Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store Teslasiden!


Anbefalte innlegg

 

 

 

Det er dritbra!

Hva kosta den? hvilken modell? Hvordan fikk du råd?

Ingen kommentar!

 

Jaha, Hvorfor vil du ikke svare på det :)

 

 

Jeg kan svare for min del, tror jeg betalte rundt 850 000 for min. Model S, 75D med alt utstyr. Hadde en før det, 70D med alt utstyr uten vinterpakke om jeg husker rett. Betalte vell 100 000 mindre. 

 

Jeg fikk råd med å jobbe :p 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men man kan jo gjøre antatt levetid på hver del, eller er problemer i norge er bilene så forskjellig også samme merke\modell?

Så man kan ikke si batteriet klarer kun 250 000 km før det er såpass degradert at det bør byttes? Sies etter det faller batterilevetiden under 80% så går det fort. Er vel særlig hvis batteriet er underladet problemene oppstår eller mye kulde.

 

For slikt har jo forventet levetid eller gjennomsnittlig, men man kan ikke si ting hundre prosent sikkert fordi bilene blir jo behandlet forskjellig, de som bruker bilen i nordnorge må nok regne med batteriet blir fortere tomt på grunn av kulde og mye snø\is?

 

For vi vet jo skjermer (LED\OLED\IPS) burde holde i 5 år normalsett men baklyset kan gå og pixelfeil kan skje.

Harddisken vil jo ryke først men det er ingen harddisk i tesla så vidt jeg vet.

Maskinenvaren burde holde i 5 år minst, usikker på det er vannkjøling eller vifte? I så fall kan jo det gå.

 

Størst problemer med tesla er det er mye elektronikk. Særlig dører\sentrallåst etc kan jo ryke. Hvor dyrt det blir å fikse kan jo diskuteres. Hjul\brenser etc hvor mye tror dere koster å fikse det? For det vi kan si sikkert innenfor garantiperioden faller nok garantien bort hvis det er brukt uorginale deler som tesla tror er årsaken til kortere levetid. Men utenfor garantilevetiden er det mere usikkert. Problemet tesla verkstedene kan bruke brukte deler eller uorginale som erstattning og høye priser er ofte ikke lett å finne tesla verksted tror jeg.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva tenker dere om model 3? I youtube videoer går den fra 0-100km i bare 4.4 sekunder for long range modellen. Det er jo ganske utrolig. 

 

Da får du en veldig raskt sportsbil som du kan lade og kjøre over 400km til en pris rundt 400k. Man har også veldig gode kjøreegenskaper mtp. at den er endel mindre enn Model S og batteriene som ligger i bunnen sørger for gode kjøreegenskaper. 

 

Interiøret er ikke helt perfekt, men hadde de montert en liten skjerm foran rattet hadde det vært ganske nærme. 

 

Jeg skulle likt å se en Model 3 men i golf hatchback størrelse. 

Lenke til kommentar

Model 3 kommer aldri til å bli noen sportsbil, det er en liten familiebil.

Finishen er vel sikkert på samme nivå som i de eksisterende modellene, altså slettes ikke særlig god.

 

Det vanlige altså.. 

 

For oss som faktisk eier bilen og har gjort det i en lengre periode så er saken en annen, den er absolutt kjapp(s/x, model 3 havner etter specs innenfor samme nivå). I tillegg er finish helt fin, men noe under Tysk standard på noen områder som skinn osv. Men absolutt god nok og langt bedre enn de "fleste" biler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Det vanlige altså.. 

 

 

 

For oss som faktisk eier bilen og har gjort det i en lengre periode så er saken en annen, den er absolutt kjapp(s/x, model 3 havner etter specs innenfor samme nivå). I tillegg er finish helt fin, men noe under Tysk standard på noen områder som skinn osv. Men absolutt god nok og langt bedre enn de "fleste" biler. 

 

 

Kjapp rett frem 0-100 er ikke det samme som at det er en sportsbil. 

Lenke til kommentar

 

Det vanlige altså.. 

 

 

 

For oss som faktisk eier bilen og har gjort det i en lengre periode så er saken en annen, den er absolutt kjapp(s/x, model 3 havner etter specs innenfor samme nivå). I tillegg er finish helt fin, men noe under Tysk standard på noen områder som skinn osv. Men absolutt god nok og langt bedre enn de "fleste" biler. 

 

 

Kjapp rett frem 0-100 er ikke det samme som at det er en sportsbil. 

 

 

Sa jeg det? min går forøvrig kjapt i svinger også, i tillegg til oppoverbakke, nedoverbakke osv. 

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

 

 

 

Sa jeg det? min går forøvrig kjapt i svinger også, i tillegg til oppoverbakke, nedoverbakke osv. 

 

 

Nei, ikke ordrett, men du bruker argumentasjonen "den er kjapp" som tilsvar til at det ikke er en sportsbil. Teslaer er ikke raske i svinger. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Sa jeg det? min går forøvrig kjapt i svinger også, i tillegg til oppoverbakke, nedoverbakke osv. 

 

 

Nei, ikke ordrett, men du bruker argumentasjonen "den er kjapp" som tilsvar til at det ikke er en sportsbil. Teslaer er ikke raske i svinger. 

 

 

Ja, jeg sa altså aldri at det var en sportsbil. Og det er det heller ingen som prøver å påstå, verken Tesla eller noen andre. Du må gjerne prøve å kjøre i fra meg, jeg lever på det glade vestland som er fulle av svinger, så jeg har litt erfaring etterhvert. Hvor lenge har du kjørt Tesla på svingete veier? sekunder, minutter, timer, eller aldri? 

Lenke til kommentar

 

Model 3 kommer aldri til å bli noen sportsbil, det er en liten familiebil.

Finishen er vel sikkert på samme nivå som i de eksisterende modellene, altså slettes ikke særlig god.

 

Det vanlige altså.. 

 

For oss som faktisk eier bilen og har gjort det i en lengre periode så er saken en annen, den er absolutt kjapp(s/x, model 3 havner etter specs innenfor samme nivå). I tillegg er finish helt fin, men noe under Tysk standard på noen områder som skinn osv. Men absolutt god nok og langt bedre enn de "fleste" biler.

 

 

Hva er de "fleste" biler?

Det ligger ikke bare noe under tysk standard, det ligger milevis bak, og da har jeg ikke en gang begynt å trekke inn premiummerkene.

Jeg kjører selv premiumbil og vil ikke finne på å nedgradere til Tesla, Tesla bærer rett og slett preg av å være amerikanske biler.

 

Ja, jeg sa altså aldri at det var en sportsbil. Og det er det heller ingen som prøver å påstå, verken Tesla eller noen andre. Du må gjerne prøve å kjøre i fra meg, jeg lever på det glade vestland som er fulle av svinger, så jeg har litt erfaring etterhvert. Hvor lenge har du kjørt Tesla på svingete veier? sekunder, minutter, timer, eller aldri?

Ser man ditt innlegg i kontekst av at du svarer på min direkte påstand om at det ikke er en sportsbil er det vanskelig å tolke ditt usagn som annet enn at du mener det er en sportsbil.

 

At en bil er kjapp har ingenting med om det er en sportsbil å gjøre. Bilen min er et godt eksempel, en rendyrket familiebil med sportslige kjøreegenskaper.

Den er kjapp både rett frem og i svinger (7:45,19 på ringen og 23,60 sek på motortrends 8-tall) men det gjør den ikke til en sportsbil, bare en rask familiebil.

Raskeste Tesla på motortrends 8-tall bruker 24,60 sekunder mens jeg ikke finner noe tall fra ringen her og nå.. Ut fra hva jeg har blitt fortalt vil Tesla for det meste gjør det ganske ræva på ringen siden de ikke får kjørt med full effekt over lengre distanser..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

Minner på at innlegges skal være skrevet i en saklig og høflig tone. Flere innlegg er fjernet fra tråden. 

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres videre i tråden, reaksjoner på moderering kan sendes via PM.

 

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Ut fra hva jeg har blitt fortalt vil Tesla for det meste gjør det ganske ræva på ringen siden de ikke får kjørt med full effekt over lengre distanser..

 

 

Det stemmer godt det, på en runde får du begrensninger allerede etter ca 1,5 minutt, og 5-6 minutter inn i runden har du store begrensninger.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Hva er de "fleste" biler?

Det ligger ikke bare noe under tysk standard, det ligger milevis bak, og da har jeg ikke en gang begynt å trekke inn premiummerkene.

Jeg kjører selv premiumbil og vil ikke finne på å nedgradere til Tesla, Tesla bærer rett og slett preg av å være amerikanske biler.

 

Jeg baserer det på leiebiler, som jeg har 1-2 ganger i måneden sånn ca jevnt over.  Jeg har også bare kjørt "premiumbil" som du sier før Tesla, og jeg har både "nedgradert" og vill aldri tilbake. Vi har åpenbart forskjellige meninger om kvaliteten, men jeg er enig i det siste. Bærer absolutt preg av å være amerikanske biler, noe som ikke er så veldig rart da de nettopp er det :)

 

 

 

Ser man ditt innlegg i kontekst av at du svarer på min direkte påstand om at det ikke er en sportsbil er det vanskelig å tolke ditt usagn som annet enn at du mener det er en sportsbil.

 

At en bil er kjapp har ingenting med om det er en sportsbil å gjøre. Bilen min er et godt eksempel, en rendyrket familiebil med sportslige kjøreegenskaper.

Den er kjapp både rett frem og i svinger (7:45,19 på ringen og 23,60 sek på motortrends 8-tall) men det gjør den ikke til en sportsbil, bare en rask familiebil.

Raskeste Tesla på motortrends 8-tall bruker 24,60 sekunder mens jeg ikke finner noe tall fra ringen her og nå.. Ut fra hva jeg har blitt fortalt vil Tesla for det meste gjør det ganske ræva på ringen siden de ikke får kjørt med full effekt over lengre distanser..

 

Hvordan du tolker det er din sak, men jeg har allerede sagt at det ikke var ment slik i denne tråden. Så ser ikke poenget i kommentaren din egentlig, spesielt ikke tolkningen? Bortkastet tid much? 

 

Igjen, jeg mente aldri at det var en sportsbil. Bare at det er en kjapp bil, den hører verken hjemme på noen ring eller 8 tall. Det finnes egnede biler for slikt, verken jeg eller du kjører en slik selv om din og mange andre egner seg bedre ift at Tesla går varm som du nevner. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...