen hadde de måtte betalt bruddgebyr alt fra halv år eller 5000 kr etablering + inværende + neste måned.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vel, regner nok med at avtalen er ganske så oppsigbar hvis man ikke oppnår nok kunder, ellers ville ingen tørre og gjøre ett forsøk på ett innsalg, og ja skriver man under og utbygger er i gang så kan det komme ganske saftige gebyrer hvis man trekker seg.

 

Har hørt rykter om at noen leverandører har drevet med sabotasjesalg, at de går inn i ett område hvor en leverandør har salg pågående for og skape usikkerhet og få endel kontrakter slik at konkurrenten ikke får nok kunder til og starte opp, da målet oppnådd og utbyggingen kommer ikke i gang. Ett sted gikk samme selgerene både for Altibox og Canal Digital med ca 14 dagers mellomrom så fibersalg er litt spesielt, i dette området lå det fiber fra tre leverandører frem til veggen så der var det hvert fall ikke monopol.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Telenor har fiber andre steder i bygda her, og jeg vet Altibox driver å graver "overalt" her (Har ei tante som har Telenor fiber fra før og som nå får Altibox, hun bor 1km unna). Mine foreldre har ikke fiber fra før, og har også fått "bekreftet" at de skal få fiber fra Altibox etter befaring med nabolaget sammen med Altibox, så blir spennende å se om det blir noe der (de bor ca 3km unna her)

 

Prisen som jeg fikk fra Altibox var 799mnd første året for 1000/1000 + TV pakke med 100 kanaler.

 

Men for all del, 500/500 holder i lange baner det :)

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Er klar over at det er dyrt, og at de må ha nok interesserte.

 

Men her var selger meget pågående, de skulle begynne å grave om 14 dager da han besøkte meg, måtte ha svar asap og ordrebekreftele og hele pakka ble sendt på mail..

 

Så kommer brev i posten om at det ikke blir noe allikevel.

 

Mulig dette er vanlig praksis for å "sjekke" om folk er interessert, jeg vet ikke.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...