Gå til innhold

Konfigurasjon av komplett PC (i170) 15 999kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yo!

 

Tenkte kjøpe denne fra komplett https://www.komplett.no/product/11118/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i170#

 

Den er på tilbud akkurat nå og satt ned fra 19.999:- til 15.999:-

 

Men er usikker på kabinett og er det lurt å ha vannkjøling til i7-8700?

 

 

Hva skulle dere endret på i konfigurasjonen?

 

Takk for svar.

 

Du kan spare 1500 Kr til ved å bygge den selv, om det er av interesse?

 

https://www.komplett.no/product/1011746/datautstyr/pc-komponenter/pc-i-deleroppgradering/pc-i-deler-intel/pc-i-deler-premium-gamer#productinfo

 

Edit: Men du må fremskaffe en billig Windows lisens selv.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Yo!

 

Tenkte kjøpe denne fra komplett https://www.komplett.no/product/11118/pc-nettbrett/komplett-pc/komplett-gamer-premium/komplett-gamer-premium-i170#

 

Den er på tilbud akkurat nå og satt ned fra 19.999:- til 15.999:-

 

Men er usikker på kabinett og er det lurt å ha vannkjøling til i7-8700?

 

 

Hva skulle dere endret på i konfigurasjonen?

 

Takk for svar.

Burde det ikke være en raskere ram enn den som er valgt?

Lenke til kommentar

 

Burde det ikke være en raskere ram enn den som er valgt?

 

 

Med det hovedkortet vil raskere RAM uansett kjøre på 2666MHz. Raskere latency som CL14 i stedet for CL16 som følger med, kunne vært interessant. Men problemet med Kompletts "PC-Bygger", er at når det er 20% rabatt på hele PC'en slik som her. Så trekker PC-Byggeren 20% av verdien på alle komponentene som er forehåndsvalgt. Så å bytte komponenter fra grunn konfigurasjonen blir mye dyrere enn ellers, og det er ganske dyrt i utgangspunktet. Selv til full pris, får man mindre enn komponent verdien i "innbytte". Å gå ned fra CL 16 til CL 14 vil uansett bare være effektivt i enkelte spill titler, og bare svært unntaksvis i produktivitets programvare. Intels platform er generelt en del bedre på å ikke bli påvirket negativt av tregere timinger på RAM enn AMDs.

Lenke til kommentar

duger denne pc for å streame med bra kvalitet på fortnite og overwatch.

 

Det er litt vanskelig å svare på. Hadde det vært en 8700K, så ville jeg sagt ja. Fordi det har jeg sett testet. Magefølelsen min sier at det vil gå greit med 8700 også. Men 8700 er en 65W CPU, og streaming vil bruke mer resurser uten at du kan overklokke den om du havner i grenseland. Kanskje du må tweake litt med XTU for å tillate den å trekke mer Watt. Og kanskje også benytte Process Lasso til å prioritere oppgaver. Men jeg vil tro at det skal gå greit. Skal du være helt sikker må du oppgradere til 8700K, eller gå for et Ryzen oppsett, og da helst med 8 kjerner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...