Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

kløe nedentil etter barbering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den beste løsningen er å gå over til voksing eller epilering, men siden du mest sannsynlig ikke ønsker å få hårene nappet ut så antar jeg at du vil ha hjelp mot kløen fra barbering, som det dessverre er lite å gjøre med da det har noe med hvordan hårene ble kuttet istedenfor å bli dratt ut ved rota som voksing og epilering gjør. 

Du kan prøve sånn intimbarberingsgele som skal hjelpe for det etterpå, men jeg merket lite forskjell da jeg prøvde den selv (fåes kjøpt på kondomeriet). 

Finnes kremer som gjør at huden klør mindre, som feks eurax og noen hudkremer (bruker selv en som motvirker all irritasjon, inkluderer kløe) men jeg tror dessverre ikke at det vil funke til ditt formål. 

Lenke til kommentar

Proff voksing er fort over. Ja, det vil gjøre vondt (vokset første og siste gang for ti år siden... endte opp med trusa full av blod etterpå, traumatiserende og vondt, ikke klart å somle meg til runde nr 2 av en eller annen grunn!). Burde helst ikke gjøres selv, spesielt ikke første gang. Epilering er enkelt å gjøre selv, men tar mye lengre tid og.. ja, jeg har prøvd å epilere i underlivet kun en gang. Fikk tidenes blåmerke på venusbegeret. Epilerer gjerne legger og under armene, føles som om jeg skal besvime hver gang jeg tar under armene med den, men gud for ett fantastisk resultat! Hårfri i over lengre tid med mykere og lysere hår som vokser ut igjen. 

Jeg skal så absolutt prøve intimvoks igjen, men aldri epilering nedi der, for mye løs hud for pinsettene å ta tak i rett og slett. 

Har du noen tusen å brenne av så sjekk laser. Man får kjøpt det for hjemmebruk, men vet ikke hvor heldig det er å sitte der å bruke laser på fitta/pikken og ballene?

Lenke til kommentar

 

Mener dere på fullt alvor at han skal vokse kølla og ballene? Er mann selv og har aldri prøvd dette, ikke tenkt tanken engang...Det må jo gjøre sinnsykt vondt?

 

 

 

Det er ikke behagelig, men det er da grenser for hvor pingle man skal være. Det er verst de første gangene, og det er snakk om en halvtime hver 4.-5. uke.

 

Anonymous poster hash: 87bed...685

Lenke til kommentar

Det er ikke behagelig, men det er da grenser for hvor pingle man skal være. Det er verst de første gangene, og det er snakk om en halvtime hver 4.-5. uke.

 

Anonymous poster hash: 87bed...685

Kan tenke meg at det er ubehagelig ja. Men farlig da? Huden er jo tynn som 1-lags dopapir rundt utstyret og vokspapir (heter det det?) sitter hardt fast, har jeg hørt, så hva om skinnet blir røska av og du sitter igjen med ei skinnfri pølse?

Lenke til kommentar

 

Så, hvordan unngår man at det stikker og klør så sinnsykt når man har barbert alt av hår rundt snøtten og på  ballene..? dette er kun 3 gang jeg gjør det fordi det har vært et helvette de andre gangene. sist jeg gjorde det så dro jeg fra jobb fordi det klødde så sykt mye.. 

 

Anonymous poster hash: c648a...d52

 

Sløv høvel. Røsker ut hår i stedet for å kutte.

Lenke til kommentar

Sløv høvel. Røsker ut hår i stedet for å kutte.

Jepp. Dårlig høvel eller tørr barbering gir irritasjon. Barbering er også noe du blir vant til. Samt er det mulig du reagerer på såper e.l etter at du har barbert deg.

 

Dusj varmt slik at huden er myk før du barberer. De beste høvlene er de gamle.

Eneste grunnen til at de selger det plastikk møkket alle bruker idag er fordi de tradisjonelle høvlene varer evig - og det blir ikke produsentene rike på.

 

post-389336-0-95114900-1529949395_thumb.png

Lenke til kommentar

Kan tenke meg at det er ubehagelig ja. Men farlig da? Huden er jo tynn som 1-lags dopapir rundt utstyret og vokspapir (heter det det?) sitter hardt fast, har jeg hørt, så hva om skinnet blir røska av og du sitter igjen med ei skinnfri pølse?

Derfor får du det gjort hos en proff. Er ikke alle som gjør bikini voksing som også tar karer, men de finnes. 

 

Huden rundt fitta er ikke mye tykkere altså. Er jævlig vondt ja, men du vet hva man sier, du må lide for skjønnheten :p

 

Edit: Med jevn voksing trenger man ikke gjøre det oftere enn hver 6 uke, og du vil merke etter hvert at hårene blir mykere og lysere. Absolutt verdt smerten. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...