Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Svindlet på finn


MathiAs12356

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ble svindlet på finn.no for 3000 kroner. Jeg skulle kjøpe en telefon på finn for 6000 og jeg skulle forhånds betale 3000 kroner vi avtalte. Jeg betalte selgeren skulle sende den neste dag når han "får tid". Det skjedde ikke da kom neste dag da han skulle til post kontoret og sende den da han sier at han kom opp i en krangel på veien og knuste telefonen. Som er jo bare tull da jeg fant ut at han selgte samme telefonen på facebook for noen uker siden. Jeg har navn og addresse osv. Jeg har prøvd å kontakte finn, men ikke mye til hjelp. Han sier at han skal betale 500 tilbake den 20. juni og så betale resten senere , som jeg bare tror er tull. Han prøver å selge meg en annen telefonen også bare den er helt strøken bare jeg sender en 1000 lapp til. Jeg har halt bevis materiale av meldinger osv. Hva burde jeg gjøre? Mvh Mathias 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor du langt fra selger?

Det er forbausende effektivt å møte opp på døra hans sammen med 1-2 kompiser. For han er du bare en fjern person langt unna som han har lurt penger ut av, han ser ikke på deg som en person han kommer til å høre noe mer fra. Han fortsetter bare sin svindling videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg har bevis materiale, addresse, navn osv tror du at det er mulighet for å få dem igjen?

Hvordan har du tenkt det da? Hva er planen din og hvordan har du tenkt å spille kortene dine?

Politiet tviler jeg på gidder så mye som å løfte et øyelokk, de har nok å gjøre med skjemaer osv fra før. Det er konkrete eksempler på folk som har gått til politiet med alt av bevismateriale som er mer enn nok til å dømme en person. De har ikke giddet å gjøre noe som helst med det. Skylder på kapasitetsproblemer mens de drikker kaffe og gomler donuts.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bare å anmelde med engang, og saken vil dessverre bli henlagt. Og han kan bare fortsette som han gjør. 

(Blir det mange nok som anmelder så kan det hende det "ressursterke" og "handlekraftige" politiet vi har gjør noe. Så blir han dømt til 30 dager samfunnstjeneste eller noe for så å slippe ut igjen. Og fra politiet sin side, hva søren er vitsen med å gjøre noe, han går rett ut igjen etterpå og fortsetter, er jo ingen straff uansett, så bortkasta tid og ressurser.) 

Endret av Løvehjerte
Lenke til kommentar

Han svarer fortsatt på meldinger så jeg tror jeg venter til 20 siden politiet gjør sikkert ikke en ting uansett som er ganske trist. Så jeg tror hadde han ikke ville betalt hadde han ikke svart på meldinger og telefoner lengre.

Dette viser hvorfor du ble lurt. Du tror på alt en løgner sier.

Hook, line and sinker. Du er det perfekte offeret for han.

Lenke til kommentar

Vent til den 20. mulig du kan redde inn 500.

Anmeld uansett etterpå, du skal ha tilbake 3000, ikke 500.

Anmelder du får du neppe noe igjen i det hele tatt.

 

Jeg ville gjort det slik ihvertfall, for å ha en sjanse til å få igjen litt, selv om det antagelig ikke kommer inn 500 engang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vent til den 20. mulig du kan redde inn 500.

Anmeld uansett etterpå, du skal ha tilbake 3000, ikke 500.

Anmelder du får du neppe noe igjen i det hele tatt.

 

Jeg ville gjort det slik ihvertfall, for å ha en sjanse til å få igjen litt, selv om det antagelig ikke kommer inn 500 engang.

Ja prøver det han sier at han skal betale resten etter han har betalt 500 da får jeg ihvertfall sjekket om han faktiskt betaler det. Jeg har ikke noe å tape på å vente.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...