Gå til innhold

Conan Exiles-tråden


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe spillet, digget Conan i sin tid på PC. Men nå er den både på PC og PS4. Noen tanker om hva som er best? Har en middels god spill-PC, men tar gjerne synspunkter på generelt grunnlag. Så: PC eller PS4? :huh:

Endret av AK47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er jo et godt poeng. På PC finnes det kanskje en demoversjon også? Skulle gjerne testet om maskinen er grei nok til CE.

 

edit: Sjekket: På Steam er det mulig å angre på kjøpet og få beløpet refundert innen to timers spilling (innenfor 14 dager). Da finner man uansett ut av det.

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe spillet, digget Conan i sin tid på PC. Men nå er den både på PC og PS4. Noen tanker om hva som er best? Har en middels god spill-PC, men tar gjerne synspunkter på generelt grunnlag. Så: PC eller PS4? :huh:

Spiller det på PS4 pro. Spillets ytelse er på ingen måte optimal. Lav framerate, dårlig oppløsning på en god del teksturer. Lyd som tidvis uteblir, for eksempel i kamp. Det er godt mulig at dette kan bedres over tid, og spillet trenger uten tvil å bli bedre optimalisert. Ihvertfall på ps4. Har ikke prøvd det på pc så den versjonen kan jeg ikke uttale meg om. 

Lenke til kommentar

Lastet ned på PC via Steam. Maskinen var for dårlig, helt sikkert langt dårligere enn på PS4. Avsluttet før to timer, fulgte instruksene for å heve kjøpet og fikk mail fra Steam om at pengene kommer tilbake på konto. Bra ordning med Steam, honnør for det!

 

Tja... prøve PS4 da? Ble litt usikker, men burde jo støtte opp under en slik norsk spillsatsing også.

Lenke til kommentar

Endre tittel på denne tråden så har vi en Conan Exile tråd, både for PC og konsoll hvor diverse spørsmål kan stilles?

Endret tittel.

 

Noen erfaringer så langt? Finnes ikke så mange anmeldelser ennå. Hvordan er det sammenlignet med tidligere Conan fra Funcom?

Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke liker for øyeblikket er, spiller på 2-3 forskjellige servere og alle 3 er nesten alltid fullt.

Begynne på fjerde og helt fra scatch er ikke lenger så veldig morsomt :) 

Skulle ønske det var "afk" funksjon i spillet. Slik det er nå så velger folk å stå afk så de ikke trenger å vente til det blir plass.  :yucky:

 

Annen ting er desync, server lags, kan være litt gamebreaking når enkelte monstere står stille.

 

Ellers er det bra, combat systemet er nu mye bedre, enn det var i early access.

Endret av nagina
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste jeg ikke liker for øyeblikket er, spiller på 2-3 forskjellige servere og alle 3 er nesten alltid fullt.

Begynne på fjerde og helt fra scatch er ikke lenger så veldig morsomt :) 

 

Skulle ønske det var "afk" funksjon i spillet. Slik det er nå så velger folk å stå afk så de ikke trenger å vente til det blir plass.  :yucky:

 

Annen ting er desync, server lags, kan være litt gamebreaking når enkelte monstere står stille.

 

Ellers er det bra, combat systemet er nu mye bedre, enn det var i early access.

høres ut som det enda er i early access :p  rimlig kjipt å måtte vente i kø ja...kan man sette seg i kø da eller må man trykke refresh og se hele tiden om det er plass..?

Lenke til kommentar

Installerte CE på PS4 (ikke Pro). Ett ord kan beskrive mitt inntrykk etter å ha betalt 499 kr for spillet: Skuffende!

 

Eller hvis jeg kan bruke to ord: Svært skuffende!

 

Det lagger så mye at spillet ikke burde vært solgt. Grafikken er svært lite flytende, om det kan beskrives på den måten. Når man ser seg rundt er det som å jobbe med en PC som egentlig er for svak, men at du likevel velger å kjøre maks på innstillinger.

 

Så mitt tips inntil videre, selv om jeg hadde store forhåpninger til spillet: Hold deg unna. Sjeldent har jeg følt meg så lurt etter et spillkjøp, og for første gang føler jeg meg lurt av PS Store.

Endret av AK47
Lenke til kommentar

 

Eneste jeg ikke liker for øyeblikket er, spiller på 2-3 forskjellige servere og alle 3 er nesten alltid fullt.

Begynne på fjerde og helt fra scatch er ikke lenger så veldig morsomt :) 

 

Skulle ønske det var "afk" funksjon i spillet. Slik det er nå så velger folk å stå afk så de ikke trenger å vente til det blir plass.  :yucky:

 

Annen ting er desync, server lags, kan være litt gamebreaking når enkelte monstere står stille.

 

Ellers er det bra, combat systemet er nu mye bedre, enn det var i early access.

høres ut som det enda er i early access :p  rimlig kjipt å måtte vente i kø ja...kan man sette seg i kø da eller må man trykke refresh og se hele tiden om det er plass..?

 

 

Trykke på refresh  eller taste inn IP adresse. 

Velger selv å spille på uoffisielle servere, har funnet en med discord community. 

70/70 server though, er dessverre for mye for øyeblikket, men orker ikke offisielle servere, heller en med aktive admins.

 

Nei, konsoll skjønner jeg ikke hvorfor de i det hele tatt skulle ta med, for svak hardware. Så på youtube PS4 versjonen, herre til lav fps, 30 fps? Kunne aldri tenkt å spille med det, ble små dårlig bare å se på youtube!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Oppdatering for Conan på PS4 nå. Håpet det skulle fikse laggingen, men det ble bare verre. Prøvde på en annens maskin også, lagget like mye der også, dessverre. Like uferdig, med andre ord.

 

Har med hånden på hjertet aldri spilt et spill som lagger mer, verken på PC eller PS4.

Endret av AK47
Lenke til kommentar

Oppdatering for Conan på PS4 nå. Håpet det skulle fikse laggingen, men det ble bare verre. Prøvde på en annens maskin også, lagget like mye der også, dessverre. Like uferdig, med andre ord.

 

Har med hånden på hjertet aldri spilt et spill som lagger mer, verken på PC eller PS4.

 

Har du testet på en annen server? Merker sjeldent lagg. Var det igår kveld men løste seg ved server restart.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...