Gå til innhold

SNIKTITT: Jaguar i-Pace Slik takler Jaguar i-Pace norske veier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Savner HW.no mer for hver slik artikkel som kommer.. Det er kun et glimt av spill / hardware-artikler innimellom alt annet. Joda, dere dekket E3 bra, men det er det..

 

Hw.no har blitt voksne og kjipe; nå testes bare vaffeljern, nesehårstrimmere og hårfønere

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Savner HW.no mer for hver slik artikkel som kommer.. Det er kun et glimt av spill / hardware-artikler innimellom alt annet. Joda, dere dekket E3 bra, men det er det..

 

Hw.no har blitt voksne og kjipe; nå testes bare vaffeljern, nesehårstrimmere og hårfønere

Leserne av HW.no har vokst opp også, og flere og flere av dem trenger virkelig nesehårstrimmere ?

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Den Audien Teslaen som står parkert ved siden av må være satt der med vilje. Det såpestykker ser urgammelt ut sammenlignet med den skarpe linjeføringen som de facto har vært en standard for bildesign de siste 3-4 årene og som Jaguar bidrar med.

Endret av Dr. Bombay
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Den Audien Teslaen som står parkert ved siden av må være satt der med vilje. Det såpestykker ser urgammelt ut sammenlignet med den skarpe linjeføringen som de facto har vært en standard for bildesign de siste 3-4 årene og som Jaguar bidrar med.

 

Haha, "såpestykket". Det må være en av de bedre og mer passende beskrivelser jeg har lest om bil på lenge. :D

 

Hva i helvete Tesla tenkte på med x er ikke godt å si ihvertfall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvor rundt Oslo i bratte oppoverbakker er det lov å kjøre i 140-150km/t?

 

Og å kjøre utenlandskregistrert bil i Norge når man selv er norsk er veldig begrenset med mindre man har med en utlending i bilen noe jeg ikke kan se var tilfellet på noen av bildene eller i teksten.

 

2 innrømmede lovbrudd i en artikkel? Høres ut som kort vei til å både miste lappen samt få skatteetaten på nakken.

Lenke til kommentar

...som konstant følger med på 'gasspådrag', svinging, bremsing og liknende,...

 

...ikke helt det samme «kastet» som når du trykker 'gassen' i bånn på en toppspesifisert Tesla,...

 

...fullstendig fartsblind fordi pådraget i 'gasspedalen' er så jevnt,...

 

 

...løses med en lett fot på 'gasspedalen'.

 

 

På tide med ett erstatnings ord?

 

:-)

 

Gleder meg å prøve denne bilen. For meg er det spesielt interessant om hvor romslig sitteplassene bak er. (Hvor komfortabelt to voksne har det bak. Tesla Model S var i hvert fall ikke godt nok).

Endret av keramikklampe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor rundt Oslo i bratte oppoverbakker er det lov å kjøre i 140-150km/t?

 

Og å kjøre utenlandskregistrert bil i Norge når man selv er norsk er veldig begrenset med mindre man har med en utlending i bilen noe jeg ikke kan se var tilfellet på noen av bildene eller i teksten.

 

2 innrømmede lovbrudd i en artikkel? Høres ut som kort vei til å både miste lappen samt få skatteetaten på nakken.

 

Jeg var selv med på samme arrangement i går, og kan opplyse om at Jaguar-importøren på forhånd hadde søkt norske myndigheter om tillatelse til at vi fikk kjøre bilene med britiske skilt på. Det var dessuten en representant fra importøren med på selve kjøreturen.

 

140-150 i oppoverbakkene var jeg derimot ikke med på :)

 

 

...som konstant følger med på 'gasspådrag', svinging, bremsing og liknende,...

 

...ikke helt det samme «kastet» som når du trykker 'gassen' i bånn på en toppspesifisert Tesla,...

 

...fullstendig fartsblind fordi pådraget i 'gasspedalen' er så jevnt,...

 

 

...løses med en lett fot på 'gasspedalen'.

 

 

På tide med ett erstatnings ord?

 

:-)

 

Gleder meg å prøve denne bilen. For meg er det spesielt interessant om hvor romslig sitteplassene bak er. (Hvor komfortabelt to voksne har det bak. Tesla Model S var i hvert fall ikke godt nok).

 

Jeg satt godt i baksetet på I-Pace, men satt ikke der mer enn noen minutter. Jeg har for øvrig forsøkt å innføre "akselerasjonspedal" ved et par anledninger, uten at det har festet seg helt enda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...som konstant følger med på 'gasspådrag', svinging, bremsing og liknende,...

 

...ikke helt det samme «kastet» som når du trykker 'gassen' i bånn på en toppspesifisert Tesla,...

 

...fullstendig fartsblind fordi pådraget i 'gasspedalen' er så jevnt,...

 

 

...løses med en lett fot på 'gasspedalen'.

 

 

På tide med ett erstatnings ord?

 

:-)

 

Gleder meg å prøve denne bilen. For meg er det spesielt interessant om hvor romslig sitteplassene bak er. (Hvor komfortabelt to voksne har det bak. Tesla Model S var i hvert fall ikke godt nok).

 

Nå kjører ikke bensin- og dieselbiler på gass heller da ;) Å "gi (full) gass" er jo et uttrykk (i hvert fall på folkemunne), så det gjelder selvsagt for elektriske biler også.

Lenke til kommentar

Den Audien Teslaen som står parkert ved siden av må være satt der med vilje. Det såpestykker ser urgammelt ut sammenlignet med den skarpe linjeføringen som de facto har vært en standard for bildesign de siste 3-4 årene og som Jaguar bidrar med.

 

 

Syntes model x så litt rar ut alt da den kom. Det er noe med proposjonene på model x som ikke stemmer. Der model s har ett nærmest aggressivt design med flotte linjer er model s som du sier mer som et såpestykke. Og ja sett mot Jaguaren så ser model x rett gammelmodig ut og nærmest litt trist der den står. 

Lenke til kommentar

Hvor rundt Oslo i bratte oppoverbakker er det lov å kjøre i 140-150km/t?

 

Og å kjøre utenlandskregistrert bil i Norge når man selv er norsk er veldig begrenset med mindre man har med en utlending i bilen noe jeg ikke kan se var tilfellet på noen av bildene eller i teksten.

 

2 innrømmede lovbrudd i en artikkel? Høres ut som kort vei til å både miste lappen samt få skatteetaten på nakken.

 

 

Husker noen i en artikkel i VG lurte på hvor det var blitt av nabokjærringa. Vel de trenger ikke lete mer, du er jo her. Og du følger med og passer på at ingen krysser noen grenser. Hva skulle vel dette landet blitt uten sånne som deg. 

Lenke til kommentar

Nå kjører ikke bensin- og dieselbiler på gass heller da ;) Å "gi (full) gass" er jo et uttrykk (i hvert fall på folkemunne), så det gjelder selvsagt for elektriske biler også.

 

 

Jeg går ut i fra at du bare gjør deg vanskelig og strengt tatt vet dette allerede, men "gasspedal" er altså et låneord. Eller låne begrep, om du vil.

 

Så langt jeg kan bringe på det rene så er "gas pedal" et predominerende Amerikansk uttrykk, mens "accelerator" er mer Britisk. Der "gas" er en forkortelse for "gasoline." En forkortelse som også gir andre avledninger slik som "gas capgas guzzler," osv.

 

Men ettersom Tesla Roadster 2.0 nå får trykkluftsdyser, så kan vi like godt bare beholde ordet gasspedal. Alternativt finnes ordet pådrag, eller kanskje bare kraftpedal. 

Endret av 1P4XZQB7
Lenke til kommentar

 

Hvor rundt Oslo i bratte oppoverbakker er det lov å kjøre i 140-150km/t?

 

Og å kjøre utenlandskregistrert bil i Norge når man selv er norsk er veldig begrenset med mindre man har med en utlending i bilen noe jeg ikke kan se var tilfellet på noen av bildene eller i teksten.

 

2 innrømmede lovbrudd i en artikkel? Høres ut som kort vei til å både miste lappen samt få skatteetaten på nakken.

 

 

Husker noen i en artikkel i VG lurte på hvor det var blitt av nabokjærringa. Vel de trenger ikke lete mer, du er jo her. Og du følger med og passer på at ingen krysser noen grenser. Hva skulle vel dette landet blitt uten sånne som deg. 

Nabokjerringa lurer på hvilken 60/70 sone med skolebarn de har kjørt i 140/150. I 70 sone er det fengsel fra 125km/t. Ingen bratte motbakker i Oslo området som har 80 eller 90 sone.

Lenke til kommentar

Haha, "såpestykket". Det må være en av de bedre og mer passende beskrivelser jeg har lest om bil på lenge. :D

 

Hva i helvete Tesla tenkte på med x er ikke godt å si ihvertfall.

 

Ja, merkelig at en bil som tjener mest på å ha lavest mulig luftmotstand, gjøres så lik et såpestykke som mulig. Kan det ha med at det faktisk er det mest effektive designet for å få luften til å passere så uhindret som mulig?

 

Mulig burde den fått masse små "groper" i metallet for å få luften rundt bilen til å oppføre seg mer som en golfball, men så er det ikke kulerund form på denne. Og så er det ikke like sikkert at det ville sett særlig pent ut. 

 

Dog ser vi at noen elbiler, som Hyundai Kona faktisk får designelementer i frontplata som bygger på samme prinsippet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...