Gå til innhold

Kundene raser mot Chilimobil: Må vente i dagevis på svar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Chilimobil-sjef Lars Ryen Mill sier til Tek.no at de har mangedoblet salget i løpet av kort tid, og at de nok dessverre har undervurdert interessen, og da spesielt for Fri Data. "

 

Hadde de spurt meg kunne jeg fortalt de at de burde doblet kundeservice og gått over logistikken før de lanserte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Norske folk er rimelig urettferdige synes nå jeg, her prøver chilimobil og komme med noe nytt. De som alle andre "over invisterer" ikke i alt før de vet med sikkerhet om det er noe interesse i produktet. Det ble stor pågang og de sliter med å etterfylle kravene. Gi dem litt tid til å tilpasse seg i stedet for å sende inn klage så fort dere får muligheten. De jobber nok med saken og vil nok prøve å gjøre det de klarer for å få til et godt tilbud til alle med en hyggelig og service innstilt kundeservice. Det eneste de kunne gjort for å bremse ned på problemene ville vært å stoppet salget av abonnement og ventet til ting har stabilisert seg igjen. Men det er vel ingen bedrifter som ønsker dette.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Norske folk er rimelig urettferdige synes nå jeg, her prøver chilimobil og komme med noe nytt. De som alle andre "over invisterer" ikke i alt før de vet med sikkerhet om det er noe interesse i produktet. Det ble stor pågang og de sliter med å etterfylle kravene. Gi dem litt tid til å tilpasse seg i stedet for å sende inn klage så fort dere får muligheten. De jobber nok med saken og vil nok prøve å gjøre det de klarer for å få til et godt tilbud til alle med en hyggelig og service innstilt kundeservice. Det eneste de kunne gjort for å bremse ned på problemene ville vært å stoppet salget av abonnement og ventet til ting har stabilisert seg igjen. Men det er vel ingen bedrifter som ønsker dette.

 

Det er her bemanningsbyråer og midlertidig bemanning kommer inn. Er man i ferd med å lansere ett produkt som dette, så leier man inn x-antall personer for en kort tid. Så finner man ut om man trenger alle eller ikke, og tar avgjørelser basert på dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er her bemanningsbyråer og midlertidig bemanning kommer inn. Er man i ferd med å lansere ett produkt som dette, så leier man inn x-antall personer for en kort tid. Så finner man ut om man trenger alle eller ikke, og tar avgjørelser basert på dette.

 

Man trenger fortsatt opplæring, kjæresten min jobber på kundeservice og der var det 3 ukers opplæring. Tviler på at det bare er å kaste folk ut i en oppgave som krever at man har kjennskap til produkter, datoer, løsninger osv helt uten videre. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke overraskende at dette har oppstått. En liten aktør lanserer ett produkt de håper skal øke deres markedsandel. Men de hadde ingen garanti for hvor stor økningen ville bli el hvor fort det ville skje. Forståelig da, fra deres ståsted, at de ikke økte bemanningen i forkant. Ingen vil øke utgiftene før inntektene for å forsvare det er en realitet.

Samtidig må jo kundene få klage på noe som så opplagt er en mangelfull tjeneste man betaler for.

 

Man trengte ikke være Snåsamannen for å skjønne at det ville bli en periode preget av barnesykdommer når de lanserte dette fri-data abbonementet. Det interessante er om Chilimobil klarer kvitte seg med de og evt når.

Personlig tror jeg ikke at dette får en lykkelig slutt for Chilimobil

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er også en fornøyd kunde. Svartid var elendig i begynnelsen, men har blitt mye bedre syns jeg. Ønsker meg nå bare wifi tale og en fungerende app, så er jeg veldig fornøyd.

 

Takk til chilimobil at de lanserte fri data. Håper flere følger.

Endret av friendsmag
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Hvem i Chilimobil har skadet Tek for at dem alltid er på strupen til Chili? Chilimobil har gjort noe godt for Norge, og alt jeg ser er negative artikler og kommentarer. Nå har jeg ikke vært kunde lenge, men fikk svar fort på mail når jeg avsluttet Sumo, fikk SIM kortet under 1 uke, og alt i alt en god opplevelse. "Én kunde sier dette, en annen dette"? Virkelig verdt å lage en nyhetsartikkel utifra kommentarer på facebook?

 

Er tydelig at Chillimobil artikler skaper massevis av klikk mtp interessen i kommentarfeltet. Er vel slik de velger

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvem i Chilimobil har skadet Tek for at dem alltid er på strupen til Chili? Chilimobil har gjort noe godt for Norge, og alt jeg ser er negative artikler og kommentarer. Nå har jeg ikke vært kunde lenge, men fikk svar fort på mail når jeg avsluttet Sumo, fikk SIM kortet under 1 uke, og alt i alt en god opplevelse. "Én kunde sier dette, en annen dette"? Virkelig verdt å lage en nyhetsartikkel utifra kommentarer på facebook?

 

Som i andre saker, hvem er det som "skriker" høyest, er det de 1000 veldig fornøyde kundene eller de 50 som klager på Facebook?

Helt enig med at dette er en tullete artikkel uten særlig substans.

 

De burde fokusere på at Chilli har mangedoblet salget sitt og fokuserer på å senke ventetiden på kundeservice.

Kundeservice er jo viktig, spesielt på nett, siden veldig få ringer kundeservice.

 

Jeg har ikke noe "kundeforhold" til Chilli, bruker bare 2GB fra Ice, resten av surfing gjøres på WiFi.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...