Gå til innhold

Poco F1


Anbefalte innlegg

Stabile MIUI versjoner kommer fortløpende automatisk til telefonen. Skal du flashe andre roms, ligger det utførlige guider flere steder på nettet.

Men si meg da forskjell på gemini_global_images_V9.6.2.0.OAAMIFD_20180801.0000.00_8.0_global og miui_MI5Global_V9.6.1.0.OAAMIFD_e569ca4e32_8.0.zip eneste forskjellen jeg ser den ene mangler cmd skript. Så nei det er ikke så enkelt for nybegynner, vertfall ikke hvis man ikke har gjort det før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel bare Norge omtrent som bruker DAB. I india er vel sikkert mobildata dyrt og FM radio det foretrukne.

 

Vanntett og slikt har dem jo skrotet for å få ned prisen.

Over 40 land bruker DAB...

 

 

Når det kommer til pris på ting i norge, så er grunnen til at det som regel blir 1:10 skala på USD at vi må legge på moms i Norge, mens I USA blir dette lagt på i etterkant og varierer fra stat til stat.

Lenke til kommentar

Spare du mye kontra Norge ?

 

Tja det spørs hvilken verdi selger putter på pakken. Betalte 2770,- om selger har merket pakken med så lav pris at den går under 350,- grensa (mange kinaselgere gjør dette) så blir det også sluttprisen. I værste fall blir prisen rett over 3600,-

 

Man mister jo så klart reklamasjonsrett osv, som kan være verdt en del. Kina selgere har oftest 6mnd garanti, og man må da sende den til kina for rep - noe som i praksis er bortkastet på en rimelig telefon pga returkostnad.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Tja det spørs hvilken verdi selger putter på pakken. Betalte 2770,- om selger har merket pakken med så lav pris at den går under 350,- grensa (mange kinaselgere gjør dette) så blir det også sluttprisen. I værste fall blir prisen rett over 3600,-

 

Man mister jo så klart reklamasjonsrett osv, som kan være verdt en del. Kina selgere har oftest 6mnd garanti, og man må da sende den til kina for rep - noe som i praksis er bortkastet på en rimelig telefon pga returkostnad.

Så ca 1800,- spart i beste fall da , på en 128gb modell

Lenke til kommentar

Om du safer helt på at selgeren skriver lavere verdi da.

Om man er litt mere skeptisk burde man handle hos noen som refunderer mva om man skulle få krav om det.

Takker veldig for tipset ditt om å handle fra Banggood. Kjøpte en Feiyutech G6 i helgen (gimbal), og vurderer Xiaomi A2. Utrolig billig nå, men litt usikker siden den ikke er vanntett. Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Man mister jo så klart reklamasjonsrett osv, som kan være verdt en del. Kina selgere har oftest 6mnd garanti, og man må da sende den til kina for rep - noe som i praksis er bortkastet på en rimelig telefon pga returkostnad.

Det er ikke bortkastet, men problemet er vel ikke prisene, er vel heller enten mobilen blir borte i frakten eller at den blir stoppet i tollen.

Det er noe herk hvis det først blir problemer så kjøper heller mobilen på finn.no eller butikk siden hvis mobilen slutter å fungere er de ikke lønnsomt å reparere generielt sett. Men selgerne har mulig å sende den til kina for reprasjon synd da tar det flere måneder for man får løst problemet. Det er heller her problemene ligger og man egentlig har krav på lånetelefon hvis det tar over 1-2 uker. tror man kan se bort i fra det på iwill og netonnet.

 

Software oppdatering og unlock er noe herk med xiomi syns jeg.

Idiotisk man må kjøpe nyere mobil men slik er det. Kunne ikke klart meg med under 256 GB lagringsplass i dag.

 

Bare så jeg har sagt det Xiomi mi mix har også software feil hvis man installer mange apper. Hender programmer henger seg for dårlig SSD disk? Men jeg vet ikke sikkert kan noen svare på det? Må man unlocke mobilen hvis man skal ha nyere android? Ellers låses den til androiden som mobilen ble levert med? Slik jeg har forstått det er det slik.

Gleder meg å høre om review og om dere sliter også med batteriet ikke gir mye teknisk informasjon om levetid etc? Nyere mobiler er vel vanskeligere å reparere.

 

 

Ikke verste mobilen dette.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hatt min over en uke. Mye for pengene.

Kameraet er bra, men ikke noe særlig bedre enn i redmi note 5 som jeg hadde før - som har fantastisk kamera for prisen (ca 1700-1800 fra kina).

Batteritiden er fantastisk, jeg ladet min søndag, og trengte ikke lade igjen før fredag med mitt bruk. Bruker nesten ikke strøm vd standby.

Ytelsen er suveren og jeg liker egentlig MIUI ganske bra, og swipe kommandoer er genialt.

 

På den negative siden: om man mister mobildekning så har telefonen problemer med å komme seg på nett igjen automatisk, ganske irriterende og jeg tipper det blir fikset i en oppdatering, antennekvaliteten er forøvrig bra og bedre enn på andre xiaomi telefoner jeg har hatt. skru på/av flymodus og den kobler umiddelbart til nettet igjen.

Noe lyslekkasje langs nedre skjermkant, kjent problem i følge brukere på XDA. Jeg irriterer meg ikke noe nevneverdig over dette da det ikke betyr noe for meg bruksmessig.

 

Alt i alt godt fornøyd. Betalte 2770,- Selger hadde merket pakken med en verdi på $35 så ble ikke noe MVA å betale heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...