Gå til innhold

TV og lydplanker - Kjøpsguiden 2021 (Vår)


Anbefalte innlegg

Agentspoon skrev (3 timer siden):

Q70T er et godt valg, ja. 🙂 Slipper det dumme wide viewing-angle filteret til Q80T også, som ødelegger for kontrasten og sortnivået en del. Har nesten sett flere fornøyde kunder av Q70T enn Q80T, utrolig nok. 

 

Neo QLED og OLED med høyere fargevolum og lysstyrke, vil nok bli ganske dyrt i starten ja. Mangler en TV, ville jeg nok kjøpt med de prisgunstige tilbudene tii uka. Skal en oppgradere fra 2016 eller senere, ville jeg derimot ventet. 😊

Vi kjøpte en 75" Q70T på januarsalg til 14990,- og er veldig fornøyd med den til både film og spill. Ser at den er nede på denne prisen igjen nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Slaps skrev (1 time siden):

Tja. Ville nok tatt Q80T med mindre du planlegger å se 8K-innhold mesteparten av tiden. Hva med QE65Q90T istedenfor? Og har du vurdert OLED?

Det påstås lengre opp i tråden at Q70T er bedre enn Q80T på kontrast og sortnivå. Er det noe i dette?

Lenke til kommentar
Slaps skrev (4 timer siden):

Tja. Ville nok tatt Q80T med mindre du planlegger å se 8K-innhold mesteparten av tiden. Hva med QE65Q90T istedenfor? Og har du vurdert OLED?

Ok. Men den oppskalerer ikke innhold da? Og er det ikke mer fremtidsrettet og gå for en som kan vise 8K?

Skulle gjerne kjøpt Q90t, men blir akkurat noen tusenlapper for mye. Oled liker jeg veldig godt (kun sett på i butikk), men samme der, blir litt for dyrt med 65" Oled. 

Har pr nå en 75" q60t, mye refleksjon og blir ikke helt fortrolig med bildet.

Lenke til kommentar
taffeeel skrev (3 timer siden):

Hvis du spiller en del så vil jeg si Q80T da den har 120 hz-panel, og har èn HDMI 2.1-inngang. Q700T har 60 hz-panel og kun HDMI 2.0 så vidt jeg kunne søke meg frem til.

Spiller litt casual.. men har også brukt en 49" billig thompson tv og vært fornøyd der. så for min del ville det ikke hatt så mye og si 60 vs 120Hz.  Har gaming skjerm på pc med 144hz, merker stor forskjell på scrolling men ikke så mye ellers :D

Lenke til kommentar
2 hours ago, asjstian said:

Ok. Men den oppskalerer ikke innhold da? Og er det ikke mer fremtidsrettet og gå for en som kan vise 8K?

Skulle gjerne kjøpt Q90t, men blir akkurat noen tusenlapper for mye. Oled liker jeg veldig godt (kun sett på i butikk), men samme der, blir litt for dyrt med 65" Oled. 

Har pr nå en 75" q60t, mye refleksjon og blir ikke helt fortrolig med bildet.

Buy cheap, buy twice. Råder deg til å spare/vente litt til du har råd til noe high-end typ OLED eller Q90, ellers vil det ikke være all verdens forskjell.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (4 timer siden):

Da ville jeg ha ventet på Neo QLED

Liten hensikt å kjøpe ny TV hvert år

Heldigvis, tv jeg har nå er kjøpt på power og har hatt den i ett par uker kun. Kjøpte på power med tanke på"åpent" kjøp nettopp fordi jeg var usikker med tanke på kvalitet og størrelse. Hatt en qled fra 2018, følte faktisk den var hakket bedre en 2020 modellen..

Lenke til kommentar

Sagt det før og. Q8DN og Q9FN fra 2018 er de beste Samsung har produsert, fordi de spilte på sine egne styrker. Høy lysstyrke, rekordhøyt fargevolum og kjempebra sortnivå. Siden den gang har de introdusert et ekstra lag for bedret innsynsvinkel som tok knekken på sortnivået, samt redusert antall dimmesoner betraktelig. Jeg har Q8DN i dag jeg kjøpte brukt til 7000 kr. Et av de beste kjøpene jeg har gjort, og kjenner null iver over å bytte. Neo QLED tror jeg kan bli den nye beste modellen, men jeg vil nok beholde min noen år til uansett. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar
dexter82 skrev (29 minutter siden):

LG Oled vs Samsung etc..

Tester av 2021-modeller er rett rundt hjørnet nå så det er ikke lett å si, men vil egentlig gjette på LG sin G1-serie blir den store vinneren.

dexter82 skrev (31 minutter siden):

Og hvor lenge må jeg evt. vente for å få en TV med den "nye" teknologien som er nevnt (MicroLed etc..)?

Flere år.

dexter82 skrev (31 minutter siden):

Hvilken TV er best kjøp nå 65", 77", 80", 85"?

Kommer an på hvor langt unna TVen du sitter. Dette er en god pekepinn:

https://www.rtings.com/tv/reviews/by-size/size-to-distance-relationship

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...