Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store Teslasiden!


Anbefalte innlegg

Gjest Sletttet+98134

Hvordan du tolker det er din sak, men jeg har allerede sagt at det ikke var ment slik i denne tråden. Så ser ikke poenget i kommentaren din egentlig, spesielt ikke tolkningen? Bortkastet tid much? 

 

Igjen, jeg mente aldri at det var en sportsbil. Bare at det er en kjapp bil, den hører verken hjemme på noen ring eller 8 tall. Det finnes egnede biler for slikt, verken jeg eller du kjører en slik selv om din og mange andre egner seg bedre ift at Tesla går varm som du nevner. 

 

 

Får formulere meg meget forsiktig jeg nå, siden du tydeligvis driver og rapporterer innleggene mine: Om bilen er kjapp, men ikke kjapp på ringen (svinger?) og i åttetall (svinger?), da er det kanskje bare rett frem den er kjapp da eller? 

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvordan du tolker det er din sak, men jeg har allerede sagt at det ikke var ment slik i denne tråden. Så ser ikke poenget i kommentaren din egentlig, spesielt ikke tolkningen? Bortkastet tid much? 

 

Igjen, jeg mente aldri at det var en sportsbil. Bare at det er en kjapp bil, den hører verken hjemme på noen ring eller 8 tall. Det finnes egnede biler for slikt, verken jeg eller du kjører en slik selv om din og mange andre egner seg bedre ift at Tesla går varm som du nevner. 

 

 

Får formulere meg meget forsiktig jeg nå, siden du tydeligvis driver og rapporterer innleggene mine: Om bilen er kjapp, men ikke kjapp på ringen (svinger?) og i åttetall (svinger?), da er det kanskje bare rett frem den er kjapp da eller? 

 

 

Om du bare hadde holdt deg til reglene, så hadde vi sluppet slikt.. Så, ikke skyld det på meg. 

 

Jeg har ikke sagt at den ikke er kjapp rundt "ringen" eller 8 tall? Jeg sa at den ikke var laget/egnet for det. Dette er ikke en banebil, om du trodde det? Den er laget for veien som vi alle kjører på, og jeg har ikke problemer med trege svinger der som nevnt tidligere. 

Lenke til kommentar

Herregud, hadde ikke forventa en slik diskusjon av posten min :p Det var en overdrivelse å si at det var en sportsbil. Målet var å poengtere at det er en meget kjapp bil med gode kjøreegenskaper for prisen. For folk flest er dette en bil som både kan fylle ønske om en kjapp bil med gode kjøreegensaper, til overkommelig pris og den plassen de trenger. Den tikker dermed mange bokser. 

 

Jeg vet ikke om så mange ikke elektriske nye biler med disse egenskapene til rundt 400k, vet dere? 0-100 på 4.4 sekunder.

 

Edit: Og det er vel litt merkelig å gå inn i en Tesla tråd for å klage på tesla biler og kjøpere?

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Herregud, hadde ikke forventa en slik diskusjon av posten min :p Det var en overdrivelse å si at det var en sportsbil. Målet var å poengtere at det er en meget kjapp bil med gode kjøreegenskaper for prisen. For folk flest er dette en bil som både kan fylle ønske om en kjapp bil med gode kjøreegensaper, til overkommelig pris og den plassen de trenger. Den tikker dermed mange bokser.

 

Jeg vet ikke om så mange ikke elektriske nye biler med disse egenskapene til rundt 400k, vet dere?

 

Edit: Og det er vel litt merkelig å gå inn i en Tesla tråd for å klage på tesla biler og kjøpere?

Det er bare til å bli vandt med det, sier en noe positivt om Tesla er en automagisk med i Elons sekt, snylter og gud vet hva annet:)

 

Heldigvis er det bare ett fåtall av disse folkene som vaser rundt, men de følger med på alt som omhandler Tesla. Så de kommer alltid innom...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Herregud, hadde ikke forventa en slik diskusjon av posten min :p Det var en overdrivelse å si at det var en sportsbil. Målet var å poengtere at det er en meget kjapp bil med gode kjøreegenskaper for prisen. For folk flest er dette en bil som både kan fylle ønske om en kjapp bil med gode kjøreegensaper, til overkommelig pris og den plassen de trenger. Den tikker dermed mange bokser. 

 

Jeg vet ikke om så mange ikke elektriske nye biler med disse egenskapene til rundt 400k, vet dere? 0-100 på 4.4 sekunder.

 

Edit: Og det er vel litt merkelig å gå inn i en Tesla tråd for å klage på tesla biler og kjøpere?

 

Jeg påpekte dine påstander som altså var direkte feil.

Man kan jo se på hva annet man får for 400k uten mva og avgifter, da er ikke denne bilen så unik lenger..

 

 

 

 

Gi noen eksempler da :p Ny bil for 400k med samme egenskaper. Man må jo ta hennsyn til salgsprisen når man kjøper bil, noe annet gir ikke mening :p Jeg sa jo det var en overdrivelse, hvorfor du prøver å dra det lengre gir ikke mye mer mening enn at du ønsker å skape kvalme  ;)

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Så du mener det betales MVA og avgifter på andre bruktbiler? Det er altså ikke slik, men det tror jeg du vet.

Har Model 3 blitt aktuell som bruktbil allerede? Jeg beklager at jeg har gått glipp av det.

 

 

Gi noen eksempler da :p Ny bil for 400k med samme egenskaper. Jeg sa jo det var en overdrivelse ;)

Du kommer med premisser som ikke funker.

Overdrivelse og direkte feilaktig utsagn er ikke det samme, din påstand er altså direkte feilaktig.

 

Men andre biler til samme pris med tilsvarende egenskaper bør være fullt mulig å finne.

Jeg hadde lett valgt en Mercedes-AMG C43 i stedet for Model 3, det er en bil til kr 460k sånn ca.

 

Ja, jeg sammenligner på likt grunnlag og forholder meg til hva jeg estimerer at prisen ville vært her jeg bor.

Endret av Camrot
Personkommentar fjernet
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har Model 3 blitt aktuell som bruktbil allerede? Jeg beklager at jeg har gått glipp av det.

 

Den er vell verken aktuell som nybil eller bruktbil her til lands? I USA er dog saken en annen, men er det dette dere diskuterer? Da missforsto jeg, på grunnlag av førstnevnte...

Endret av Camrot
Personkommentar fjernet
Lenke til kommentar

 

Det er din mening, og igjen ett personangrep. Dog ikke overraskende.

Din terskel for å rope om personangrep er tydeligvis en annen enn hva den bør være, du fremstår som svært entusiastisk vedr. Tesla og det kan virke som det er den eneste bilen som fungerer i din verden. Det har jeg altså kommentert hvordan jeg oppfatter.

 

 

Så du mener det betales MVA og avgifter på andre bruktbiler? Det er altså ikke slik, men det tror jeg du vet.

Har Model 3 blitt aktuell som bruktbil allerede? Jeg beklager at jeg har gått glipp av det.

 

 

Gi noen eksempler da :p Ny bil for 400k med samme egenskaper. Jeg sa jo det var en overdrivelse ;)

Du kommer med premisser som ikke funker.

Overdrivelse og direkte feilaktig utsagn er ikke det samme, din påstand er altså direkte feilaktig.

 

Men andre biler til samme pris med tilsvarende egenskaper bør være fullt mulig å finne.

Jeg hadde lett valgt en Mercedes-AMG C43 i stedet for Model 3, det er en bil til kr 460k sånn ca.

 

Ja, jeg sammenligner på likt grunnlag og forholder meg til hva jeg estimerer at prisen ville vært her jeg bor.

 

 

 

Kan du gi direktelink til hvor jeg kan kjøpe Mercedes-AMG C43 for 460k ny i Norge med egenskaper som tesla model 3 (0-100 på under 5 sekunder)? \

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Kan du gi direktelink til hvor jeg kan kjøpe Mercedes-AMG C43 for 460k ny i Norge med egenskaper som tesla model 3 (0-100 på under 5 sekunder)? Eller er det en direkte løgnaktig påstand?

Nå er det på tide å lese det du faktisk svarer på, jeg sier konkret at jeg sammenligner på likt grunnlag ut fra hva jeg estimerer at bilene ville kostet her jeg bor. Dette medfører at sammenligningen faktisk blir riktig og ikke tar hensyn til det som i realiteten er en subsidiering av elbiler på det norske fastlandet.

 

 

Mercedes-AMG C43 gjør 0-100 på 4,9 sekunder.

 

Jeg bor i Norge.

Endret av Snylter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan du gi direktelink til hvor jeg kan kjøpe Mercedes-AMG C43 for 460k ny i Norge med egenskaper som tesla model 3 (0-100 på under 5 sekunder)? Eller er det en direkte løgnaktig påstand?

Nå er det på tide å lese det du faktisk svarer på, jeg sier konkret at jeg sammenligner på likt grunnlag ut fra hva jeg estimerer at bilene ville kostet her jeg bor. Dette medfører at sammenligningen faktisk blir riktig og ikke tar hensyn til det som i realiteten er en subsidiering av elbiler på det norske fastlandet.

 

 

Mercedes-AMG C43 gjør 0-100 på 4,9 sekunder.

 

Jeg bor i Norge.

 

Så lenge du bor i Norge blir det jo mye dyrere? :p Har bedt om det lenge nå siden du har påstått at det finnes biler med samme egenskaper som model 3 til 400k, men du har ikke gitt det enda.  Åpenbart må man ta hensyn til subsidering og avgifter, alt annet blir direkte feil og misvisende.

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Så lenge du bor i Norge blir det jo mye dyrere? :p Nå må du slutte å komme med falske påstander og gi bevis. Har bedt om det lenge nå siden du har påstått at det finnes biler med samme egenskaper som model 3 til 400k, men du har ikke gitt det enda.  Åpenbart må man ta hensyn til subsidering og avgifter, alt annet blir direkte feil og misvisende.

 

Så antar at du kommer med feilaktige påstander. 

 

Hvor lenge skal du dra det før du innrømmer at du tar feil?

 

Nå er det på tide at du tar deg en bolle.

Jeg bor altså et sted i Norge uten subsidiering av enkelte biltyper, til gjengjeld har vi heller ikke avgifter på biler i det hele tatt.

Det betyr at min påstand står ved lag, og ikke minst at det er det eneste stedet i Norge der prisnivået reelt sett kan sammenlignes. Tesla-bilene er rett og slett høyt priset i forhold til hva man får med pengene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Så antar at du kommer med feilaktige påstander. 

 

Hvor lenge skal du dra det før du innrømmer at du tar feil?

 

Nå er det på tide at du tar deg en bolle.

Jeg bor altså et sted i Norge uten subsidiering av enkelte biltyper, til gjengjeld har vi heller ikke avgifter på biler i det hele tatt.

Det betyr at min påstand står ved lag, og ikke minst at det er det eneste stedet i Norge der prisnivået reelt sett kan sammenlignes. Tesla-bilene er rett og slett høyt priset i forhold til hva man får med pengene.

 

 

Haha morsomt at du skriver at noen biltyper er subsidiert her på "fastlandet" mens hos "dere" er det slik at alt er subsidiert. Men da skriver du det på en annen måte :rofl:  :rofl:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha morsomt at du skriver at noen biltyper er subsidiert her på "fastlandet" mens hos "dere" er det slik at alt er subsidiert. Men da skriver du det på en annen måte :rofl:  :rofl:

 

Når en biltype i realiteten subsidieres vil det si at denne er omfattet av et annet avgiftsregime enn andre biler slik at denne typen da blir rimeligere enn de andre.

Det er akkurat det som er tilfellet på fastlandet, her har vi rett og slett ikke avgifter på kjøp mens vi har en årsavgift på ca 5000,-

Vi har altså ikke hverken fiskalavgifter eller merverdiavgift, med din logikk blir altså samtlige varer man kjøper her subsidiert..

 

Vel, det er ikke mange som bor på Svalbar eller hvor det skulle være :p Åpenbart er det eneste som gir mening å sammenligne med de avgiftene som påvirker majoriteten av nordmenn. Alt annet blir direkte feil og misvisende.

Du har gått glipp av forskjellen på å sammenligne biler og avgifter.. Jeg sammenligner altså bilene og ikke avgifter.

For en del milliarder mennesker vil det ha mer for seg å sammenligne bilene fremfor avgiftene i Norge.

Endret av Camrot
Personkommentar fjernet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

Nå er det andre gangen jeg må inn og fjerne innlegg fra tråden. Om det også skjer en tredje gang kan man forvente seg en ferie fra forumet i også.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres videre i tråden, reaksjoner på moderering kan sendes via PM.

 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Når en biltype i realiteten subsidieres vil det si at denne er omfattet av et annet avgiftsregime enn andre biler slik at denne typen da blir rimeligere enn de andre.

Det er akkurat det som er tilfellet på fastlandet, her har vi rett og slett ikke avgifter på kjøp mens vi har en årsavgift på ca 5000,-

Vi har altså ikke hverken fiskalavgifter eller merverdiavgift, med din logikk blir altså samtlige varer man kjøper her subsidiert..

 

Jeg refererte til din logikk, jeg mener ikke at det er subsidiert. Bare at dere er fratatt en del avgifter. Det samme mener jeg om elbiler her, de er fratatt avgifter. Ikke subsidiert. Synes bare det var morsomt hvordan du ordla de to tingene som i bunn og grunn er helt like. Men for å gjenta, jeg mente ikke at "dere" er subsidiert. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Når en biltype i realiteten subsidieres vil det si at denne er omfattet av et annet avgiftsregime enn andre biler slik at denne typen da blir rimeligere enn de andre.

Det er akkurat det som er tilfellet på fastlandet, her har vi rett og slett ikke avgifter på kjøp mens vi har en årsavgift på ca 5000,-

Vi har altså ikke hverken fiskalavgifter eller merverdiavgift, med din logikk blir altså samtlige varer man kjøper her subsidiert..

 

Jeg refererte til din logikk, jeg mener ikke at det er subsidiert. Bare at dere er fratatt en del avgifter. Det samme mener jeg om elbiler her, de er fratatt avgifter. Ikke subsidiert. Synes bare det var morsomt hvordan du ordla de to tingene som i bunn og grunn er helt like. Men for å gjenta, jeg mente ikke at "dere" er subsidiert. 

 

Elbiler er selvfølgelig subsidiert, dog på en indirekte måte. Det samme kan sies om hybridbiler, men de slipper ikke unna 25 % moms.

Lenke til kommentar

 

 

Elbiler er selvfølgelig subsidiert, dog på en indirekte måte. Det samme kan sies om hybridbiler, men de slipper ikke unna 25 % moms.

 

 

Hva med den omtalte mercedesen? 

 

C43 4MATIC har rundt 291k kr i engangsavgift. Den økte med noen prosent fra 2017 til 2018.

 

 

Nå er jeg ikke veldig satt inn i systemet der oppe, men ut i fra hva brukeren sa virker det til at den ikke ilegges avgifter der oppe. Så da er spørsmålet, er den subsidiert? 

 

Det var jo hele poenget, jeg fant det litt morsomt hvordan han ordla seg. Det var det hele. Om du mener elbiler er subsidiert eller ikke er din greie. Jeg ser jo på det på samme måte, de er åpenbart fritatt for å støtte opp om kjøpen. Men jeg føler ordet subsidiering er litt feil, men poenget blir uansett det samme. Det er jo åpenbart. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...